AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #1 Skrevet 20. februar 2023 Noen flere som har gaming menn her? Hvor mye spiller de i løpet av uken? Her har det i vinter tatt helt av.. det er omtrent hver eneste kveld, i mange timer. Sitter å snakker engelsk med andre og jeg hører han når jeg sitter i stuen fordi pc’en hans står i en krok nede i gangen. Ofte har de avtalt å møtes i et spill til faste tider, og hvis barna er våken enda er han sånn halveis i et spill samtidig som han roper at barna skal være stille og ikke stå opp av sengene sine. Han gjør aldri noe husarbeid eller slike ting etter barna sover, da er det kun ned på dataen. Jeg kan bruke siste 30 min før jeg legger meg til å forberede neste dag med klær, matpakker og diverse til barna mens han sitter der og er i en annen verden. Jeg er sykemeldt pga en operasjon (på 3 uken) så er alene hjemme hele dagen. Derfor føles det ekstra sårt å sitte alene i stuen hver kveld også. Ender ofte opp med at jeg bare går å legger meg tidlig, men våkner når han kommer å legger seg så det er litt irriterende. Jeg føler jeg er tålmodig og tenker det er hobbyen hans, samtidig som jeg synes hele greia er litt turn off for å være ærlig. Hvordan takler dere andre gamingfruer det ? Anonymkode: 8e06b...2e3 2 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Skrevet 20. februar 2023 Det er akkurat det samme her. Har forsøkt å ta det opp flere ganger, men når ikke frem. Vurderer faktisk å gå fra han. Er lei av å sitte alene på stua med høylydt banning fra kontoret, å være den eneste som planlegger dagen etter, rydder, legger barn osv.. Han blir ofte sur på barna også om de "maser" når han spiller. Svarer de frekt osv. Anonymkode: 7b210...101 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #3 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er akkurat det samme her. Har forsøkt å ta det opp flere ganger, men når ikke frem. Vurderer faktisk å gå fra han. Er lei av å sitte alene på stua med høylydt banning fra kontoret, å være den eneste som planlegger dagen etter, rydder, legger barn osv.. Han blir ofte sur på barna også om de "maser" når han spiller. Svarer de frekt osv. Anonymkode: 7b210...101 Huff, føler med deg. Jeg har ikke tenkt at jeg vil gå fra han pga det enda, men det gjør at jeg av og til føler meg som moren hans og der er usexy. Jeg når heller ikke fram fordi han mener han må få slappe av etter jobb. Da vil han være i fred som han sier. Han spiller heldigvis ikke når barna er våken for da sier jeg i fra. Vi har små barn så det er helt uaktuelt. ts Anonymkode: 8e06b...2e3 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Skrevet 20. februar 2023 Han spiller når han har fritid. Dvs. stort sett etter at barnet har lagt seg. Han jobber i Nordsjøen, så har mye fri når han er hjemme. I dag har han ryddet, støvsuget og vasket stuegulvet mens jeg var på jobb og barnet i barnehagen og så var vi sammen på ettermiddagen. Så hos oss er det ikke noe problem, det går ikke ut over familielivet. Bortsett fra at han noen kvelder spiller i stedet for å legge seg med meg. Men det er ikke verre enn at jeg spør om ikke han vil legge seg sammen, så blir han oftest med. Gaming er en hobby som fort kan ta litt overhånd for mange, dessverre 😕 Anonymkode: 47170...152 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #5 Skrevet 20. februar 2023 Gaming-mann, men han gjør sin del før han spiller. Først når alt er gjort, går han for å spille og jeg kan strikke. Han har eget spillrom btw. Anonymkode: 3d14b...2d1 3
Trøndere1 Skrevet 20. februar 2023 #6 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Noen flere som har gaming menn her? Hvor mye spiller de i løpet av uken? Her har det i vinter tatt helt av.. det er omtrent hver eneste kveld, i mange timer. Sitter å snakker engelsk med andre og jeg hører han når jeg sitter i stuen fordi pc’en hans står i en krok nede i gangen. Ofte har de avtalt å møtes i et spill til faste tider, og hvis barna er våken enda er han sånn halveis i et spill samtidig som han roper at barna skal være stille og ikke stå opp av sengene sine. Han gjør aldri noe husarbeid eller slike ting etter barna sover, da er det kun ned på dataen. Jeg kan bruke siste 30 min før jeg legger meg til å forberede neste dag med klær, matpakker og diverse til barna mens han sitter der og er i en annen verden. Jeg er sykemeldt pga en operasjon (på 3 uken) så er alene hjemme hele dagen. Derfor føles det ekstra sårt å sitte alene i stuen hver kveld også. Ender ofte opp med at jeg bare går å legger meg tidlig, men våkner når han kommer å legger seg så det er litt irriterende. Jeg føler jeg er tålmodig og tenker det er hobbyen hans, samtidig som jeg synes hele greia er litt turn off for å være ærlig. Hvordan takler dere andre gamingfruer det ? Anonymkode: 8e06b...2e3 Nå er jeg mann men jeg fattter aldri hva dere gjør med disse forvokste tenåringene som lever et lekeliv via en fiberkabel til kottet sitt. Kvitt dere med disse skapningene. 