AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #1 Skrevet 21. februar 2023 jeg sykler til jobben, det er 9 km hver vei. Stort sett på flat mark der jeg kommer opp i 25 km/t på store deler av strekningen, slik at motoren kobler ut og jeg må trø selv. Sykkelen veier jo nærmere 40 kilo (tror jeg) og er jo tung å trø, så jeg tenker at litt kalorier må jo denne aktiviteten forbrenne. Jeg har sett omtale av studier som sier noe om at eksperter er overrasket over at forskjellen mellom elsykkel og vanlig sykkel ikke er så stor som de trodde, men har ikke klart å finne noen tall som jeg kan legge inn i myfitnesspal. Noen som vet? Anonymkode: d7283...8ca
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #2 Skrevet 21. februar 2023 Tar opp den tråden her i mai. Da skal jeg sykle tre mil pr dag på elsykkel. Men her er det 70 prosent stigning, så er antagelig ikke sammenligningsbart engang. Foreslår at du skaffer deg en pulsklokke. Ingen her kan gi korrekt svar. For vi er ikke deg. Kjenner ikke til verken hvilepuls eller din makspuls. Og sykler heller ikke den strekningen som du sykler. Anonymkode: f3ebc...cf4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #3 Skrevet 23. februar 2023 Flere tester viser at du forbrenner mye på elsykkel også men så klart mindre enn på vanlig sykkel. Selv bruker jeg bare lavest hjelp om det ikke er lange bakker, på vanlig sletter er jeg hele tiden over grensen der motoren ikke lengere hjelper til, du får mer trening og du slipper lade så ofte. Har nå 1400km ca på min elsykkel og har ladet den 3-4 ganger bare. Finnes som sakt flere tester på det temaet du tar opp her. Anonymkode: 65334...484 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #4 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Flere tester viser at du forbrenner mye på elsykkel også men så klart mindre enn på vanlig sykkel. Selv bruker jeg bare lavest hjelp om det ikke er lange bakker, på vanlig sletter er jeg hele tiden over grensen der motoren ikke lengere hjelper til, du får mer trening og du slipper lade så ofte. Har nå 1400km ca på min elsykkel og har ladet den 3-4 ganger bare. Finnes som sakt flere tester på det temaet du tar opp her. Anonymkode: 65334...484 jeg har den alltid på turbo, for da kommer jeg raskere opp i den farten der motoren slår seg ut, og så girer jeg heller ned når det blir for lett. Jeg fant en artikkel som sa at forbruket på elsykkel er ca 20 prosent lavere. Det varierer selvsagt enormt, men for å ha noe å legge inn, så valgte jeg i myfitnesspal sykling på lav intensitet, og så la jeg inn 80 prosent av tiden jeg brukte. Det får være bra nok. Anonymkode: d7283...8ca 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå