Gå til innhold

Antall barn på småbarnsavdeling

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eldste gikk på småbarn med ni barn/tre voksne og det var helt perfekt. Yngste med tolv barn/fire voksne og det er en fin barnehage, men mye roligere og mer harmonisk med bare ni barn. Tror dessverre tolv er vanligere…

Anonymkode: cb59a...158

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår eldste gikk i en småbarnavdeling med 9 barn, den yngste gikk i en med 14. Jeg tenker mindre grupper helt klart er best for de minste barna. Det er noe personlighetsavhengig også, noen små tåler bedre alt som skjer i en større avdeling, andre kan bli veldig slitne og stressede. 

Jeg har jobbet i en avdeling hvor det var 6 små og 2 ansatte. Det er det jeg helst hadde ønsket for mine barn. Ulempen er at det er sårbart ved sykdom, så det er viktig at slike barnehager har en ordning med faste, kjent vikar eller at de små blir trygge på ansatte i andre avdelinger, som kan steppe inn om begge de faste er borte samtidig. 

Anonymkode: 0a725...c50

Skrevet

Her hos oss var det 11 på småbarnsavdelingen ved oppstart i høst, ser det logiske er 12 barn og de har fått inn et nytt barn nå i januar, så de hadde kanskje holdt av plass til det barnet. Men så flyttet et annet barn, så de er 11 igjen. Synes det er en helt grei gruppe, får inntrykk av at barnet mitt har veldig mye alenetid med en voksen. 

Skrevet

Hos oss er de 12 barn og 4 voksne på småbarnsavdelingen. De deler barna inn i grupper innimellom. De har også to rom, sånn at de er litt fra hverandre ila dagen. 

Utenom at garderoben er litt trang, så føles det greit 😊

Anonymkode: c9744...d39

Skrevet

14 på 4 voksne, og de to ekstra barna merkes. Ofte går man desverre 3 på de 14 småbarn pga sykdom... 9 på 3 voksne hadde vært en drøm :)

Anonymkode: e4358...130

Skrevet

Her er det tre vaksne på 9 barn.

Anonymkode: 94cfc...46c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...