8 2 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #7 Skrevet 20. februar 2023 Har gaming-kvinne, men det går vel for det samme? Hun spiller når hun har tid, som ikke er så veldig ofte. 0-2 timer per dag. Hender jeg spiller jeg også, men har andre hobbyer som også tar tid, så det blir enda sjeldnere. Nå har vi ingen barn da, og om støvsuginga blir utsatt med en dag eller to tar vi det begge med knusende ro. Anonymkode: 32fe7...43a 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #8 Skrevet 20. februar 2023 Min mann spiller ca 2-3 timer når han spiller, som varierer mellom 0 til 4 dager i uka. Anonymkode: f9501...35a 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #9 Skrevet 20. februar 2023 Hva sier han når du tar det opp da, TS? Anonymkode: 8aa8f...833 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #10 Skrevet 20. februar 2023 Jeg gamer mange timer hver dag selv, og får vondt i sjela når jeg hører hvordan enkelte svarer barna sine. Kvinnelige samboere tenker jeg kunne hatt godt av å finne seg en egen hobby, for har inntrykk av at de krever å ha med seg en støttespiller i alt de foretar seg. At han ikke hjelper til tenker jeg hadde vært casen uavhengig av om han gamet eller lå på sofaen med hånda i buksa. Dumpa selv far til mitt barn pga barnet alltid kom sist i ALT. Jeg klarer meg selv og kan finne på ting alene(som etterhvert ble gaming da ungen var større), men ungen skal ikke lide for det. Anonymkode: f34ad...64f 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #11 Skrevet 20. februar 2023 Trøndere1 skrev (1 time siden): Nå er jeg mann men jeg fattter aldri hva dere gjør med disse forvokste tenåringene som lever et lekeliv via en fiberkabel til kottet sitt. Kvitt dere med disse skapningene. Men å se serie etter serie, strikke osv er helt ok? Anonymkode: f34ad...64f 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #12 Skrevet 20. februar 2023 Trøndere1 skrev (12 minutter siden): Nå er jeg mann men jeg fattter aldri hva dere gjør med disse forvokste tenåringene som lever et lekeliv via en fiberkabel til kottet sitt. Kvitt dere med disse skapningene. Er ikke noe verre enn å se hjernedøde serier på tv vel. Eller scrolle kilometervis på sosiale medier. Det er det mange som gjør. Avhengighet er problemet, når noe går ut over andre deler av livet. Anonymkode: 47170...152 6 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #13 Skrevet 20. februar 2023 Trøndere1 skrev (19 minutter siden): Nå er jeg mann men jeg fattter aldri hva dere gjør med disse forvokste tenåringene som lever et lekeliv via en fiberkabel til kottet sitt. Kvitt dere med disse skapningene. Klovn Anonymkode: f68d3...85d 2 1
Trøndere1 Skrevet 20. februar 2023 #14 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men å se serie etter serie, strikke osv er helt ok? Anonymkode: f34ad...64f Omgir meg ikke med slike folk. Av mennesker så forlanger jeg at de forbedrer sitt liv. Økonomisk,helsemessig,boligmessig samt at det de driver med fordrer et lite aspekt med å omgås andre. 2
Trøndere1 Skrevet 20. februar 2023 #15 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Klovn Anonymkode: f68d3...85d Klovner er voksne mennesker som leker seg på pc,n sin langt inn i voksenlivet. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #16 Skrevet 20. februar 2023 Trøndere1 skrev (1 time siden): Omgir meg ikke med slike folk. Av mennesker så forlanger jeg at de forbedrer sitt liv. Økonomisk,helsemessig,boligmessig samt at det de driver med fordrer et lite aspekt med å omgås andre. Hva er det du snakker om egentlig? Skal folk sitte passivt på kjøkkenstolen når de ikke sover, spiser,jobber eller trener? Du bør skaff deg litt mer livsglede tror jeg. Anonymkode: f34ad...64f 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #17 Skrevet 20. februar 2023 Trøndere1 skrev (1 time siden): Klovner er voksne mennesker som leker seg på pc,n sin langt inn i voksenlivet. Du vet åpenbart ikke hva gaming er, så kanskje du bør bidra i en annen tråd. Anonymkode: f34ad...64f 4
Trøndere1 Skrevet 20. februar 2023 #18 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men å se serie etter serie, strikke osv er helt ok? Anonymkode: f34ad...64f Strikking har en effekt om du ikke har merket at man blir varm på føttene av strikkede sokker eller genser. Se på hjernedød tv samt tik tak i timevis det er ødeleggende for mennesker. Jeg foretrekker aktivitet som leder til et resultat. Økonomisk/boligmessig/ hytte/båt. Men spesielt økonomisk.
Polyester Skrevet 20. februar 2023 #19 Skrevet 20. februar 2023 Vi sitter og snakker sammen mens han spiller her i stua. Det er uhyre sjeldent han er på Discord samtidig som han spiller. Aldri hatt noe problem med det, aldri telt timer han har spilt. Følger jo med og spiller litt selv hvis han tar seg en skive feks. Vil heller at han skal sitte å spille enn å fortsette å jobbe når han kommer hjem fra jobb! 4
Trøndere1 Skrevet 20. februar 2023 #20 Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du vet åpenbart ikke hva gaming er, så kanskje du bør bidra i en annen tråd. Anonymkode: f34ad...64f Har opplevd nok hva denne gamingen gjør med folk. Både psykisk og fysisk. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå