Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er interessert i å utdanne meg innen HR og ledelse. Men usikker på om jeg skal utdanne meg på BI eller offentlig universitet. Karakterene mine er gode så kommer nok inn på de fleste studier. Bi-utdanningen virker interessant, men hvor kan jeg ta tilsvarende utdanning på et vanlig universitet. BI hadde denne utdanningen, men er nå endret til politikk og forvaltning.

Vet noen om man kan ta master på BI etter bachelor på offentlig universitet?  

Anonymkode: 7f0a5...70c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal gå fint. Du må ha nok studiepoeng innen visse fag for mastergraden. Tror det er snakk om 80 av totalt 180 studiepoeng i din bachelor som må være innen det du ønsker å ta mastergrad i. I tillegg er det noen spesifike fagkrav.

https://www.bi.edu/programmes-and-individual-courses/admissions/admission-requirements/master-of-science-in-leadership-and-organisational-psychology/

Har ikke hørt at BI har en bachelor som heter politikk og forvaltning? I så fall må den være helt ny. 

Høyskolen Kristiania har blitt en god konkurrent til BI i Oslo på dette området (HR og lignende).

Her er deres opptakskrav: Kristiania vil også ha 80 studiepoeng innenfor dette området, men mindre spesifikt, ettersom det står: samfunnsvitenskapelige eller humanistiske fagområder.

https://www.kristiania.no/studier/master/strategisk-hr/

Anonymkode: 7427c...3bb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det skal gå fint. Du må ha nok studiepoeng innen visse fag for mastergraden. Tror det er snakk om 80 av totalt 180 studiepoeng i din bachelor som må være innen det du ønsker å ta mastergrad i. I tillegg er det noen spesifike fagkrav.

https://www.bi.edu/programmes-and-individual-courses/admissions/admission-requirements/master-of-science-in-leadership-and-organisational-psychology/

Har ikke hørt at BI har en bachelor som heter politikk og forvaltning? I så fall må den være helt ny. 

Høyskolen Kristiania har blitt en god konkurrent til BI i Oslo på dette området (HR og lignende).

Her er deres opptakskrav: Kristiania vil også ha 80 studiepoeng innenfor dette området, men mindre spesifikt, ettersom det står: samfunnsvitenskapelige eller humanistiske fagområder.

https://www.kristiania.no/studier/master/strategisk-hr/

Jeg skrev visst feil lenger oppe. det er et offentlig universitet som har bacheloren politikk og forvaltning. Bi har utdanning Organisasjonspsykologi, HR og ledelse. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skrev visst feil lenger oppe. det er et offentlig universitet som har bacheloren politikk og forvaltning. Bi har utdanning Organisasjonspsykologi, HR og ledelse. 

TS

Du tenker sikkert på UiB sin bachelor i politikk og forvaltning. Akkurat her skal jeg ikke si noe sikkert og det beste er nok å maile BI og spørre, men så vidt jeg kan se, så er bacheloren fra UiB veldig orientert mot kommune / fylke og den slags og ikke mot det private næringsliv, som jeg regner med at du ønsker å jobbe i. Er veldig usikker på om du vil kvalifisere til BI sin master, men vil tro at du kvalifiserer til Kristiania sin mastergrad i strategisk HR ettersom Kristiania spør generelt sett om 80 studiepoeng innen samfunnsvitenskapelige eller humanistiske fag.  Men som sagt, er det best å maile de og spør. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner masse folk som har tatt master på BI etter BA fra offentlig høgskole eller universitet. 

Anonymkode: 47788...336

• Liker 1
Skrevet

BI sine mastere er stort sett gode. Bachelorutdanningene er derimot unødvendige. Ville startet offentlig og gått for noe som kan brukes som master på BI eller evt også master på offentlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...