Gå til innhold

Kanskje kreft. Kanskje hjernesvulst. Kanskje ingenting.


fire24

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen på fredag fordi, et lite søk på internett, sa at jeg har brystbetennelse. Jeg har ingen barn. Jeg er ikke gravid. Såå... Og det var visst litt bekymringsverdig? Jeg, cool as a cucumber, var jo bare der fordi jeg har en betennelse som ikke går over av seg selv og den gjør jævlig vondt. Mens legen reagerte på at jeg har produsert brystmelk i mange år og plutselig får en brystbetennelse uten å amme. Jeg hadde jo lest at galaktoré i seg selv ikke er grunn til bekymring. (Hadde jeg ikke det da?) Og derfor bare kastet jeg den informasjonen ut som om det var ingenting og som en forklaring på hvordan jeg har fått betennelse. Han kjenner på hevelsen, skriver litt på PCen og sier at han tror ikke det er kreft. Og jeg bare "det trodde ikke jeg heller". Fremdeles ikke bekymret. 

Legen vil bare ta en CRP og eventuelt behandle betennelsen med antibiotika. Jeg går ut på venterommet og venter på prøvetaking og plutselig kommer legen ut igjen og sier at vi må prate litt mer. Han har ombestemt seg og vil ta flere prøver. Han vil teste prolaktinnivået (fordi jeg produserer melk) og noe annet som jeg ikke husker hva var. Jeg tar blodprøver og drar tilbake på jobb, vi glemte av CRP- prøven. Eller så avbestilte han den, jeg vet ikke. 

Og nå, natt til mandag, har jeg sovet i kun 3 timer. Over helgen har betennelsen blitt verre, jeg har hvertfall mye mer vondt, og jeg har ikke gjort noe annet enn å google symptomer.

Brystkreft. Hjernesvulst. Abscess.

Dette er resultatene jeg får. Og jeg som avfeide legen når han nevnte kreft. Fuck. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt mer informasjon om meg:

Jeg er gift.

Kvinne.

29år. 

Nylig sagt opp jobben 😳

Har ingen utdanning. Enda, hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tok nok Crp sammen med de andre prøvene. Ring tilbake i dag for å høre om behandlingen, og fortell at du har blitt verre. Lykke til ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bie-damen skrev (1 minutt siden):

Han tok nok Crp sammen med de andre prøvene. Ring tilbake i dag for å høre om behandlingen, og fortell at du har blitt verre. Lykke til ❤️

Takk for lykkeønskninger. Ja, jeg tenkte kanskje at CRP ble sjekket med blodprøvene. Jeg skal prøve å få akuttime i dag ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa til deg for 3 dager siden i en annen tråd:

ikke spør her om ulike ting om emnet. Det gjør du heller ikke i denne tråden men:

du får jo bare mer noya av å holde på å legge det ut her. Sier som sist. Avvent nå til du får snakket m/lege og videre utredning. Ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (5 minutter siden):

Som jeg sa til deg for 3 dager siden i en annen tråd:

ikke spør her om ulike ting om emnet. Det gjør du heller ikke i denne tråden men:

du får jo bare mer noya av å holde på å legge det ut her. Sier som sist. Avvent nå til du får snakket m/lege og videre utredning. Ønsker deg lykke til.

Jeg kan ikke se at du har svart meg i en tidligere tråd om dette her. Hvilken tråd var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødstrupa skrev (Akkurat nå):

Ta hintet mitt. Det blir feil fokus.

Hvordan er det feil fokus å skrive ut opplevelser og tanker på et forum? Hvilken del er feil fokus og hvorfor? Er det farlig å bekymre seg, er det det du mener? Eller vil du beskytte meg fra andre sine overdrevne bekymringer eller konklusjoner? Eller er du redd for at noen skal skrive noe slemt til meg? Jeg skjønner ikke hva du mener. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fire24 skrev (Akkurat nå):

Hvordan er det feil fokus å skrive ut opplevelser og tanker på et forum? Hvilken del er feil fokus og hvorfor? Er det farlig å bekymre seg, er det det du mener? Eller vil du beskytte meg fra andre sine overdrevne bekymringer eller konklusjoner? Eller er du redd for at noen skal skrive noe slemt til meg? Jeg skjønner ikke hva du mener. 

Jeg mener bare at det kan være smart av deg å ikke legge ut eventuell sykdoms angst her. Pga. folk tror de vet eller kommer med historier som gir deg mer uro. Det kan rett å slett være litt ubetenksomt av de. Man tenker ulike senarier og det gir deg bare mer å spekulere i. Håper det går bra med deg og at du får raskt avklaring m/lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (1 minutt siden):

Jeg mener bare at det kan være smart av deg å ikke legge ut eventuell sykdoms angst her. Pga. folk tror de vet eller kommer med historier som gir deg mer uro. Det kan rett å slett være litt ubetenksomt av de. Man tenker ulike senarier og det gir deg bare mer å spekulere i. Håper det går bra med deg og at du får raskt avklaring m/lege.

Det håper jeg også. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått antibiotikakur som skal tas i 5 dager. Krysser fingrene for at det er det som skal til for å ta knekken på den her.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå på dag 3 av antibiotikakuren og jeg kan ha på meg klær uten å grine av smerter 😅 Hvertfall noen få timer. Men hevelsen er like stor og hard som i helgen... Så, ja. Bedre, men ikke bra?

Jeg skal på oppfølgingstime hos fastlegen i midten av neste uke. Jeg håper han har fått svar på prøvene før den tid. Det har ikke kommet noen oppdatering på HelseNorge enda 😔 Men litt fremgang er oppløftende da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy faen nå er det like før jeg drar på apoteket og kjøper skalpell og bare tømmer det selv! Jeg blir gal av den jævla  klumpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå venter jeg på å ta ultralyd for å finne ut om det kun er en abscess eller om det er noe annet. Jeg håper det kun er abscess 🤞

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så må ultralyd utsettes til mandag. Så da gjenstår enda en helg i smertehelvete. Hurra for offentlig helsevesen sier jeg bare...

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har litt av en oppdatering😂 Den sprakk åpen av seg selv! Og den føles litt som å være med i en episode av Dr. Pimple Popper fordi OMG det er seigt det som kommer ut. Så det er definitivt en abscess og ingen kreftkul. 

Nå venter jeg på akuttmottaket på sykehuset. Litt av en måte å tilbringe lørdagskvelden 😅 Men fytti jeg er glad for at det er over. Jeg har vært så drittlei av å vente på behandling som fungerer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...