AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #1 Skrevet 19. februar 2023 Hvordan gjorde du det? Er jo sykt vanskelig og bevise når det er stalking. Nei ikke tulle stalking er noen som følger etter meg , prøvd og voldta meg , vært inne , kontakter hele familien får å få tak i meg! Har flyttet men meldingene renner jo enda inne. Vurdere og flytte fra alt og mange timer bort. Vet ikke hva annet det er å gjøre. Hvordan gjorde du det? Hva gjorde du som stoppet det? Hvordan beviste du det? Jeg har melding bevis men tror jeg er blitt traumatisert får gjemmer meg vær gang jeg hører en lyd ute og dørene er alltid låst. Usikker på om jeg klarer å reagere bra nokk til og filme han Anonymkode: 6c9a2...6ba
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #2 Skrevet 19. februar 2023 Har du ikke snakket med politiet? I såfall bør du anmelde saken og få besøksforbud øyeblikkelig, der har du dokumentasjonen du trenger dersom det evt blir verre med påfølgende straffesak. Min stalker var en kollega. Jeg måtte rett og slett slutte i jobben og blokkere alt og alle jeg hadde jobbet med og andre felles bekjente på sosiale medier (for at han ikke skulle kunne snoke på meg gjennom andres profiler). Måtte også sette alt av some til stengt og privat på de strengeste personverninnstillingene. Anmeldte saken, men ble aldri noe ut av det. Stalkingen ga seg etter at jeg byttet jobb og han ikke fikk muligheten til å se noe mer til meg. Anonymkode: 0e229...fb2 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #3 Skrevet 19. februar 2023 Har du anmeldt voldtektsforsøket? Hvis han både kontakter deg og familien din, så kan du samle alle disse meldingene til politiet også. Anonymkode: 02f5b...15f 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #4 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har du anmeldt voldtektsforsøket? Hvis han både kontakter deg og familien din, så kan du samle alle disse meldingene til politiet også. Anonymkode: 02f5b...15f Anmeldte aldri. Hele familien sender sc vær gang han sender. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har du ikke snakket med politiet? I såfall bør du anmelde saken og få besøksforbud øyeblikkelig, der har du dokumentasjonen du trenger dersom det evt blir verre med påfølgende straffesak. Min stalker var en kollega. Jeg måtte rett og slett slutte i jobben og blokkere alt og alle jeg hadde jobbet med og andre felles bekjente på sosiale medier (for at han ikke skulle kunne snoke på meg gjennom andres profiler). Måtte også sette alt av some til stengt og privat på de strengeste personverninnstillingene. Anmeldte saken, men ble aldri noe ut av det. Stalkingen ga seg etter at jeg byttet jobb og han ikke fikk muligheten til å se noe mer til meg. Anonymkode: 0e229...fb2 Var det ikke vanskelig og få besøksforbud? Trodde det var kjempe vanskelig å få og trodde det var så å si umulig og anmelde stalking. Heldig du som det gå seg! Anonymkode: 6c9a2...6ba
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #5 Skrevet 19. februar 2023 Greia er at jeg kjenner hele familien hans og ville ikke dra dem gjennom anmeldelse. Så kontaktet faren får over 6 mnder siden som fikk han innlagt da han sliter med psykose og rus. Han er tydeligvis ute igjen nå. Det er en voksen mann der faren enda tar vare på han. Tør ikke kontakte igjen får å få han innlagt igjen og ellers vet jeg jo også han kommer ut igjen Anonymkode: 6c9a2...6ba
Flamme Skrevet 19. februar 2023 #6 Skrevet 19. februar 2023 Besøksforbud. Det var ikke vanskelig å få. Du må snakke med politiet. 🙂 3
Hippogriff Skrevet 19. februar 2023 #7 Skrevet 19. februar 2023 Har du bedt om rådgivning fra politiet? De har folk som kan gi gode råd i slike saker (uavhengig av anmeldelse). 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #8 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Greia er at jeg kjenner hele familien hans og ville ikke dra dem gjennom anmeldelse. Så kontaktet faren får over 6 mnder siden som fikk han innlagt da han sliter med psykose og rus. Han er tydeligvis ute igjen nå. Det er en voksen mann der faren enda tar vare på han. Tør ikke kontakte igjen får å få han innlagt igjen og ellers vet jeg jo også han kommer ut igjen Anonymkode: 6c9a2...6ba Drit i å forsøke skåne denne mannen. Når han har forsøkt voldta deg tidligere og stalker deg er han FARLIG både for deg og andre mennesker. Ikke kontakt familien hans og sats på at de tar affære: kontakt politiet! Anonymkode: 02f5b...15f 10
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #10 Skrevet 19. februar 2023 Hippogriff skrev (14 minutter siden): Har du bedt om rådgivning fra politiet? De har folk som kan gi gode råd i slike saker (uavhengig av anmeldelse). Har lurt på om jeg skal gjøre det. Ringer jeg dem bare i morgen og spør om jeg kan prate med noen der eller må jeg forklare alt over telefon? Anonymkode: 6c9a2...6ba
Hippogriff Skrevet 19. februar 2023 #11 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har lurt på om jeg skal gjøre det. Ringer jeg dem bare i morgen og spør om jeg kan prate med noen der eller må jeg forklare alt over telefon? Anonymkode: 6c9a2...6ba Ring dem og forklar hva det gjelder. 1 1
NiceOrNothing Skrevet 19. februar 2023 #12 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har lurt på om jeg skal gjøre det. Ringer jeg dem bare i morgen og spør om jeg kan prate med noen der eller må jeg forklare alt over telefon? Anonymkode: 6c9a2...6ba Mulig du må møte opp personlig å vise de bevis på melding etc , men dette får du vite når du ringer de i morgen . Ta gjerne med noen fra familien som støtte , så de kan bekrefte historien din . Å instruer din familie om å IKKE svare han . Stopp ALL kontakt med denne mannen , umiddelbart .
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #13 Skrevet 19. februar 2023 Skal du gå rundt livredd eller kanskje bli angrepet fordi du vil være høflig mot familien hans? Dette blir for dumt. Fint at du skal ta kontakt med politiet, det burde du gjort for lenge siden... Anonymkode: 6d2b8...0ee 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #14 Skrevet 19. februar 2023 Kontakt politiet! Spør om råd der. Drit i familien, det er ikke familien som eventuelt anmeldes, kun han😉 Anonymkode: 31139...2d9
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #15 Skrevet 19. februar 2023 Moren min og jeg ble stalket fra jeg var 13 til 28. Min tidligere stefar. Kontaktet politiet mange ganger. Fikk besøksforbud, men hjalp ikke stort. Politiet kunne ikke gjøre noe før vi hadde solide bevis, eller han gikk til fysisk angrep. I vårt tilfelle lusket han rundt huset om batta, noen ganger lagde han lyder for at vi skulle høre, og han la igjen tegn - en liten blomst utafor, på bilen etc. Sendte smser om hva vi hadde hatt på oss den dagen. Da jeg flyttet hjemmefra sendte han meg bilder fra balkongen min. Igjen, politiet gjorde ikke noe annet enn å gi besøksforbud. Stoppet da han døde. Anonymkode: 46324...997 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #16 Skrevet 19. februar 2023 Da jeg var 15 år, så ble jeg utsatt for et overgrep av 2 gutter. De begge var kompiser, og var over 18. De hadde fortalt videre til sine venner at jeg hadde gitt samtykke til å ligge med venner av dem, noe som overhodet ikke var sant! Overgrepet i seg selv var et mareritt, men tiden etterpå var mer mareritt. Disse vennene av de 2 guttene ble jeg oppringt av hele tiden. Det var aldri fred å få. Jeg ble i tillegg kontaktet over alt på sosiale medier. Snapchat, insta, messenger og tiktok. Blokkerte jeg de, så lagde de nye kontoer for å få kontakt med meg. Blokkerte over 30 nr og kontoer. Etterhvert begynte de å følge etter meg. Overalt. Jeg fikk aldri fred, og ble til slutt så redd. Tok kontakt med politiet og sparte på alt av meldinger de hadde sendt til meg, og forklarte situasjonen ang. overgrepet og tiden etter. Jeg anmeldte aldri overgrepet da det skjedde fordi jeg var redd på den tiden, og redd for å ikke bli trodd. Glad jeg gjorde det. De fikk besøksforbud og fengselsstraff. Dette ble kanskje rotete! Håper det går bra med deg ts! Anmeld! Anonymkode: 97752...553 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #17 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Moren min og jeg ble stalket fra jeg var 13 til 28. Min tidligere stefar. Kontaktet politiet mange ganger. Fikk besøksforbud, men hjalp ikke stort. Politiet kunne ikke gjøre noe før vi hadde solide bevis, eller han gikk til fysisk angrep. I vårt tilfelle lusket han rundt huset om batta, noen ganger lagde han lyder for at vi skulle høre, og han la igjen tegn - en liten blomst utafor, på bilen etc. Sendte smser om hva vi hadde hatt på oss den dagen. Da jeg flyttet hjemmefra sendte han meg bilder fra balkongen min. Igjen, politiet gjorde ikke noe annet enn å gi besøksforbud. Stoppet da han døde. Anonymkode: 46324...997 Vært noen små tegn her også. At han har sett meg ute så mye i skogen og sånn. Bodde langt fra folk og ikke samme by så ikke tilfeldig. Hørte han ute og noen ting var forandra på. Både ute og inne. Lå igjen små ting som blomster , skruer osv midt på trappa. Har flytta håper ikke han finner meg igjen men blir så paranoid når han begynner å sende meldinger igjen. Frykten min er at det ikke stopper før jeg er borte derfor jeg heller vill flytte enda lengre i værstefall. Var tålig stille mens han var innlagt , ettpar meldinger en gang i blant men ganske rolig. Anonymkode: 6c9a2...6ba
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #18 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vært noen små tegn her også. At han har sett meg ute så mye i skogen og sånn. Bodde langt fra folk og ikke samme by så ikke tilfeldig. Hørte han ute og noen ting var forandra på. Både ute og inne. Lå igjen små ting som blomster , skruer osv midt på trappa. Har flytta håper ikke han finner meg igjen men blir så paranoid når han begynner å sende meldinger igjen. Frykten min er at det ikke stopper før jeg er borte derfor jeg heller vill flytte enda lengre i værstefall. Var tålig stille mens han var innlagt , ettpar meldinger en gang i blant men ganske rolig. Anonymkode: 6c9a2...6ba Har også sett han altså men det er de små tingene som gir meg hjerte i halsen da ofte har jeg trodd jeg har vært paranoid. Å hvordan skal jeg bevise sånne ting liksom Anonymkode: 6c9a2...6ba
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #19 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har også sett han altså men det er de små tingene som gir meg hjerte i halsen da ofte har jeg trodd jeg har vært paranoid. Å hvordan skal jeg bevise sånne ting liksom Anonymkode: 6c9a2...6ba Overvåkingskamera hos deg selv? Anonymkode: e20db...507
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2023 #20 Skrevet 19. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Overvåkingskamera hos deg selv? Anonymkode: e20db...507 Trodde noen sa en gang at det ikke var lov? Eller er det bare regel på plassering kanskje , må sjekke Anonymkode: 6c9a2...6ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå