Gå til innhold

Et tredje juridisk kjønn

MyMichelle

Anbefalte innlegg

Hiro skrev (2 minutter siden):

Eller liker du at jeg kaller deg bare fornavnet ditt? Det er noen som ikke liker å bli kalt noen pronomen enn bare sitt fornavn.

Hvorvidt jeg kallet deg hen, han, hun, hiro eller vedkommende når jeg til andre refererer denne samtalen kan da ikke bety noe for deg. Du vet det jo ikke :)

Eller man kjenner ikke navnet, og vet ingenting om hvem som sitter bak skjermen.

Endret av tenkselv
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hiro skrev (5 minutter siden):

Eller liker du at jeg kaller deg bare fornavnet ditt? Det er noen som ikke liker å bli kalt noen pronomen enn bare sitt fornavn.

Jeg vil gjerne bli kalt Hennes majestet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkselv skrev (4 minutter siden):

Problemet med å vise til de engelske begrepene er at du ser bort fra mange hundre års oversettelse hvor sex betyr kjønn.

Angående om det. Dere kaller det i deres språk biologisk kjønn/ biologisk sex. Biologisk er ikke bare hun/han. Det kan være intersex også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkselv skrev (2 minutter siden):

Hvorvidt jeg kallet deg hen, han, hun, hiro eller vedkommende når jeg til andre refererer denne samtalen kan da ikke bety noe for deg. Du vet det jo ikke :)

Jeg vil gjerne bli kalt hen og hiro takk❤️. Jeg vet ikke hva jeg skal kalle deg siden vil kalle deg noe du er behagelig med liksom 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (3 minutter siden):

Jeg vil gjerne bli kalt Hennes majestet.

Da kaller jeg deg hennes Majestet siden du vil det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiro skrev (1 minutt siden):

Angående om det. Dere kaller det i deres språk biologisk kjønn/ biologisk sex. Biologisk er ikke bare hun/han. Det kan være intersex også.

Inter er ikke noe annet, fortsatt han og hun. Rent biologisk vet jeg hvor det står, som forplantningsevne. Men det er biologi, ikke valg eller identitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tenkselv skrev (1 minutt siden):

Inter er ikke noe annet, fortsatt han og hun. Rent biologisk vet jeg hvor det står, som forplantningsevne. Men det er biologi, ikke valg eller identitet.

Som sagt blir jo det født 5-15 hvert år med begge kjønnsorganer. Så de er en blanding. Derfor er de kalt intersex

Endret av Hiro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje slutte å kalle det man identfiserer seg som som kjønn. For det er kun to kjønn. Hvis man ikke er tvekjønnet eller noe annet uvanlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiro skrev (Akkurat nå):

Som sagt blir jo det født 5-15 hvert år med begge kjønnsorganer. Så de er en blanding.

Men de fleste av disse har klart kjønn i DNA, med utviklingen av kjønnsorganer er ikke ikke "riktig"

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korsihalsen skrev (Akkurat nå):

Kanskje slutte å kalle det man identfiserer seg som som kjønn. For det er kun to kjønn. Hvis man ikke er tvekjønnet eller noe annet uvanlig.

Det kalles biologisk kjønn som dere kaller det eller biologisk sex. Det er folk som er født uvanlig ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de fleste av disse har klart kjønn i DNA, med utviklingen av kjønnsorganer er ikke ikke "riktig"

Man må ta hensyn til de som ikke er også ;) alle mennesker er like viktige❤️

Endret av Hiro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiro skrev (1 minutt siden):

Man må ta hensyn til de som ikke er også ;) alle mennesker er like viktige❤️

Ja, men det er ikke disse som er trans, ikke binær eller har annen kjønnsidentitet.

Dersom det er flere kjønn mister forøvrig binær og ikke binær mening, da disse begrepene forutsetter et utgangspunkt i to.

Det at vi er uenige om begrepene betyr ikke at vi ikke synes alle mennesker er viktige eller at vi ikke tar problemene som møtes på alvor.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er ikke disse som er trans, ikke binær eller har annen kjønnsidentitet.

Dersom det er flere kjønn mister forøvrig binær og ikke binær mening, da disse begrepene forutsetter et utgangspunkt i to.

Det at vi er uenige om begrepene betyr ikke at vi ikke synes alle mennesker er viktige eller at vi ikke tar problemene som møtes på alvor.

Jeg tror jeg også at vi er uenige om ting og du har rett, men det skader ikke med et tredje kjønn for de som er født med blanding av to kjønn siden 1/581 blir født av en blanding hvert år. Det er også bra for de som er ikke binære at man har et tredje kjønn. Jeg vet du er enig med biologisk burde kun være for å finne et lik, men vi har så pass bra teknologi at vi trenger ikke å se det biologiske, men at de finner bare deg lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tenkselv skrev (7 minutter siden):

Takk for ar du svarer veldig høflig. Ikke alle i denne siden her er så høflig mot folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjirafff
8 hours ago, Hannah80 said:

Renholdspersonale kan være både mann og kvinne. En "fødeperson" er et helt unødvendig begrep, da det kun er kvinner som kan føde barn. 

Nei, transmenn kan også føde barn. Skjønner det er vanskelig for deg å fatte. Du pisser i buksa over at noen kan kalle DEG ved et nøytralt navn, mens du insisterer på å få kalle andre noe som her helt feil for dem. Dét er rimelig selvsentrert og egoistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjirafff
9 hours ago, Rosalilje84 said:

Så rart at man ikke kan kalle en transkvinne mann, men man kan kalle biologiske kvinner det ene og det andre, og det må vi bare akseptere?

Hvem kaller kvinner "det ene eller det andre" som ikke stemmer? Er ikke en biologisk kvinne som føder barn en fødeperson kanskje? Det er jo ikke feil. Men å kalle en transkvinne "mann" ER feil, og stygt gjort. Det er faktisk helt sjukt at dere ikke ser dobbeltmoralen og hykleriet i utsagnene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest sjirafff
7 hours ago, Warrior said:

Jeg håper ikke det innføres. Fordi det blir ikke et ekte kjønn likevel. Det kan det aldri bli. Fordi det finnes bare to kjønn. Hunkjønn og hankjønn. Det er sånn det er. Alle blir født som ett kjønn. Jeg har aldri hørt noen som har blitt født som et annet kjønn enn hunkjønn (med vagina) eller hankjønn (med penis). 

Å innføre ett tredje kjønn blir jo ikke ekte. Bare noe mennesker innfører. Hva skulle det kjønnet vært når det bare finnes han og hun?

Folk kan føle seg som et annet kjønn enn det de er født som, men det betyr ikke at det er ett tredje kjønn. Da er det jo som oftest en mann som føler seg som kvinne eller kvinne som føler seg som mann. Altså fortsatt to kjønn. Mann og kvinne. En mann som opererer seg til kvinne eller omvendt. Blir jo ikke operert til et tredje kjønn. 

Du vet at noen mennesker blir født med begge deler? Og noen uten? Eller eksisterer ikke disse menneskene mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjirafff
7 hours ago, tenkselv said:

Det er fortsatt bare to biologiske kjønn, xx og xy. Jeg vet veldig godt at det er stor variasjon i utvikling av kjønnsorganer og nivå av kjønnshormoner, men det definerer ikke biologisk kjønn.  Man kan heller ikke endre biologisk kjønn. 

Når det er sagt, endrer ikke det at mange ikke føler seg vel i sitt biologiske kjønn eller har en annen eller usikker kjønnsidentitet. For meg kan folk identifisere seg som hva de vil, og jeg prøver å etterkomme deres ønsker om pronomen og annet. 

Det finnes flere variasjoner enn xx og xy. Og hva med personer med Downs? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjirafff skrev (9 minutter siden):

Nei, transmenn kan også føde barn. Skjønner det er vanskelig for deg å fatte. Du pisser i buksa over at noen kan kalle DEG ved et nøytralt navn, mens du insisterer på å få kalle andre noe som her helt feil for dem. Dét er rimelig selvsentrert og egoistisk.

Jeg er enig med deg menn kan også føde barn. Transmenn er menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiro skrev (35 minutter siden):

Det kalles biologisk kjønn

'Biologisk kjønn' er en pleonasme.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...