AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #21 Skrevet 23. februar 2023 Jeg tror en del menn kan ha det som en slags tanke at de (fordi de er menn) har mer interessante saker og liv å snakke om (fordi de er menn). Tror kanskje det er de mennene som faktisk tror damer hovedsaklig styres av følelser, romantiske tv-serier og interesse for neglelakk og sminke. Tror kanskje også menn som tar veldig stor plass kan ha en tanke om at menn skal lede og damer følge, altså et veldig gammeldags syn på kjønn. Tror jeg hadde spurt hvorfor de oppfører seg sånn, og tatt det som et dårlig tegn hvis de ikke hadde et godt svar, som f.eks nervøsitet eller sjenanse. Orker jo ikke å leve med en mann som tenker hsn skal være hovedpersonen i mitt liv i tillegg til sitt eget. Anonymkode: eeb00...8fc 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #22 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Har ikke menn lært hvordan de skal kommunisere? Jeg tror jeg er en av de bedre der, og tilbakemeldingene tyder på det. Problemet er at jeg så lett blir hengende i chatteforhold, fordi hun enten er redd for å miste det gode vi har, eller at hun egentlig er fornøyd, siden god samtale og emosjonell nærhet, var det hun savnet i sitt siste forhold. Jeg har blitt mer obs på å be om møte, og avslutte, før vi skriveforelsker oss. M53 Anonymkode: 9ba56...54a 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #23 Skrevet 23. februar 2023 Ja, jeg synes at noen menn dessverre er litt sånn at de prater litt for mye om seg selv. Ikke bare på datingsider, men om man kommer i prat med noen ellers også. Så må man sitte og høre på en monolog om dem og deres liv eller eventuelt om deres fagområde. Det blir forferdelig lite interessant å høre om når det kun er det de prater om. Det føles litt som de prøver å imponere med alt de kan og vet, men så blir det egentlig bare belærende og litt arrogant. Jeg blir i hvert fall ikke imponert av sånt og foretrekker når mannen faktisk viser at han er interessert i meg også. Endel er også lite flinke til å spørre om ting tilbake. Bare svarer på spørsmål og spør ingenting tilbake. Mange er kanskje ikke så flinke på å chatte, men om man skal etablere kontakt og etter hvert møte så må i hvert fall det grunnleggende på plass for min del og da hjelper det ikke med korte svar og emojier. Nå tviler jeg på at damer er så mye bedre, og det er nok bare noe man må gjennom om man ser etter en partner. Anonymkode: f117e...8da 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #24 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tror jeg er en av de bedre der, og tilbakemeldingene tyder på det. Problemet er at jeg så lett blir hengende i chatteforhold, fordi hun enten er redd for å miste det gode vi har, eller at hun egentlig er fornøyd, siden god samtale og emosjonell nærhet, var det hun savnet i sitt siste forhold. Jeg har blitt mer obs på å be om møte, og avslutte, før vi skriveforelsker oss. M53 Anonymkode: 9ba56...54a Man er ofte litt ulike der, har jeg merket. Noen vil møtes veldig fort, andre trenger mer tid. Jeg er en av dem som trenger tid, men jeg syns selve datingsituasjonen er så slitsomt at jeg ikke orker å gå på så mange første dater. Derfor vil jeg heller prøve og finne ut om vi kan være en god match på forhånd, skriftlig. Alt endrer seg jo når man møtes, den ene eller andre veien, sånn sett skjønner jeg at det kan være greit å møtes raskt. Men jeg klarer ikke omstille meg så fort, og trenger en viss form for trygghet på hvem han er, så jeg har alltid chattet lenge før jeg møter han jeg snakker med. Har heldigvis bare møtt forståelse for det. Men ofte avslutter jeg kontakten fort, ofte pga den håpløse kommunikasjonen😆 har sikkert gått glipp av noen fine menn på den måten, men hvis jeg ikke får den rette følelsen, så går jeg ikke videre med det. Anonymkode: 69582...7bf 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #25 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg synes at noen menn dessverre er litt sånn at de prater litt for mye om seg selv. Ikke bare på datingsider, men om man kommer i prat med noen ellers også. Så må man sitte og høre på en monolog om dem og deres liv eller eventuelt om deres fagområde. Det blir forferdelig lite interessant å høre om når det kun er det de prater om. Det føles litt som de prøver å imponere med alt de kan og vet, men så blir det egentlig bare belærende og litt arrogant. Jeg blir i hvert fall ikke imponert av sånt og foretrekker når mannen faktisk viser at han er interessert i meg også. Endel er også lite flinke til å spørre om ting tilbake. Bare svarer på spørsmål og spør ingenting tilbake. Mange er kanskje ikke så flinke på å chatte, men om man skal etablere kontakt og etter hvert møte så må i hvert fall det grunnleggende på plass for min del og da hjelper det ikke med korte svar og emojier. Nå tviler jeg på at damer er så mye bedre, og det er nok bare noe man må gjennom om man ser etter en partner. Anonymkode: f117e...8da Godt skrevet. Jeg også opplever dette, også blant menn i den sosiale kretsen. Jeg har en svoger bl.a som er akkurat sånn som dette, han finner et tema og prater og prater til meg, og de første årene etter at han traff min søster, så var jeg veldig høflig, lyttet og viste interesse fordi jeg ville han skulle føle seg vel i familien vår. Sånn var jeg nok i mange år, men jeg har blitt så lei av dette, han «fanger» meg alltid i en samtale (les:monolog), og jeg lytter først litt, men så prøver jeg mer og mer tydelig å vise at jeg heller vil snakke med niesene mine, og kan skyte inn og spørre dem om noe, mens svogeren min trekker pusten mellom alt han sier😅 Selv om jeg gjør det igjen og igjen, så tar han ikke hintet, og fortsetter og fortsetter i det uendelige.. 🤣 Er enig med deg, det grunnleggende må på plass før jeg orker å en gang tenke på å møtes. Anonymkode: 69582...7bf 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #26 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Man er ofte litt ulike der, har jeg merket. Noen vil møtes veldig fort, andre trenger mer tid. Jeg er en av dem som trenger tid, men jeg syns selve datingsituasjonen er så slitsomt at jeg ikke orker å gå på så mange første dater. Derfor vil jeg heller prøve og finne ut om vi kan være en god match på forhånd, skriftlig. Alt endrer seg jo når man møtes, den ene eller andre veien, sånn sett skjønner jeg at det kan være greit å møtes raskt. Men jeg klarer ikke omstille meg så fort, og trenger en viss form for trygghet på hvem han er, så jeg har alltid chattet lenge før jeg møter han jeg snakker med. Har heldigvis bare møtt forståelse for det. Men ofte avslutter jeg kontakten fort, ofte pga den håpløse kommunikasjonen😆 har sikkert gått glipp av noen fine menn på den måten, men hvis jeg ikke får den rette følelsen, så går jeg ikke videre med det. Anonymkode: 69582...7bf Tid er jo en relativ ting. Jeg har brukt år av livet mitt på chat, så hun kan godt få bruke et par uker på å bli kjent. Men jeg må føle at det går fremover mot noe mer enn bare brevvenner. Jeg er spent på hun jeg har kontakt med nå. Vi har møttes én gang, og chatten går like heftig i ettertid. Noe jeg føler på, er at langvarig god chatting, er nødt til å omfatte mye deling, og seriøse samtaler etterhvert. Desverre tror jeg det tar bort spenningen hos en del. Dessuten er det lett å bli overivrig, og dele mer enn du tenkte. Anonymkode: 9ba56...54a
Ardenus Skrevet 24. februar 2023 #27 Skrevet 24. februar 2023 Generelt har du 3 forskjellige sider av en person, hvordan de er over teksting, hvordan de er over telefon og hvordan de er når du møter de i virkeligheten. Personlig er jeg lik på alle 3, men mange som kan være dårlig på 1, 2 eller 3 sider. Kanskje noen av de er mye bedre på tlf feks? test å se.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå