AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #1 Del Skrevet 22. februar 2023 Jeg synes programmering og generelt data er spennende. Dette er absolutt noe som jeg kunne tekt meg å jobbet med. Jeg synes spesielt at programmering virker spennende. Har laget noen sider selv, men er ikke god i programering og det tekniske idag. Mitt spørsmål: Bachelor i informasjonsvitenskap ser spennende ut. Der står det at man kan jobbe som programmerer og andre IT stillinger. Noen som har tatt lignende grad? Hvor vanskelig var det å få jobb, hva tjener du og hvordan var studiene. Veldig takknemlig for svar Anonymkode: a5a61...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #2 Del Skrevet 22. februar 2023 Tenker du på den som er i UiB? Anonymkode: f3785...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordic99 Skrevet 22. februar 2023 #3 Del Skrevet 22. februar 2023 Har ikke studert, men kjenner noen som har gått informatikk og noen som har gått dataingeniør. Det spørs helt hvor du vil jobbe hen, IT er som regel en aktiv gren som søker sultne på nye søkere. Men har du lyst til å jobbe i Oslo kan det hende du sliter med å sikre deg første jobben, da vil de nok prioritere ingeniører / informatikk (master) fremfor informasjontvitenskap. Men med noen år på baken så har ikke det så mye å si lengre. Om det er programmer du vil bli, trenger du ingen formel utdannelse, egentlig. Har du for eksempel en god portefølje kan det hjelpe deg med å komme inn døren hos noen arbeidsgivere og deretter klatrer du. Lønn variere som regel fra 600-850k, der gjennomsnittet er høyest i Oslo på 800 000kr. Skal du bikke millen må du nok til et av de større selskapene eller bli konsulent. Der krever de som regel lang erfaring eller master i bunn + litt erfaring. Er sett et par på linkedin som har fått jobb ved disse selskapene rett etter master, men skal sies at de hadde gode karakterer, gode inter og studerte informatikk:robotikk og AI som er en litt hardere og mer omfattende gren. Sist jeg pratet med han ene så fikk han 300 000kr i julebonus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #4 Del Skrevet 23. februar 2023 Studentene på informasjonsvitenskap i bergen får jobb superlett. Anonymkode: e1ad3...f9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå