AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #21 Del Skrevet 22. februar 2023 Det er ikke min erfaring av aldergruppen 50 +. Jobber med flere som er mellom 50-60. Flotte folk, med god humor og gode somtaler Anonymkode: d47d8...b86 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #22 Del Skrevet 22. februar 2023 Kjenner ei på snart 60. Det går bare i begravelser, hvem som er døde og hvilke sjukdommer folk i bygda har fått. Jeg orker seriøst ikke mer. Enspora ja. Anonymkode: 6d28e...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #23 Del Skrevet 22. februar 2023 Stemmer ikke på de eldre på min arbeidsplass. Syns mange av de er ute på mye mer spennende greier og reiser enn meg, og mange er nysgjerrige og åpne. Humoren kan jeg gå med på. De ler mye av situasjoner uten humor. Som feks at "oi, jeg har glemt brillene hjemme" (høy latter i 1 minutt) Anonymkode: b29fe...8d1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 22. februar 2023 #24 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kjenner ei på snart 60. Det går bare i begravelser, hvem som er døde og hvilke sjukdommer folk i bygda har fått. Jeg orker seriøst ikke mer. Enspora ja. Anonymkode: 6d28e...6e8 Du kjenner ei på 60, og tror alle eldre er slik? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #25 Del Skrevet 22. februar 2023 Artig tråd, den fikk meg til å tenke litt😉 Jeg jobber med folk i alle aldre, og opplever vel at alle er litt ensporet, bare på ulike ting. De yngste snakker om fest og "gutter" (ja, de kaller det gutter selv om de er i 20-åra😂). Så har vi småbarnsfasen, den er vel verst å høre om.. Så har vi "takk-gud-for-at-barna-er-blitt-såpass-gamle-at-de-klarer-seg-selv-om-jeg-gjør-noe-for-meg-selv-fasen". Så kommer vel den mer avslappede greia, hvor jeg forøvrig er selv😊 Men kjedelig? Næææ🙂 Anonymkode: 9bdac...7db 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #26 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det jeg er redd for. Tenk å være så fastgrodd og kjedelig Anonymkode: eef5f...330 Stol på at disse ser på deg som slitsom, litt dum og komisk uerfaren. Sånn er det. Faser. Anonymkode: ea286...012 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 22. februar 2023 #27 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det jeg er redd for. Tenk å være så fastgrodd og kjedelig Anonymkode: eef5f...330 Men å sitte å dømme en stor andel av befolkningen, det er openminded og spennende? Jeg tror nok at du løfter blikket litt, så vil du se at 50-åringer og eldre kommer i alle varianter, både kjedelige og spennende. Litt som mange tenåringer er kjedelige, mens andre er spennende. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kjenner ei på snart 60. Det går bare i begravelser, hvem som er døde og hvilke sjukdommer folk i bygda har fått. Jeg orker seriøst ikke mer. Enspora ja. Anonymkode: 6d28e...6e8 Jeg kjenner også en del personer som er ensporet. Noen er i 20-årene, noen 30, noen 40, noen 50. Jeg valgte kutte kontakt med noen bekjente i 20årene, for jeg var så lei av at absolutt alle samtaler, snaps og alt skulle dreie seg om de "perfekte barna" de hadde fått... Det var så ensporet og lite spennende at jeg ikke orket mer. Men jeg vet heldigvis at det finnes mange i samme alder som er både moro, eventyrlystne og allsidig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #28 Del Skrevet 22. februar 2023 Snok1 skrev (1 time siden): Jeg er en av de eldre på min arbeidsplass med ganske mange yngre ansatte. Jeg har ganske god kontakt med de aller fleste, men med enkelte av de yngre blir jeg sittende å tenke hvor mange opplevelser de har foran seg før de blir som meg. De har kanskje ikke hatt mer enn et titalls sexpartnere? De har kanskje ikke hatt sex med en person av eget kjønn, ikke vært med på en flerkant eller besøkt en swingersklubb? Haha! Tenker du seriøst på dette? Mener du alvorlig at folk flest over 50 har hatt sex med en av samme kjønn, vært med på flerkant eller besøkt en swingersklubb? Hehe. Anonymkode: 3f259...1f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 22. februar 2023 #29 Del Skrevet 22. februar 2023 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Er det jeg er redd for. Tenk å være så fastgrodd og kjedelig Anonymkode: eef5f...330 Jeg er 46 år. 4 år igjen til 50 år. Jeg vil vel ikke tro at jeg er kjedelig. Jeg har kollegaer som er 50 pluss, og de er veldig koselige morsomme mennesker. De er overhodet ikke kjedelige. Jeg føler selv at jeg prater veldig lett og greit med både de unge og eldre. Endret 22. februar 2023 av Eloise12345 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #30 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det jeg er redd for. Tenk å være så fastgrodd og kjedelig Anonymkode: eef5f...330 Du kommer ikke til å synes det når du kommer dit selv. Anonymkode: 6491e...