Gå til innhold

Misforstått håndbagasje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Skal reise med Norwegian i morgen tidlig og antok at når eg bestilte uten bagasje, kun håndbagasje så kunne en ta med seg en reisekoffet til å ha i topphylla, det står innpå siden at dette ikke er med i billetten. Hvor nøye er de på det? Blir en stoppet og nektet å ta med koffert på flyet? Syntes dette var veldig rart. 

Anonymkode: 16012...ba4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Skal reise med Norwegian i morgen tidlig og antok at når eg bestilte uten bagasje, kun håndbagasje så kunne en ta med seg en reisekoffet til å ha i topphylla, det står innpå siden at dette ikke er med i billetten. Hvor nøye er de på det? Blir en stoppet og nektet å ta med koffert på flyet? Syntes dette var veldig rart. 

Vet ikke hvor strenge de er, men regner med at du har en love fare billett. Den tillater kun en liten ting du kan ha under stolen forran deg. Du må ha love fare pluss for å ha større håndbagasje. Men hvor strenge de er på dette vet jeg ikke. Har alltid LF Pluss siden jeg både har innsjekket og håndbagasje i hylla og vil reservere sete.

Skrevet

Da jeg fløy innenlands forrige uke sjekket de ikke noe. Kan være anderledes utenlands. Men du kan og logge inn på norwegian og legge til ekstra bagasje, så er du sikret. 

Anonymkode: a4094...fa8

• Liker 3
Skrevet

Muligens de krever betalt i skranken. 

Anonymkode: 9fa52...8bb

Skrevet

Det er uansett kjedelig for oss som betaler for håndbaggasje og hyllene allerede er fylt opp av snyltere. 

Anonymkode: 6961f...e2f

• Liker 25
Skrevet

De er strenge hvis fullt fly iallefall, men det er kanskje ikke så lett å vite på forhånd🙈

Anonymkode: 1f73e...68d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De har endret billettypene. Om du kjøper low fare nå, får du kun med en liten væske å ha med under setet. Men du kan kjøpe videre i bestillingen håndbagasje ( feks liten koffert) for 80 kr ekstra. Du trenger altså ikke kjøpe low fare +. Gå inn på bestillingen din igjen og se om du kan kjøpe håndbagasje. 

Anonymkode: 9d964...761

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Rart at du ikke få lov å ta med mer baggasje enn det du har betalt for?

Anonymkode: ba520...78c

• Liker 7
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Har opplevd at de er veldig strenge på dette og at de ikke er det, kommer an på hvor fullt flyet er tror jeg

Anonymkode: 86ba4...b65

Skrevet

Du kan enkelt legge til ekstra bagasje via appen eller nettsiden. 

Anonymkode: 6ab55...af5

• Liker 3
Skrevet
Kjetil E skrev (7 timer siden):

Vet ikke hvor strenge de er, men regner med at du har en love fare billett. Den tillater kun en liten ting du kan ha under stolen forran deg. Du må ha love fare pluss for å ha større håndbagasje. Men hvor strenge de er på dette vet jeg ikke. Har alltid LF Pluss siden jeg både har innsjekket og håndbagasje i hylla og vil reservere sete.

Har Norwegian begynt å arrangere kjærlighetsturer?

Anonymkode: 1bc7a...f5e

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

De som reiser uten å ha betalt for ekstra håndbagasje boarder sist, så det er enkelt for personalet å se hvis noen prøver å reise med mer bagasje enn de har betalt for. Det er dyrere å betale for det på gaten, så jeg ville bare betalt på forhånd. Du kan legge det til bestillingen din nå.

Anonymkode: a0474...12a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Betal de usle pengene det koster å ta med bagasjen. 🙄 Og ja, de kan være veldig strenge på dette

• Liker 5
Skrevet

Ikke mye som er mer irriterende på reise med snyltere som drasser med seg et lass inn i bagasjehylla. Hva er problemet med å sende den kofferten?

Anonymkode: 507b1...fe7

• Liker 3
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

De som reiser uten å ha betalt for ekstra håndbagasje boarder sist, så det er enkelt for personalet å se hvis noen prøver å reise med mer bagasje enn de har betalt for. Det er dyrere å betale for det på gaten, så jeg ville bare betalt på forhånd. Du kan legge det til bestillingen din nå.

Dette. Jeg har opplevd at de stopper folk med store bager som åpenbart ikke får plass under setet og ber de betale (dyrt!). 

Anonymkode: de1e8...143

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Stemmer ikke. Folk boarder når de vil 

Anonymkode: fa6b7...9ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stemmer ikke. Folk boarder når de vil 

Anonymkode: fa6b7...9ca

Nix. Først klasse A, så B osv. De som ikke har kjøpt håndbagasje må gå ombord sist. 

Anonymkode: 31090...bc3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ikke mye som er mer irriterende på reise med snyltere som drasser med seg et lass inn i bagasjehylla. Hva er problemet med å sende den kofferten?

Anonymkode: 507b1...fe7

Jeg reiser med kun håndbagasje (såfremt det er mulig) fordi jeg vil minimere sjansen for å «miste» bagasjen, spesielt når jeg har flybytte. 

Har opplevd noen ganger, irriterende. Og jeg er ingen snylter, betaler selvsagt for å ta med bagasjen inn i flyet, kunne ikke bry meg mindre om andre synes det er irriterende. 

Anonymkode: 28a23...3d5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nix. Først klasse A, så B osv. De som ikke har kjøpt håndbagasje må gå ombord sist. 

Anonymkode: 31090...bc3

Liten digresjon, men begge de to siste gangene jeg har fløyet så har noen med lavere billettklasse prøvd å snike seg foran og blitt avvist der man skal vise billetten. De måtte gå ut av køen. Synes det var fint, fordi det var opplyst veldig tydelig hvem som skulle boarde (gruppe a) og at det sto på billetten hvilken klasse man var i. 

Ellers - jeg tror det kommer an på hvor fullt flyet er. Hvis det er god plass så ser de kanskje mellom fingrene på det, men hvis de vet det blir fullt så stopper de deg nok. Kanskje blir du nødt til å sjekke den inn på stedet. Det skaper jo merarbeid for dem hvis det ikke blir plass til all håndbagasjen og de må begynne å sjekke inn noens håndbagasje etterpå. Det er jo slikt som skaper forsinkelser. Bedre å ta det først. Kanskje du må boarde sist slik at de ser om det er plass inni flyet først? 

Anonymkode: f4c82...adf

Skrevet

Har faktisk flere ganger stått bak folk som har prøvd å få med cabinkoffert uten å ha billett for det, og de måtte faktisk betale en ganske høy sum der og da. De fikk valget om å gå ned å sjekke inn kofferten, men slikt kan jo ta lang tid med kø i bagasjeinnsjekkingen og ny sikkerhetskontroll så de valgte å betale. 

Tror de med kun håndbagasje til å ha under setet får sist ombordstigning, rett og slett for at personalet skal vite om de har betalt for cabinkoffert eller ikke. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...