Gå til innhold

Sommerferie utenlands eller Norge (2v+3b)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten prøver å finne noe passende til sommerferien for oss to + 3 barn på 9, 12 og 16. 

Vi bor i Nord, så enkle turer til Danmark/Sverige er ikke så veldig enkelt, blir lang biltur uansett om vi drar til nord-sverige eller danmark. 

Vi vurderer også en sydentur, men er begrenset med flyturer herifra. Mulighetene er gjerne Kreta på slutten av sommeren, eller Mallorca/Gran Canaria. 

Jeg trives best i varme, så jeg drar gjerne til Mallorca, men da tror jeg kanskje charter blir unødvendig dyrt. 

Hvordan er erfaringer med å leie feriehus eller via airbnb på Mallorca? Flyturen kan vi få mye billigere, men er jo kjipt å bli lurt med bolig. 

Noen tips? 

Anonymkode: e99c6...695

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge dere konsekvent velger utleiere på AirBnB som er "superhost" er dere ganske trygge mot å bli lurt. 

Altså utleiere som har vært i AirBnB-systemet en god stund og som har mange fornøyde reviews. 

Anonymkode: fd484...6dc

• Nyttig 1
Skrevet

Enig med den over. Sjekk ratingen på boligen. At de har mange ratinger og av nyere dato, er positivt. Benyttet meg av AirBnB 7 ganger, aldri blitt lurt

Anonymkode: 126ce...27a

Skrevet

Hvis du er i Spania møter du på masse bekjente fra Fredrikstad og Trøndelag. Det gjør i hvertfall jeg, hvis jeg først er der 😛 

Men for all del. Spania er fint om du ønsker varme :) 

Anonymkode: 3c5f0...127

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2023 den 12.47):

Hvis du er i Spania møter du på masse bekjente fra Fredrikstad og Trøndelag. Det gjør i hvertfall jeg, hvis jeg først er der 😛 

Men for all del. Spania er fint om du ønsker varme :) 

Ja, og? Møter kjente overalt, til og med i Montenegro. Med barn drar vi for noe nytt, avslapping og varme.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
On 2/23/2023 at 2:54 PM, AnonymBruker said:

Ja, og? Møter kjente overalt, til og med i Montenegro. Med barn drar vi for noe nytt, avslapping og varme.

Derfor er det morsomt å dra til land der man slipper å møte på halve Trøndelag og Fredrikstad. Da opplever man noe nytt :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Derfor er det morsomt å dra til land der man slipper å møte på halve Trøndelag og Fredrikstad. Da opplever man noe nytt :) 

Jeg kjenner ingen fra Trøndelag eller Fredrikstad, så blir stas å møte dem 😇

Anonymkode: bdf09...1be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...