Gå til innhold

Rentene skal øke mer - FOR et sjokk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 11.5.2023 den 3.26):

Halvere seg faktisk. Vet du hva det koster å bygge? Stor etterspørsel. Det er verdt hva det er verdt.

Anonymkode: 4e098...58b

Det er verdt hva noen er villige til å betale. Jeg investerer i byggeprosjekter, og mesteparten er tomtepris og overskudd til utbyggerne.

 

Byggekostnad for en enebolig kan uproblematisk ligge på 2M, selv om de selges for 10M. 

 

Hva har man da? Fallhøyde

Anonymkode: d3683...011

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva lønner seg mest egentlig? Spare eller betale så mye ned på boliglånet som man klarer? Til nå har vi gjort sistnevnte, men har fortsatt mye lån igjen

Anonymkode: 84b71...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Poenget med tråden er å belyse inkompetente økonomer som stadig vrir på det de "forventer". Gang på gang må de endre på det de forventer, selv om det er fullstendig åpebart hvordan renten går. 

Det er ufattelig at de kan drive på slik.

Anonymkode: 55fa0...7d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Poenget med tråden er å belyse inkompetente økonomer som stadig vrir på det de "forventer". Gang på gang må de endre på det de forventer, selv om det er fullstendig åpebart hvordan renten går. 

Det er ufattelig at de kan drive på slik.

Anonymkode: 55fa0...7d1

Det folk må slutte å tro på er: analytikere, eksperter etc...... prognosesenteret...etc..bare bløff alt.

Anonymkode: 9f125...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det folk må slutte å tro på er: analytikere, eksperter etc...... prognosesenteret...etc..bare bløff alt.

Anonymkode: 9f125...929

Det er igrunn det jeg vil fram til. Men det verste er at de vet at ikke de sier sannheten. Hva skal det tjene til???

Anonymkode: 55fa0...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er igrunn det jeg vil fram til. Men det verste er at de vet at ikke de sier sannheten. Hva skal det tjene til???

Anonymkode: 55fa0...7d1

Så når meteorologen melder overskyet men det blir regn så er meteorologen en løgner?

Anonymkode: d3683...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så når meteorologen melder overskyet men det blir regn så er meteorologen en løgner?

Anonymkode: d3683...011

Nå er vel ikke været så viktig i forhold til renten på boliglånet...

Anonymkode: 9f125...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renteøkningene er er stor vits. Sentralbanken er en irriterende flue i denne sammenhengen, en flue som biter hardt fordi det regner allerede, i form av at absolutt alle priser stiger, bratt. Å øke rentene er et virkemiddel for å begrense pengemengden blant folk, det har aldri vært mindre nødvendig med renteøkninger enn nå. Sentralbanken blander seg bare inn for gi inntrykk av at de er med på det som skjer, og har innflytelse. Eneste innflytelse Norges Bank har nå er å gjøre vondt verre. Unødvendig vondt. Det vi trenger nå er lave renter, for å få tilbake optimismen.

Anonymkode: 844b3...83d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så når meteorologen melder overskyet men det blir regn så er meteorologen en løgner?

Anonymkode: d3683...011

Les tråden fra start og se linken i HI. Jeg har adressert dette vrøvlet fra start i tråden og mange andre tråder før denne.

Anonymkode: 55fa0...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tror, er at når renten nesten var nede på null, og det var nedstengning, det var da man egentlig skulle sett tråder her inne om at folk var nervøse og redde. For det er ikke normalt, og betyr stille før stormen. I stedet ser vi at personer benytter anledningen til å leve langt over evne.

Vi som har levd en stund skjønner at dagens rentenivå er nogenlunde normal, og at den kan bli mye høyere. 

Anonymkode: 0feea...6e5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det jeg tror, er at når renten nesten var nede på null, og det var nedstengning, det var da man egentlig skulle sett tråder her inne om at folk var nervøse og redde. For det er ikke normalt, og betyr stille før stormen. I stedet ser vi at personer benytter anledningen til å leve langt over evne.

Vi som har levd en stund skjønner at dagens rentenivå er nogenlunde normal, og at den kan bli mye høyere. 

Anonymkode: 0feea...6e5

Merkelig at ikke de velutdannende økonomene kan innrømme det samme.

Anonymkode: 55fa0...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Les tråden fra start og se linken i HI. Jeg har adressert dette vrøvlet fra start i tråden og mange andre tråder før denne.

Anonymkode: 55fa0...7d1

Nå bruker jeg ikke all fritiden min på å røyke rullings og saumfarekvinneguiden, i motsetning til visse andre. At renten skal opp er jo vært varslet veeldig lenge av ALLE økonomer (bortsett fra Jan L Andreassen, men han er jo ikke helt god), så om du påstår noe annet så lurer jeg på hvilken planet du har levd på i de siste to årene.

Anonymkode: d3683...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nå bruker jeg ikke all fritiden min på å røyke rullings og saumfarekvinneguiden, i motsetning til visse andre. At renten skal opp er jo vært varslet veeldig lenge av ALLE økonomer (bortsett fra Jan L Andreassen, men han er jo ikke helt god), så om du påstår noe annet så lurer jeg på hvilken planet du har levd på i de siste to årene.

Anonymkode: d3683...011

Samme kan en jo si om de økonomene som da samtidig sa at det ikke var lurt å binde renta. For deretter å toppe det med at hvis en ikke tåler renteøkning så kunne det være en ting å vurdere. Hvorfor i alle dager går økonomene ut på den måten?

Renteøkning har en jo hørt om i ti år nå, uten at noe har skjedd…

Anonymkode: 33ed1...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Samme kan en jo si om de økonomene som da samtidig sa at det ikke var lurt å binde renta. For deretter å toppe det med at hvis en ikke tåler renteøkning så kunne det være en ting å vurdere. Hvorfor i alle dager går økonomene ut på den måten?

Renteøkning har en jo hørt om i ti år nå, uten at noe har skjedd…

Anonymkode: 33ed1...79a

Nei renten har jo aldri vært økt de siste 10 årene, stemmer det.....

Anonymkode: d3683...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser med sjokk og vantro i div kommentarfelt, samt her på KG en haug uspiselige kommentarer både på sentralbanksjefen og de som styrer landet. De som ikke evner å forstå hva inflasjon er må bruke kommende helg til å lese seg opp!! Vi er en enkel transparent økonomi her i Norge med ett fåtall innbyggere. Det vi ikke er, er avskåret fra resten av verden. Inflasjon er kommet for å bli i den vestlige verden i lang tid. At Ola Normann har gjeld oppover ørene med dertil flytende rente er jo ikke andre enn lånetåkerens feil!! Her må vi bare stålsette oss for høy rente, og det lenge og håpe at vi får inflasjonen under kontroll de neste 3-5 årene. Tiden vi kjenner med nullrente kommer aldri tilbake!!

Anonymkode: 11386...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei renten har jo aldri vært økt de siste 10 årene, stemmer det.....

Anonymkode: d3683...011

Ikke i den form økonomene har advart om i evigheter. Ser en i forkant av da koronarentene trådde i kraft og 10 år tilbake i tid….. Sjekk selv, så får du fakta?  Ta slutten av 2010 til 2020? Har det vært den økningen det har blitt ropt høyt om? 
 

Så får det nesten bli opp til deg om du synes det har vært renteøkning kontra slutten av 2010. Jeg kan ikke se vesentlig økning, men pek oss gjerne i riktig retning slik at vi alle her inne som kunne tenkt oss den vitenskapen kan oppleve den sammen med deg. 
 

Mine «antydninger» og «tomme ord» er basert på historiske renter. Bare sjekk basisrenta…

Er du på det nivået at du diskuterer en økning på 0.25% et sted i løpet av 10 år? Har vel ikke falt så langt ned?

Anonymkode: 33ed1...79a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Poenget med tråden er å belyse inkompetente økonomer som stadig vrir på det de "forventer". Gang på gang må de endre på det de forventer, selv om det er fullstendig åpebart hvordan renten går. 

Det er ufattelig at de kan drive på slik.

Anonymkode: 55fa0...7d1

I alle dager. Så disse ekspertene og bankene de jobber for velger med åpne øyne å gi bort milliarder av kroner ved å selge renteinstrumenter de vet at er grovt underpriset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden økonomene sier de forventer noe annet enn det som gjenspeiles av rentemarkedet. Altså det finansinstitusjoner og andre er villige til å låne ut pengene sine for fremover i tid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå bruker jeg ikke all fritiden min på å røyke rullings og saumfarekvinneguiden, i motsetning til visse andre. At renten skal opp er jo vært varslet veeldig lenge av ALLE økonomer (bortsett fra Jan L Andreassen, men han er jo ikke helt god), så om du påstår noe annet så lurer jeg på hvilken planet du har levd på i de siste to årene.

Anonymkode: d3683...011

Les linken du.

Anonymkode: 55fa0...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...