AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #1 Skrevet 18. februar 2023 Har tatt blodprøver hos fastlege. Fikk sms om at jeg kunne se resultatet på Furst.no. Har 3 verdier i rødt, med stjerne. Sier meg ingenting annet enn at tallet er under/over ref verdi. Lege sa han ville ringe meg om det var nødvendig med raskt tilbakemelding. Ikke hørt noe på 3 dager. Jeg kan ringe og spørre, men med en kronglete tlf tid i fht min jobb, har jeg liten mulighet til det. Må også vente i tlf kø om jeg får mulighet til å ringe. Så mange min har jeg ikke . Har ny time om ca 2 mnd....kan jeg vente til da med å spørre? Anonymkode: c0806...778
Månestråla Skrevet 18. februar 2023 #2 Skrevet 18. februar 2023 Hvilke blodprøver er røde da? Det kan ofte være avvik i blodprøvene uten at det kreves tiltak i det hele tatt. Så litt vanskelig å svare uten å vite hva som er rødt hos deg ☺️ 1
Jaytee Skrevet 18. februar 2023 #3 Skrevet 18. februar 2023 De sender som regel ut svar via Helse-Norge eller ringer deg opp hvis det skulle være noe med blodprøvene, men har også opplevd at legen ikke har ringt selvom blodprøvene ikke er innafor normalen. Grunnen til at jeg har valgt privatlege de siste årene da man får svar uansett om det er noe uvanlig med prøvene eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #4 Skrevet 18. februar 2023 14 minutter siden, AnonymBruker said: Har tatt blodprøver hos fastlege. Fikk sms om at jeg kunne se resultatet på Furst.no. Har 3 verdier i rødt, med stjerne. Sier meg ingenting annet enn at tallet er under/over ref verdi. Lege sa han ville ringe meg om det var nødvendig med raskt tilbakemelding. Ikke hørt noe på 3 dager. Jeg kan ringe og spørre, men med en kronglete tlf tid i fht min jobb, har jeg liten mulighet til det. Må også vente i tlf kø om jeg får mulighet til å ringe. Så mange min har jeg ikke . Har ny time om ca 2 mnd....kan jeg vente til da med å spørre? Anonymkode: c0806...778 Du skal kunne lese op fürst hva verdier over eller under betyr. Går det ikke an å trygge seg inn på de aktuelle målingene? Anonymkode: 748f5...abd
Hemoglobin Skrevet 19. februar 2023 #5 Skrevet 19. februar 2023 Gå inn her: https://www.brukerhandboken.no Her kan du søke opp analysene og få en pekepinn på hva verdiene betyr. Du skal også vite at blodprøvesvar er sammensatt. Den ene analysen gir deg ikke nødvendigvis en konklusjon. Det er gjerne flere analyser sammen som gir deg en konklusjon. Og konklusjon er det legen som skal gi deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå