AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #1 Skrevet 22. februar 2023 Hvordan legge frem for ledelsen at man ikke trives på jobb? Anonymkode: 69d24...a27
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #2 Skrevet 22. februar 2023 Du skal ikke legge dette frem for ledelsen. Du har en leder som er personalansvarlig, det er den personen du skal henvende deg til og spørre om å få en samtale om deg og din arbeidssituasjon. Be personen holde av 30 minutter slik at personen ikke prioriterer bort samtalen etter 10 minutter. Før møtet så ser du over din arbeidskontrakt og bruker den som en mal til møtet. Ønsker du endringer så må det kommuniseres i dette møtet. Er det annet som det psykososiale så noterer du det ned. Ikke møt opp uten å ha forberedt deg godt. Vær saklig, tydelig og lyttende. Anonymkode: 0485c...684 2
Gjest takinova Skrevet 22. februar 2023 #3 Skrevet 22. februar 2023 Hvis du har vært der kort tid - bit tennene sammen og prøv litt til. Hvis du har vært der lenge nok - bytt jobb. Det hjelper ikke snakke med noen i ledelsen.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #4 Skrevet 22. februar 2023 takinova skrev (14 minutter siden): Hvis du har vært der kort tid - bit tennene sammen og prøv litt til. Hvis du har vært der lenge nok - bytt jobb. Det hjelper ikke snakke med noen i ledelsen. Hvorfor kan man ikke si opp etter kort tid? Jo, det kan man absolutt hvis man ikke trives Anonymkode: 5d28a...dfc 4
Portia Catonis Skrevet 22. februar 2023 #5 Skrevet 22. februar 2023 Først må du jo si hva det er som gjør at du ikke trives. 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #6 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan legge frem for ledelsen at man ikke trives på jobb? Anonymkode: 69d24...a27 Kanskje komme med litt mer info sånn at folk kan gi råd. Anonymkode: dc5da...e92 1
Bombasi Skrevet 22. februar 2023 #7 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan legge frem for ledelsen at man ikke trives på jobb? Anonymkode: 69d24...a27 Lite håndnyttig å kommentere utifra, men ta kontakt med din nærmeste leder om problemene dine hvis det er lederveien du har bestemt deg for å gå. Og så sier du det som det er.
Gjest takinova Skrevet 22. februar 2023 #8 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor kan man ikke si opp etter kort tid? Jo, det kan man absolutt hvis man ikke trives Anonymkode: 5d28a...dfc Klart man kan, men det kan jo være at det tar litt tid før man kommer inn i miljøet. Ser ikke ok på CV heller om man slutter og slutter kjapt i jobber.
Summeer Skrevet 22. februar 2023 #9 Skrevet 22. februar 2023 Spørs jo veldig på om det er konkrete ting du ser at må og kan endres. Jeg er leder og de som ikke trives har jeg god oversikt over før de tar det opp. Prestasjon og fravær pleier å være klare indikatorer. en samtale med leder bare for å si at du ikke trives ser jeg ikke helt hva du får ut av? Hva mener du lederen skal gjøre, det er arbeidsgiveren din og ikke psykologen eller bestevennen din 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #10 Skrevet 22. februar 2023 Du bør kanskje prøve å være tydelig på hva du tenker er årsaken(e) til at du ikke trives. Er det arbeidsoppgavene? Da kan du jo konkretisere hva du ønsker av endring. Ønsker du flere utfordringer? Er det for mye/for lite å gjøre? Passer ikke oppgavene med kompetansen din? Ble du forespeilet andre oppgaver før du begynte? Dreier det seg mer om det sosiale, kan det jo både være noe ledelsen kan hjelpe deg med, f.x om du heller vil jobbe i et annet team, sitte nærmere folk du tror du kan trives bedre med etc. Er det en enkeltperson som forsurer miljøet, kan de kanskje forsøke å ta tak i det. Men mistrives du for eksempel med at alle de andre er eldre enn deg, alle har barn, alle er menn etc, er det vanskeligere å gjøre noe med over natta, og du må vurdere om du kan klare å finne deg tilrette over tid eller om du skal finne deg en annen jobb. Jeg jobbet et sted hvor folk var veldig hyggelige, men hvor alle kjente hverandre fra før, hadde en helt annen livsstil enn det jeg trives med, og hvor det var veldig typisk damemiljø (ingen menn som jobbet der), og kombinert med kjedelige arbeidsoppgaver, ble det til at jeg valgte å bytte jobb. Anonymkode: c129b...0f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå