AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #1 Del Skrevet 20. februar 2023 Jeg har nettopp begynt å bruke kreatin. Etter å ha lest litt om det, fant jeg ut av det kunne være verdt et forsøk. Fikk kreatinet jeg bestilte i posten på fredag ettermiddag. I løpet av fredagen fikk jeg derfor tatt 10g kreatin. På lørdagen fikk jeg tatt de 20 grammene man skal ta daglig i løpet av ladefasen. På søndag gikk jeg på trening. Jeg forventet ikke å se noe forbedring allerede ettersom jeg hadde lest at man må vente i hvert fall 2 uker, og kanskje til og med én måned før man kan merke effekten. Allikevel så jeg en STOR forskjell mellom denne ukens søndagsøkt og forrige. Jeg har økt jevnt og trutt de siste ukene enten i vekt eller reps, men forbedring denne dagen var mye bedre enn forventet. I tillegg kjente jeg at jeg klarte å pushe meg mye mer enn jeg har tidligere. Det var akkurat som jeg hadde mer krefter. Er det mulig at jeg hadde et så lavt nivå kreatin naturlig at kun 2 dager var nok for at jeg skulle merke en forskjell? Eller var det placebo? Eventuelt kanskje bare en ekstremt god dag? Kanskje en blanding av alt? Anonymkode: 17210...cc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #2 Del Skrevet 20. februar 2023 Det er nok helst placebo og/eller en usedvanlig god dag. Jeg har det ihvertfall slik at jeg innimellom har knalldager, hvor jeg plutselig klarer mer enn ellers. Anonymkode: d4186...7fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 20. februar 2023 #3 Del Skrevet 20. februar 2023 Du skal ikke se bort fra at det kan være litt av alt, og det er umulig å vite hva som er hva Med det sagt er det sett ganske raskt opptak av kreatin, så det kan godt ha spilt en rolle: Sitat Creatine retention (assessed by urinary analysis) tends to be very high on the first loading dose (65±11%) and declines throughout the loading phase (23±27%).[216] This is likely due to increased muscular uptake when creatine stores are relatively low, which has been noted in vegetarians. So, creatine absorption is very high initially, but decreases througout the loading phase, as muscle creatine stores increase.[217] https://examine.com/supplements/creatine/research/#RQbNpQY-pharmacology_RQbNpQY-loading 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 #4 Del Skrevet 20. februar 2023 Fungerer kreatin likt og like effektivt for begge kjønn? Anonymkode: 56378...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 21. februar 2023 #5 Del Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fungerer kreatin likt og like effektivt for begge kjønn? Anonymkode: 56378...27d Ja, men den antidepressive effekten av kreatin har bedre støtte i forskningslitteraturen for kvinner enn for menn 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #6 Del Skrevet 21. februar 2023 Sandum.PT skrev (4 timer siden): Ja, men den antidepressive effekten av kreatin har bedre støtte i forskningslitteraturen for kvinner enn for menn 😊 Har også inntrykket av at det som med mye annet er relativt store individuelle forskjeller på hvor mye effekten av kreatin gjenspeiler faktisk økt ytelse på styrketrening. Anonymkode: 57960...5d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 21. februar 2023 #7 Del Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har også inntrykket av at det som med mye annet er relativt store individuelle forskjeller på hvor mye effekten av kreatin gjenspeiler faktisk økt ytelse på styrketrening. Anonymkode: 57960...5d8 Ja, det er riktig 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #8 Del Skrevet 21. februar 2023 Sandum.PT skrev (1 time siden): Ja, det er riktig 👍 Ok, takk, da var det litt som jeg så for meg egentlig. Anonymkode: 56378...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #9 Del Skrevet 21. februar 2023 Må man ikke drikke uhorvelig mye når man tar kreatin? Jeg gikk på det noen måneder og merket at huden overalt ble så tørr. Fikk også vite av min pt at man får mer vann i cellene som gjør at muskulaturen sveller opp, og når du slutter med kreatin blir muskulaturen minere igjen. Anonymkode: eb018...11f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Abendstern Skrevet 21. februar 2023 #10 Del Skrevet 21. februar 2023 Kreatin fungerer. Det viktigste er proteinrik mat. Hjelper ikke en dritt med kreatin hvis ikke man spiser nok mat og nok proteiner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå