Gå til innhold

Ekstremt dyr megler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde Asker også var ganske hot jeg. Men lå den sentralt i Asker sentrum, eller mer typ Borgen, Bondi ect?

Anonymkode: 3c4d2...3d0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.2.2023 den 11.47):

Hei, 

Jeg lurer på om flere har erfaringer rundt salg av bolig og pris på megler. Jeg solgte boligen min nå for litt over 4. Den lå ute en god stund, ca. et halvt år. Den ble annonsert i tre omganger på finn.no. Jeg presterte selvfølgelig å kaste bort penger på boligstyling (24k) og noen ekstra tilleggstjenester som vask osv. Jeg fikk en oppdragsavtale som anslo alt til 150k, som jo er dyrt nok. Jeg ringte megler da jeg var interessert i å vite hvor mye det kostet. Han fortalte at han var på vinterferie og at det ikke var mulig å få oppstillingen før endelig salg og overtakelse. Han anslo til at det kom på 219k. totalt. Helt vilt! 

Jeg leser litt rundt og kommet frem til at det kanskje er boligselgerforsikring en som er så dyr, 17k. +0,413% av bolig. Kan det stemme at denne forsikringen er veldig dyr? 

Anonymkode: 36292...0e9

Haha what? Jeg betalte rundt 100K da jeg solgte leilighet til 4.85M i Oslo i 2020. Krogsveen. Du har blitt ripped off!

Anonymkode: d9995...2d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Haha what? Jeg betalte rundt 100K da jeg solgte leilighet til 4.85M i Oslo i 2020. Krogsveen. Du har blitt ripped off!

Krogsveen her og. Jeg godtok en avtale til 150k i utgangspunktet med tanke på at salget skulke gå bra. Etter avtalen var signert var det restriksjoner i utlånsforskriftene, renteoppgang, inflasjon, strømkrise og krig, som gjorde at jeg ikke fikk solgt på et halvt år. Lansering, relansering, og et par tilleggstjenester senere er vi her. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg betalte også 100 k da jeg solgte leilighet på første fellesvisning i Oslo i 2020. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Krogsveen her og. Jeg godtok en avtale til 150k i utgangspunktet med tanke på at salget skulke gå bra. Etter avtalen var signert var det restriksjoner i utlånsforskriftene, renteoppgang, inflasjon, strømkrise og krig, som gjorde at jeg ikke fikk solgt på et halvt år. Lansering, relansering, og et par tilleggstjenester senere er vi her. 

Hvordan mener du dette har påvirket meglerhonoraret?!

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan mener du dette har påvirket meglerhonoraret?!

At jeg ikke får solgt på et halvt år og at eiendommen lanseres og relanseres i mellomtiden. Godt mulig det var noen en del fellesvisninger imellom. Det har vært så mye styr at jeg har mistet oversikten. Blir spennende å se oppstillingen. Om jeg mener noe er uriktig, eller ikke har blitt informert om så klager jeg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At jeg ikke får solgt på et halvt år og at eiendommen lanseres og relanseres i mellomtiden. Godt mulig det var noen en del fellesvisninger imellom. Det har vært så mye styr at jeg har mistet oversikten. Blir spennende å se oppstillingen. Om jeg mener noe er uriktig, eller ikke har blitt informert om så klager jeg. 

Men du betaler jo ikke noe ekstra når boligen ikke blir solgt? De har jo noe sånn salgsgaranti. Kan ikke fatte hvordan du har endt opp med dobbelt så høyt honorar på en billigere bolig enn min, selv om min var 3 år siden.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men du betaler jo ikke noe ekstra når boligen ikke blir solgt? De har jo noe sånn salgsgaranti. Kan ikke fatte hvordan du har endt opp med dobbelt så høyt honorar på en billigere bolig enn min, selv om min var 3 år siden.

Nei, jeg får vente og se på den endelige oppstillingen i april. Jeg vet iallefall at jeg tok tilleggstjenester som vask, styling og boligselgerforsikring som kostet. Men ja, grusomt dyrt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, jeg får vente og se på den endelige oppstillingen i april. Jeg vet iallefall at jeg tok tilleggstjenester som vask, styling og boligselgerforsikring som kostet. Men ja, grusomt dyrt. 

Jeg hadde boligselgerforskring også. Boligstyling er bortkastede penger, men det var jo "bare" 25K. Vasken var nok overpriset og.

Skrevet

Solgte i Oslo før visning i 2021 til 3.9m, alle meglerne som var innom lå på 100-110’ ink forsikring, vinner meglerinnen fra Krogsveen kastet inn gratis stylist, ellers tok jeg bildene selv. Psykt om du må ut med såååå mye!

Anonymkode: 8e911...753

Skrevet

Om du har betalt 220k for bolig på 4mil, så har du blitt grundig lurt av meglere.

Å lure kundene er jobben deres.

Anonymkode: efdbc...4d6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 14.20):

Det er sikkert du vil få medhold i klagen, vil jeg si.

Anonymkode: efdbc...4d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 14.20):

Hvordan kan de legge på 70 000 kroner for å ta annonsen av og på finn.no et par ganger?? Pluss et par visninger? Kan godt hende megleren ikke holdte visningene selv engang, kan hende hen sendte en meglerassistent... Nei her er jeg spent på begrunnelsen merker jeg.. Krogsveen skrev du? 

Anonymkode: b4bbc...9d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.2.2023 den 14.13):

Ja, den boligstylingen var bortkasta🤡 Føyer seg inn i rekken blant dårlige/uheldige avgjørelser ved dette boligsalget. 

Jeg solgte på et elendig tidspunkt, renteoppgang, usikkerhet i markedet, krig, noe som førte til at den lå 6 mnd. ute uten bud. Det var mange ting jeg burde gjort i forkant av salget, som å fikse en del ting. Den måtte relanseres i tre omganger. Så var markedet i Asker og rundt dårlig mens markedet i Oslo gikk opp. 

Nå har jeg klart å kjøpe i Oslo da, så håper det blir mer lukrativt. Skal uansett ikke selge med det første. 

Neste gang blir det Propr, eller rimeligere negler uten tilleggstjenester. 

Dyrekjøpt lekse. 

Von Krogh som solgte eller?

Anonymkode: 45772...193

Skrevet

Solgte bolig i fjor. Hadde flere meglere innom, de skulle ha 105-115k for jobben. Boligens verdi var på 2 mill. 

Takket nei, og solgte selv via propr. Langt billigere og kommer til å gjøre det igjen! 

Meglere har jeg som kjøper kun dårlig erfaringer med. De lyver så renner av de. Kan ikke stole et sekund på de! 

Om jeg kjøper en bolig etter denne, skal det også selges uten megler!

Anonymkode: a6146...775

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.2.2023 den 11.02):

Nope, megler jobber bare for selger. 

Anonymkode: 60a4e...944

Dessverre virker det som meglere bare jobber for seg selv🙁

Har en mor som ble lurt av megler i fjor. Makan til slett jobb! Dårlige bilder, helt merkelig hovedbilde i annonsen, lite beskrivende tekst med dårlig språk, veldig ustrategisk prisantydning og altfor høyt (7 blank på leilighet som var verdt 6,5). Jeg tenkte med en gang at her gjør megler en slett jobb og denne blir vanskelig å selge.

Dette var en leilighet sentralt i Oslo som burde vært solgt etter første visning. Men som måtte relanseres og det tok 2-3 mnd å selge, da til en betydelig lavere pris en man kunne fått. Vet ikke hva megler fikk til slutt, men han ikke tapte på det. Den ekstra jobben med ny annonse og nye visninger tok han seg betalt for. Tapet fikk selger.

Anonymkode: bc73d...d90

Skrevet

Kjipt å høres deres opplevelser. Jeg har solgt to boliger, og tilfeldigvis endt opp med å bruke meglere fra Krogsveen begge ganger. Første gangen var det en vi møtte på en visning når vi bare vurderte mulighetene for oss, og siden vi hadde felles bekjente kom vi i prat. Denne megleren jobbet knallhardt for oss, og sikret oss en gevinst på 50% på 3 år der snittet i området var på 35-40%. Andre gangen hadde vi møter med meglere fra Himla, Krogsveen og Nordvik. Her ble vi overbevist av megleren fra Krogsveen, og han leverte. Vi fikk mer for boligen enn liknende boliger i nærområdet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...