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 22. februar 2023 #31 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Haha! Tenker du seriøst på dette? Mener du alvorlig at folk flest over 50 har hatt sex med en av samme kjønn, vært med på flerkant eller besøkt en swingersklubb? Hehe. Anonymkode: 3f259...1f0 Jeg har ingen formening om hvor stor del av befolkningen som har gjort dette er. Jeg gjør det enkle resonnementet at for alle som har en dragning mot en eller flere av disse aktivitetene er sannsynligheten større for at du har gjennomført det når man er 55 enn når man er 27. Dette er enkel sannsynlighetsberegning og ikke-kontroversielt. Det må du jo være enig i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #32 Del Skrevet 22. februar 2023 Adrenalina1 skrev (1 time siden): Du kjenner ei på 60, og tror alle eldre er slik? Eh… Hvor skrev jeg det?? Anonymkode: 6d28e...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #33 Del Skrevet 22. februar 2023 Vi bryr oss ikke om hva du synes om oss over 50, det er bare enkelte unge som er opphengt i slikt. Folk er forskjellige, uansett alder. Dette lærer du også når du blir eldre Anonymkode: a8749...89e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. februar 2023 #34 Del Skrevet 22. februar 2023 Da jeg (enslig og barnløs) begynte i ny jobb som 27-åring (og egentlig hele tiden etterpå), syntes jeg kollegaene på 50+ var de mest interessante å snakke med - de satt ikke lenger fast i småbarnslivet og hadde mer innholdsrike liv og interesser å snakke om. Stort sett har de også de drøyeste vitsene 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 22. februar 2023 #35 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Syns de eldre folkene på jobb er så...enkle.Snakker mye om hvor gamle de er, helseplager, blir fastlåst på enkelte temaer, nekter å gi seg i en diskusjon... Og humoren er cringe Anonymkode: eef5f...330 Min erfaring er helt motsatt . Syns mange av «de unge « er ensporede . Med fokus på eget / andres utseende , penger og materielle ting, å uinteressant drama : «hun sa / de sa» . Å enda verre er de som nylig har født , har små barn , å snakker kun om fødsel og småbarnstid . De litt eldre har oftest litt mer livserfaring og livet på plass . Er gjerne litt private , å forteller ikke nødvendigvis om alt de har opplevd / opplever . Men er likevel spennende samtalepartnere med fokus på humor , god trivsel og godt miljø . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 22. februar 2023 #36 Del Skrevet 22. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Eh… Hvor skrev jeg det?? Anonymkode: 6d28e...6e8 Du skrev at du kjenner ei på 60. Da tolket jeg det slik at du tror alle eldre er slik. Endret 22. februar 2023 av Adrenalina1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #37 Del Skrevet 22. februar 2023 Dette gjelder i alle fall for folk som har vært pensjonister i ett par år. Godt mulig at en del pensjonister faktisk klarer å leve et kjempeflott liv altså, hvis de faktisk har noen venner og fritidsinteresser og sånn. Men hvis de overhodet ikke har noe som helst liv - annet enn å følge med på TV-skjermen eller på radio - store deler av dagen, så får de heller ikke noe særlig å snakke om med andre. Dermed går det bare i å harpe over de samme gamle historiene hver eneste gang man møter dem. Anonymkode: 61ace...0b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #38 Del Skrevet 22. februar 2023 Adrenalina1 skrev (27 minutter siden): Du skrev at du kjenner ei på 60. Da tolket jeg det slik at du tror alle eldre er slik. Du om det. Anonymkode: 6d28e...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #39 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette gjelder i alle fall for folk som har vært pensjonister i ett par år. Godt mulig at en del pensjonister faktisk klarer å leve et kjempeflott liv altså, hvis de faktisk har noen venner og fritidsinteresser og sånn. Men hvis de overhodet ikke har noe som helst liv - annet enn å følge med på TV-skjermen eller på radio - store deler av dagen, så får de heller ikke noe særlig å snakke om med andre. Dermed går det bare i å harpe over de samme gamle historiene hver eneste gang man møter dem. Anonymkode: 61ace...0b2 Vi har en pensjonist på jobb som tar koen vakter i ny og ne. Hun er den festligste og herligste dama på jobb. Og definitivt en av de festligste på julebordet også! 😂 Jeg bare elsker henne! Anonymkode: 6d28e...6e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #40 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Syns de eldre folkene på jobb er så...enkle.Snakker mye om hvor gamle de er, helseplager, blir fastlåst på enkelte temaer, nekter å gi seg i en diskusjon... Og humoren er cringe Anonymkode: eef5f...330 Kanskje du har en enkel arbeidsplass der de enkle sjelene møtes? Det er vel ikke lederkontoret i DNB eller Equinor, space X.. osv du sitter på? Det kan jo være at du rett og slett ikke har en stimulerende nok jobb til at de som er 50 år og oppegående fortsatt befinner seg der? Anonymkode: 7435f...780 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå