Gå til innhold

Menn på datingsider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mange menn på disse datingsidene som er håpløse å snakke med.. jeg mister interessen gang på gang pga kommunikasjon. Nå snakker jeg med en som bare forteller og forteller om seg og sitt. Jeg viser engasjement tilbake, og skriver oppfølgingsspørsmål osv. Han har ikke spurt meg et eneste spørsmål, og kommenterer aldri på det jeg sier, uansett om jeg bare småprater eller forteller noe som er helt opplagt at man bør gi en reaksjon på. En sånn person kan jeg ikke leve med. Det er han som tar initiativ til å skrive hver dag, og det var han som tok initiativ først, men har virker jo veldig lite interessert i meg, og heller veldig selvopptatt? Syns det er mye av denne type kommunikasjon på disse sidene. Har ikke menn lært hvordan de skal kommunisere? 

Anonymkode: 69582...7bf

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også vært borti noen sånne, ikke så ekstremt som det du forteller om (som bare forteller uoppfordret om seg selv), men som kun svarer på spørsmål og ikke spør meg om noe tilbake. Ikke engang når jeg har fortalt om noe som de fleste ville vist interesse for, spør de. Og når jeg har ønsket dem en fin dag, har jeg fått "takk" tilbake, ikke noe ønske om en fin dag eller noe som helst til meg.

Men, det gjelder heldigvis ikke alle. Var ganske oppgitt en stund, men nå chatter jeg med en som er høflig og interessert. Kommunikasjonen flyter frem og tilbake, og begge spør og forteller. Forfriskende avveksling fra enveiskjøringen jeg har opplevd med så mange andre😊

Anonymkode: 47211...e35

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror generelt, ikke alltid, at kvinner er mye bedre på kommunikasjon.

Noen ganger må man gi det en liten sjanse. Mannen er kanskje nervøs og spenst og opptatt av å "selge" seg selv (gjøre godt inntrykk av seg selv), og glemmer at å gjøre godt inntrykk er faktisk å vise interesse for den andre.

Jeg liker å ringes ganske kjapt for da å eller snakke sammen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har også vært borti noen sånne, ikke så ekstremt som det du forteller om (som bare forteller uoppfordret om seg selv), men som kun svarer på spørsmål og ikke spør meg om noe tilbake. Ikke engang når jeg har fortalt om noe som de fleste ville vist interesse for, spør de. Og når jeg har ønsket dem en fin dag, har jeg fått "takk" tilbake, ikke noe ønske om en fin dag eller noe som helst til meg.

Man må jo nesten bare le😆 Det er så rart at de ikke skjønner dette selv. Noen er nok bare veldig selvopptatte, men andre mangler nok kommuniseringsevner.. like ille uansett årsak, for sånt kan man jo ikke gå videre med..

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men, det gjelder heldigvis ikke alle. Var ganske oppgitt en stund, men nå chatter jeg med en som er høflig og interessert. Kommunikasjonen flyter frem og tilbake, og begge spør og forteller. Forfriskende avveksling fra enveiskjøringen jeg har opplevd med så mange andre😊

Det er sånn det skal være! Lykke til med han her☺️

• Liker 2
Skrevet
exictence skrev (Akkurat nå):

Jeg tror generelt, ikke alltid, at kvinner er mye bedre på kommunikasjon.

Noen ganger må man gi det en liten sjanse. Mannen er kanskje nervøs og spenst og opptatt av å "selge" seg selv (gjøre godt inntrykk av seg selv), og glemmer at å gjøre godt inntrykk er faktisk å vise interesse for den andre.

Jeg liker å ringes ganske kjapt for da å eller snakke sammen.

Du har kanskje rett, det kan jo hende det fins en bra mann bak alt den klønete kommunikasjonen. Mulig jeg har pleid å gi opp litt fort🤔 Takk for påminnelsen😊

Skrevet

Dette har jeg opplevd en del ganger selv også, ja. Og jeg er mann, så det går nok ikke på kjønn akkurat dette. Har på følelsen at mange i dag er utrolig opptatt av seg og sitt. Ikke voldsomt engasjerende i lengden å drive en samtale der alt handler om henne, og beveger man seg utenom hennes yndlingstema som er henne selv, så svarer hun utrolig kort og uengasjerende. Lite sjarmerende. 

• Liker 3
Skrevet

Min opplevelse er at det også er mye variasjon hos kvinner. Jeg liker å dele tanker, lytte og fortelle. 

Men dersom en må dra ordene it av den andre, eller bare må lytte uten å skrive, hvorfor skrive videre? 

For dere kvinner, det er nok av menn som vil bli kjent . Litt vanskeligere for oss menn☺️

• Liker 1
Skrevet
Sphere skrev (2 minutter siden):

Dette har jeg opplevd en del ganger selv også, ja. Og jeg er mann, så det går nok ikke på kjønn akkurat dette. Har på følelsen at mange i dag er utrolig opptatt av seg og sitt. Ikke voldsomt engasjerende i lengden å drive en samtale der alt handler om henne, og beveger man seg utenom hennes yndlingstema som er henne selv, så svarer hun utrolig kort og uengasjerende. Lite sjarmerende. 

Fint å få se det fra den andre siden også. Du har nok rett i at mange er selvopptatte, uansett kjønn. Syns jeg ser en del av det ute i den virkelige verden også. Mennesker som genuint bryr seg om andre og det andre sier, er kanskje en sjeldenhet. Også er det vel ekstra lett å vise seg fra den siden når man er anonym på nett. Men merkelig er det, det er sikkert. Man er vel på de sidene i håp om å skape en relasjon?

• Liker 1
Skrevet
Friluftsmann70 skrev (1 minutt siden):

Min opplevelse er at det også er mye variasjon hos kvinner. Jeg liker å dele tanker, lytte og fortelle. 

Men dersom en må dra ordene it av den andre, eller bare må lytte uten å skrive, hvorfor skrive videre? 

For dere kvinner, det er nok av menn som vil bli kjent . Litt vanskeligere for oss menn☺️

Det er kanskje en del menn som vil skrive, men jeg tror ikke så mange av dem er genuint interessert i å bli kjent. Mange kjeder seg (sikkert uansett kjønn) og er ute etter noe tilfeldig og uforpliktende. Også gidder dem ikke legge en eneste kalori i forsøket. Jeg søker etter menn som er sånn du beskriver i første setning, en som både deler tanker og lytter😊 Men dere er i fåtall😊

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Fint å få se det fra den andre siden også. Du har nok rett i at mange er selvopptatte, uansett kjønn. Syns jeg ser en del av det ute i den virkelige verden også. Mennesker som genuint bryr seg om andre og det andre sier, er kanskje en sjeldenhet. Også er det vel ekstra lett å vise seg fra den siden når man er anonym på nett. Men merkelig er det, det er sikkert. Man er vel på de sidene i håp om å skape en relasjon?

Enig. Det handler jo om å skape en relasjon. Og den skal forhåpentligvis gå begge veier. Man setter på en måte standarden med en slik innledning. Da tenker jeg bare på hvordan forholdet faktisk vil bli dersom man forflytter seg fra nettet og over i virkeligheten. Nå er nok jeg litt ekstra preget etter å ha opplevd mye egoisme i de forholdene jeg har vært i, så det heises et rødt flagg relativt tidlig for min del. 

• Liker 1
Skrevet

Elsker slike samtaler! Det gjør alle kvinner! Det må vi jo,  er vel derfor de fortsetter?? 

Han: hei hvordan går det? 

Jeg: supert! Jeg har endelig fått det prosjektet på jobben jeg snakket om, har gruet meg sånn, men jeg fikk det til slutt likevel!  Hvordan har du det, fin dag?

Han: ja kjedelig på jobb. 

👍 smooth.. som sandpapir. 

Anonymkode: bff78...956

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Mange menn er nok litt sosialt klønete. Rent genetisk vil jeg våge å påstå at damer generelt er mer sosialt anlagte, selv om det er mye variasjon på begge sider.  Så til en viss grad ; deal with it. Menn er ikke bestevenninna di. 

MEN så tror jeg mange menn er mer enn nok interessert i sosial kontakt og fine samtaler. Men de har vært ensomme lenge og mange har vært ensomme i dårlige forhold med selvopptatte damer (ja, tro det eller ei, men det finnes egne podcaster og coacher på temaet). Så når de først finner en hyggelig dame med et øre, så åpnes slusene. 

Jeg kan relatere.. Selv liker jeg ikke needy damer, og jeg prioriterer som oftest andres behov over mine egne, men innser at jeg kan oppfattes needy selv - fordi jeg prater i vei når noen vil lytte. 😱 Men det er nok bare i starten. (Ser du? Der pratet jeg om meg selv igjen.. faen.. 😔

Skal selvfølgelig ikke se borti fra at noen bare er selvopptatte og grenser til narsisistiske... Vet aldri.. 😶

M

Anonymkode: 5d651...0f5

Skrevet
Sphere skrev (11 minutter siden):

Enig. Det handler jo om å skape en relasjon. Og den skal forhåpentligvis gå begge veier. Man setter på en måte standarden med en slik innledning. Da tenker jeg bare på hvordan forholdet faktisk vil bli dersom man forflytter seg fra nettet og over i virkeligheten. Nå er nok jeg litt ekstra preget etter å ha opplevd mye egoisme i de forholdene jeg har vært i, så det heises et rødt flagg relativt tidlig for min del. 

Ja nettopp! Og hvordan blir kommunikasjonen etter noen år som kjærester, liggende på hver vår sofa i hver vår verden? Hvis man ikke gidder vise interesse og lytte til hverandre i starten, så blir det nok ikke bedre litt ut i forholdet. Jeg er nok litt preget jeg også, etter dårlige erfaringer tidligere. Nå vet jeg hva jeg ønsker og hva jeg definitivt ikke ønsker, så da blir man litt ekstra obs. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Elsker slike samtaler! Det gjør alle kvinner! Det må vi jo,  er vel derfor de fortsetter?? 

Han: hei hvordan går det? 

Jeg: supert! Jeg har endelig fått det prosjektet på jobben jeg snakket om, har gruet meg sånn, men jeg fikk det til slutt likevel!  Hvordan har du det, fin dag?

Han: ja kjedelig på jobb. 

👍 smooth.. som sandpapir. 

Anonymkode: bff78...956

Haha😂 Spot on!!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange menn er nok litt sosialt klønete. Rent genetisk vil jeg våge å påstå at damer generelt er mer sosialt anlagte, selv om det er mye variasjon på begge sider.  Så til en viss grad ; deal with it. Menn er ikke bestevenninna di. 

MEN så tror jeg mange menn er mer enn nok interessert i sosial kontakt og fine samtaler. Men de har vært ensomme lenge og mange har vært ensomme i dårlige forhold med selvopptatte damer (ja, tro det eller ei, men det finnes egne podcaster og coacher på temaet). Så når de først finner en hyggelig dame med et øre, så åpnes slusene. 

Jeg kan relatere.. Selv liker jeg ikke needy damer, og jeg prioriterer som oftest andres behov over mine egne, men innser at jeg kan oppfattes needy selv - fordi jeg prater i vei når noen vil lytte. 😱 Men det er nok bare i starten. (Ser du? Der pratet jeg om meg selv igjen.. faen.. 😔

Skal selvfølgelig ikke se borti fra at noen bare er selvopptatte og grenser til narsisistiske... Vet aldri.. 😶

M

Jeg syns det er veldig fint at man prater i vei så lenge man kan lytte like mye som man prater😄 Jeg er en lytter selv, og har nok mang en gang hatt den rollen i både vennskap og forhold, og har mange ganger opplevd at folk åpner slusene og deler mye. Og det syns jeg bare er fint, men jeg trenger også å lyttes til, på en genuin måte. Det må gå begge veier😊 Ellers har du nok rett i mye du skriver. Men du skriver at menn ikke er bestevenninna mi. Selv håper jeg at min fremtidig partner skal være både en bestevenn og en partner, det er iallefall drømmen😊

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men du skriver at menn ikke er bestevenninna mi. Selv håper jeg at min fremtidig partner skal være både en bestevenn og en partner, det er iallefall drømmen😊

Glemte sikkert å ta med blinkesmiley på den. Men står allikevel for at det er en viss forskjell på hva slags samtaler men har med bestevenninna og typen. Jeg synes jenter skravler om mye rart. Mye gossip og mye uinteressant. Og jeg tror de gjør det som en sosial og hyggelig greie. Mine samtaler med mine kjærester har som oftest vært mye dypere og mer personlige, eller om andre temaer vi begge er engasjert i, men sjelden bare overfladisk snikksnakk. (No offense intended). 

Jeg har ofte hatt veldig gode og personlige samtaler med kjæreste/samboer. Men når hun har besøk av venninne så går skravla på høygir... Om alt mulig rart.. 😉 Tror det er en forskjell. 

Skrevet

Ja, det er mange på nettdatingsider som mangler relasjonelle og sosiale ferdigheter, og som ikke klarer å kommunisere godt. Eller så har de kanskje slike ferdigheter på andre arenaer i livet, men tenker at på nettdatingsider, så gjelder kun det ytre og ikke normale koder for sosial omgang. Eller så har de kanskje trøtnet på nettdating, og gidder ikke lenger å legge to kcal i å kommunisere.

Uansett hva man skriver, hvilke temaer man tar opp, så følger de ikke opp. Uansett hva det er. Og hvis man da slutter å svare fordi det er umulig å drive samtalen framover, og fordi det er veldig kjedelig å kommunisere, så kommer en eller annen variant av dette: Så stille du ble da, eller en annen snurt antydning om at man skulle svart fortere, mer etc. Det er begrenset hvor lenge man orker å svare på meldinger som består av tre ord om hva noen driver med.

Og nei, jeg mener ikke motsetningen til denne oppførselen er å skrive side opp og side ned om alt mulig 2/3 av sin våkne tid. Men slå deg nå litt løs, skriv noe som byr på en smak av hvem du er, hva du står for, hva du mener, hva du liker, vis interesse i andre ting enn deg selv. Og man trenger forsåvidt heller ikke å være så spesiell,, de fleste er helt gjennomsnittlige folk som ser etter det samme.

Det er som på andre arenaer i livet, man kommer ikke langt uten å utvise sosiale ferdigheter. 

Anonymkode: 22335...98c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Glemte sikkert å ta med blinkesmiley på den. Men står allikevel for at det er en viss forskjell på hva slags samtaler men har med bestevenninna og typen. Jeg synes jenter skravler om mye rart. Mye gossip og mye uinteressant. Og jeg tror de gjør det som en sosial og hyggelig greie. Mine samtaler med mine kjærester har som oftest vært mye dypere og mer personlige, eller om andre temaer vi begge er engasjert i, men sjelden bare overfladisk snikksnakk. (No offense intended). 

Jeg har ofte hatt veldig gode og personlige samtaler med kjæreste/samboer. Men når hun har besøk av venninne så går skravla på høygir... Om alt mulig rart.. 😉 Tror det er en forskjell. 

Ja litt forskjell kan det nok være. Nå er ikke jeg en av dem som er så glad i snikksnakk da😅 Orker ikke så mye av sladring eller snakk om gardiner og interiør osv😅 Vet mange jenter elsker sånt. Men jeg elsker de nære, dype samtalene, når mennesker deler noe personlig om hva de føler og hvordan de har det, hva de tenker på osv. Kanskje mange menn får noja av det også, at «dype samtaler» er annerledes for menn enn kvinner? Jeg vil gjerne kunne tulle og fjase litt med partneren min, småprate litt, snakke litt om hverdagslige temaer og hva som skjer i hverdagen, men aller mest er det de dype temaene som inspirerer, som bringer to stykker nærmere, og som også får hver av partene til å vokse mentalt. Det er mulig jeg har store forhåpninger til et neste forhold, men heller det, enn å leve i et forhold som stadig gir en følelse av skuffelse😊

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil gjerne kunne tulle og fjase litt med partneren min, småprate litt, snakke litt om hverdagslige temaer og hva som skjer i hverdagen, men aller mest er det de dype temaene som inspirerer, som bringer to stykker nærmere, og som også får hver av partene til å vokse mentalt.

Sånn har jeg egentlig hatt det med alle mine partnere (men kan ikke svare for alle andre menn). Bortsett fra hun siste. Hun ville bare snakke om seg og sitt og ville helst ikke høre, avsluttet gjerne samtalen eller gikk til ugreie personangrep dersom jeg delte noe personlig. Veldig spesiell dame. Dermed merker jeg at jeg er litt utsulta på å kunne prate med noen. Kan derfor lett se for meg at jeg kan gå i fella å bli litt for ivrig i starten..  

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du har kanskje rett, det kan jo hende det fins en bra mann bak alt den klønete kommunikasjonen. Mulig jeg har pleid å gi opp litt fort🤔 Takk for påminnelsen😊

Ja, det tror jeg er en mulighet. Jeg har og tildens for å gi opp kanskje for tidlig.

Har et eksempel. Jeg sier god morgen. Ha en fin dag. Han skriver kun en tommel opp. 😂 Altså, sukk. Glem ham, tenkte jeg.

Men så ringer han litt senere og det viser seg at han er en veldig kjekk mann å snakke med. Viser seg at han er vant å snakke med mange mennesker bla i jobben sin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...