Gå til innhold

Sitter på toget og dame kommenterer alt vi gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter på stillevogn med mitt barn på 8 år. Over oss sitter en afrikansk dame...Når vi skal spise, kommenterer hun hvordan jeg burde "ordne til" maten til barnet, dette gjør hun flere ganger enda jeg sier at deg går bra, så fortsetter hun på andre ting sånn som at barnet har matrester i ansiktet og om jeg ikke skal tørke dette vekk. Jeg sier at det gjør vi etterpå når vi er ferdig å spise. Etterhvert sovner både jeg og barnet. Damen lener seg over bordet og pirker meg på hånden. "Du må hjelpe barnet ditt å sove bedre. ". Da kjenner jeg at jeg blir skikkelig irritert. Barnet er 8 år og klarer altså å både spise, tørke munnen sin og sove i en stol selv. Jeg sier at " Vi klarer oss selv. Vi skjønner dette selv, takk. Jeg bestemmer selv hvordan barnet mitt skal sove". Damen bare ler. Jeg holdt på å eksploderte..For det første liker jeg ikke at fremmede tar på meg, ei heller forteller meg hva jeg skal gjøre. Er nok en kulturforskjell her, og hun mente nok bare vel, men måtte bare få ut frustrasjon.....Slitsom togtur!! Hvordan hadde dere reagert?

Anonymkode: c5529...5db

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sitter på stillevogn med mitt barn på 8 år. Over oss sitter en afrikansk dame...Når vi skal spise, kommenterer hun hvordan jeg burde "ordne til" maten til barnet, dette gjør hun flere ganger enda jeg sier at deg går bra, så fortsetter hun på andre ting sånn som at barnet har matrester i ansiktet og om jeg ikke skal tørke dette vekk. Jeg sier at det gjør vi etterpå når vi er ferdig å spise. Etterhvert sovner både jeg og barnet. Damen lener seg over bordet og pirker meg på hånden. "Du må hjelpe barnet ditt å sove bedre. ". Da kjenner jeg at jeg blir skikkelig irritert. Barnet er 8 år og klarer altså å både spise, tørke munnen sin og sove i en stol selv. Jeg sier at " Vi klarer oss selv. Vi skjønner dette selv, takk. Jeg bestemmer selv hvordan barnet mitt skal sove". Damen bare ler. Jeg holdt på å eksploderte..For det første liker jeg ikke at fremmede tar på meg, ei heller forteller meg hva jeg skal gjøre. Er nok en kulturforskjell her, og hun mente nok bare vel, men måtte bare få ut frustrasjon.....Slitsom togtur!! Hvordan hadde dere reagert?

Anonymkode: c5529...5db

Jeg hadde nok blitt rimelig irritert… Bytt plass ? 

Anonymkode: 785be...e25

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be henne som å slutte å snakke til deg. Host med overdrevent åpen munn mot henne hver gang hun nermer seg.  Om hun ikke hører ber du henne dra til helvette på en ok måte. Om hun fremdeles ikke tar budskapet ber du kondoktøren om en ny plass fordi hun plager dere. 

Anonymkode: f2393...cf0

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Kan du passe dine egne saker?» er et fint svar til sånne fremmede 

Anonymkode: b15f0...e92

  • Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra til konduktøren at dere blir forstyrret. Det er ikke akseptabelt i en stille vogn. 

Anonymkode: c3885...9ca

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det viktig å nevne at hun er afrikansk? 

Anonymkode: 39d3d...b77

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fionas skrev (7 minutter siden):

Jeg synst det er fint å dele erfaring! Synst det er alt for lite av det. Det kan føre til utrygghet.

??

