AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #41 Skrevet 24. februar 2023 31 minutter siden, AnonymBruker said: Merket det, og da måtte jeg teste med pulsklokke. Den kan være rundt 100, setter meg ned i 10 sek og da er den nede på 60. Så går den fort opp til rundt 70-80, og plutselig ned på 59🤷🏼♀️ Anonymkode: 04709...ae9 Ja, det var det jeg tenkte. Pulsklokke er ikke nøyaktig så det kan du ikke stole på. Den kan få feilavlesninger og forsinkelser. Det er helt normalt at en pulsklokke vil hoppe litt opp og ned før den finner riktig puls. Hvis jeg var deg ville jeg tatt av meg hele klokka og lagt den i skapet. Du tror normal puls er tegn på sykdom. Kanskje du kan være enig i at du ikke har kunnskap nok til å kunne tolke informasjonen du får fra klokken din. Du bør gi opp å prøve å finne ut om du er syk basert på puls eller ikke, for det greier du ikke. Det er ikke noe vits. Anonymkode: 7108f...4a7 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #42 Skrevet 24. februar 2023 Inaktive mennesker er opphengt i hvilepuls. Aktive mennesker er opphengt i makspuls. Anonymkode: f9733...4dd
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #43 Skrevet 24. februar 2023 Paramount skrev (24 minutter siden): Nei, det høres litt merkelig ut. Men vi er alle forskjellige. Trener du, er aktiv på noen som helst måte? Det kan høres ut som du ikke trener noe som helst. Det er jo typisk utrent å hurtig få høy puls, og at den bruker langt tid på å komme tilbake. Prøver å gå mye tur. Men nå de siste mnd har det vært lite. Ja, vet det er typisk utrent, derfor synes jeg det er så merkelig at jeg har så lav, og får veldig høy puls men går veldig fort ned igjen. Men er sikkert normalt det også..🤷🏼♀️ Anonymkode: 04709...ae9
Gjest Paramount Skrevet 24. februar 2023 #44 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Prøver å gå mye tur. Men nå de siste mnd har det vært lite. Ja, vet det er typisk utrent, derfor synes jeg det er så merkelig at jeg har så lav, og får veldig høy puls men går veldig fort ned igjen. Men er sikkert normalt det også..🤷🏼♀️ Anonymkode: 04709...ae9 Dersom puls går raskt ned igjen, så er det et bra tegn. Høy puls er ikke et dårlig tegn i seg selv, det som indikerer dårlig form er når du bruker lang tid til å komme tilbake til hvilepuls.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #45 Skrevet 24. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oi 35? Det var lavt. Er du godt trent? jeg har sovet veldig lite i det siste, mye stress. Men da skal vel pulsen gå opp, ikke ned. jeg er mye svimmel. Har sagt det til legen, men føler de ikke bryr seg om det. Er det nok med bare et ekg? Eneste de har sjekket er ekg og lyttet på hjertet, og sjekket stoffskiftet. Alt det var fint. Anonymkode: 04709...ae9 Ja jeg er godt trent i utgangspunktet, men har også "lav"(40-50) hvilepuls nå etter å ha vært sengeliggende i 5 uker å inaktiv i totalt 2 mnd. Prøv å beveg deg mer og få igang blodomløpet litt så letter nok svimmelheten. Ja om du har tatt ekg så er jo hjerte godt sjekket ut, har du i tillegg tatt stoffskifte prøver uten funn så vet jeg ikke helt hva mere du forventer at legen skal tilby. Høres ut som du har hatt en flink lege som har fulgt opp dine bekymringer. Og som andre sier, legg i fra deg klokke/slutt å tell puls. Anonymkode: f3aca...fa4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå