Gå til innhold

På vei til et bedre liv


SpinkelKatt

Anbefalte innlegg

Kjære alle sammen!
Det er meg en glede å presentere en splitter ny dagbok som skal omhandle vektnedgang, psykisk helse, og dagligdagse ting. Jeg heter SpinkelKatt, men jeg er langt fra spinkel, og jeg mjauer ikke. Eller jo, om det er tomt i kjøleskapet. Vekta har økt jevnt og trutt med årene, og den psykiske helsa skrangler. I korte trekk kan jeg si at jeg lever en hverdag med både angst og depresjon, og jeg har stor tro på at den psykiske helsa mi kommer til å bli bedre med et sunnere kosthold og trening. 
 

Jeg har fått inspirasjon av andre dagbøker om vektnedgang her, og ble inspirert til å sette meg delmål for belønninger, samt logge vekta på veiedager (takk for tipset!). Jeg kommer også til å skrive litt om min psykiske helse, og hvordan den kanskje forandrer seg til det bedre  ettersom jeg får trent jevnlig, og opprettholder et sunt kosthold. 
 

Skal prøve å få kjøpt meg en vekt i helga, eller i starten på neste uke. Så kommer den O’store, grufulle veiedagen om ikke så lenge. Håper du vil følge meg på reisen, legg gjerne igjen et par ord om du vil ☺️ 

Mvh SpinkelKatt 🐈‍⬛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gode grunner til å trene/ gå ned i vekt:

  • Overvekt
  • Jeg ønsker å være komfortabel i egen kropp
  • Det blir enklere å finne klær som sitter fint på kroppen
  • Jeg ønsker å kunne gå i shorts og singlet offentlig på sommeren, istedenfor å pakke meg inn
  • Selvtilliten er på bunn, jeg ønsker å kunne se meg i speilet og tenke «i dag ser jeg bra ut»
  • Slippe å være redd for å gå ut, pga dømmende blikk og stygge kommentarer fra andre
  • Slippe å skjule dobbelthaka, valkene og rumpa i høyhalser, store gensere og lange singleter. 
  • Bedre psykisk og fysisk helse 
  • Få mer energi
  • Bedre søvn
  • Spare penger (kjøper for mye og for usunt)
  • Det å kunne kjenne seg sterk
  • Det å slippe å gjemme seg bort, fordi man synes at man er stygg
  • Tørre å ta kontakt med andre mennesker, fordi man har det bedre med seg selv/ har fått bedre selvtillit
  • Bli vant til mindre/ normale porsjoner = slippe å føle at man ruller bort fra middagsbordet

Delmål/ belønninger for vektnedgang:

  • En liten spa-dag med hårkur, ansiktsmaske etc
  • Et glass vin med ekstra god, men sunn middag
  • Kjøpe meg en ny blomst
  • Få tak i en lampe så jeg slipper å sitte i halvmørket hver kveld
  • En liten langweekend til en eller annen destinasjon
  • Nye klær (forhåpentligvis i mindre størrelse) 
  • Frisørtime
  • Ny parfyme

Det var det jeg kom på i farten, gi meg gjerne tips om andre belønninger ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...