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Sitter på stillevogn med mitt barn på 8 år. Over oss sitter en afrikansk dame...Når vi skal spise, kommenterer hun hvordan jeg burde "ordne til" maten til barnet, dette gjør hun flere ganger enda jeg sier at deg går bra, så fortsetter hun på andre ting sånn som at barnet har matrester i ansiktet og om jeg ikke skal tørke dette vekk. Jeg sier at det gjør vi etterpå når vi er ferdig å spise. Etterhvert sovner både jeg og barnet. Damen lener seg over bordet og pirker meg på hånden. "Du må hjelpe barnet ditt å sove bedre. ". Da kjenner jeg at jeg blir skikkelig irritert. Barnet er 8 år og klarer altså å både spise, tørke munnen sin og sove i en stol selv. Jeg sier at " Vi klarer oss selv. Vi skjønner dette selv, takk. Jeg bestemmer selv hvordan barnet mitt skal sove". Damen bare ler. Jeg holdt på å eksploderte..For det første liker jeg ikke at fremmede tar på meg, ei heller forteller meg hva jeg skal gjøre. Er nok en kulturforskjell her, og hun mente nok bare vel, men måtte bare få ut frustrasjon.....Slitsom togtur!! Hvordan hadde dere reagert?

Anonymkode: c5529...5db

Jeg hadde flyttet meg hvis mulig

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reagert med å enten si "Unnskyld, kan du la vær å kommentere det jeg gjør?" eller "La meg styre mitt eget liv takk" eller satt meg en annen plass. 

Anonymkode: 106bd...f13

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (2 minutter siden):

??

Jeg synst foreldre skal tørre å lufte erfaringer og tips med andre foreldre. Idag skal ingen bry seg. Synst det er synd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det viktig å nevne at hun er afrikansk? 

Anonymkode: 39d3d...b77

Tydeligvis. Og skylde rasismen på kulturforskjeller :klaske:

Anonymkode: cd06c...969

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart å sitte i stillevogn  med et barn. Tenker det er naturlig å snakke sammen da og det kan man jo ikke. Hvis dere var helt stille selv, ville jeg pekt på skiltingen, lagt pekefinger over leppene som et hysjtegn slik at damen som forstyrrer ble gjort oppmerksom på at her er det ikke lov å snakke.

Anonymkode: d54d4...78f

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bytt plass. Det er faktisk utrolig enkelt, og du kunne allerede gjort det den første gangen vedkommende snakket til deg. Ellers er jeg enig i at dette er stillevogn og at slik oppførsel i hvert fall ikke er greit der.

Anonymkode: 4e2b3...a98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tydeligvis. Og skylde rasismen på kulturforskjeller :klaske:

Anonymkode: cd06c...969

Det ER kulturforskjeller… Bare man reiser til Polen så er det store forskjeller i levemåte og kultur og verdier enn det vi har i Norge. Det har ingenting med rasisme å gjøre 

Anonymkode: 785be...e25

  • Liker 24
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bytt plass. Det er faktisk utrolig enkelt, og du kunne allerede gjort det den første gangen vedkommende snakket til deg. Ellers er jeg enig i at dette er stillevogn og at slik oppførsel i hvert fall ikke er greit der.

Anonymkode: 4e2b3...a98

Det er jo kjøpte plasser. Forøvrig var det ikke ledig andre steder. Vi hadde stillevogn pga opp kl 4 i natt og vi skulle sove og var trøtte 

Anonymkode: c5529...5db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det viktig å nevne at hun er afrikansk? 

Anonymkode: 

Ingen rasisme her. Var viktig å nevne da det er kulturforskjeller og det tydelig var holdninger iht kultur. 

Anonymkode: c5529...5db

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fionas skrev (3 timer siden):

Jeg synst det er fint å dele erfaring! Synst det er alt for lite av det. Det kan føre til utrygghet.

belæring ig å dele erfaring er to forskjellige ting

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fionas skrev (6 timer siden):

Jeg synst foreldre skal tørre å lufte erfaringer og tips med andre foreldre. Idag skal ingen bry seg. Synst det er synd 

Nei. Å kommentere hvordan mat blir oppdelt, spesielt til en 8 åring ska man la vær.  Jeg hadde flyttet meg på flekken! Hu dama kan ikke ha vært helt god, ikke lurt å sitte med sånne folk. 

Endret av Djungelvrål
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fionas skrev (6 timer siden):

Jeg synst foreldre skal tørre å lufte erfaringer og tips med andre foreldre. Idag skal ingen bry seg. Synst det er synd 

Barnet til ts har vokst opp til å bli hele 8 år, så tydeligvis fungerer ts helt fint i foreldrerollen hva angår å sørge for mat og søvn til barnet.

Anonymkode: ae0c1...998

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...