Gå til innhold

Egypt- noen som har vært i Hurghada?


Shanka

Anbefalte innlegg

Kjæresten min og jeg reiser til Egypt, nærmere bestemt Hurghada nå på nyåret. I den forbindelse lurer vi på om hva vi kan gjøre der nede av utflukter og severdigheter som er verdt å få med seg.. Noen som har vært der nede og vil fortelle oss litt om det, så er vi veldig takknemlige :)

Noen romantiske ting for eksempel? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overrasker kjæresten min med Egypttur i julegave i morgen! Vi skal til samme sted, også i januar - og følger gjerne med på tipsene du får her:)

God tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere søker på Hurghada vil dere få opp mange tråder. (har skrevet om det mange ganger, men har ikke tid til det akkurat nå!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest egyptian

Hmmm håper du ikke blir skuffet av Hurgada har hørt så mye negativt... Men jeg vet dykking er populært der, og så kan du reise til Luxor på utflukt det anbefaler jeg deg.

selv har jeg vært i Luxor i 7 dager og der var det mye historie og sightseeing og stortsett det som er å gjøre der.. + båttur på Nilen. Det var veldig spesielt fint.. sharm el sheik var et koselig sted var der i 7 dager etterpå men der smalt det jo i fjor så kanskje det ikke er noe å satse på.. Har du mulighet til å fly til kairo så gjør det og besøk Giza pyramidene og ta sightseeing i byen.. men det er bråk der nå om dagen så kanskje det ikke er så lurt... nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spander på dere en 2 dagers tur til Luxor, og gjerne også en Kairo/Pyramidetur om dere har tid. Hurghada er ikke særlig egyptisk eller koselig. Ok å snorkle og dykke(prøvde ikke dykking, men såg utrolig mye kule fisker på snorkle-turen).

NB: Vi var i Hurghada i januar ifjor og det var KKAAALLLDDTTT!!!! ISKALDT! Det var kanskje et par-tre timer midt på dagen i solen at en kunne gå i singlet, men ellers om kveldene så hadde jeg genser og fleecejakke på meg. Og skjerf. Med en gang sola gikk ned(4-5 tida) så droppet temperaturen minst 10 grader. Måtte be om ekstra teppe til senga om natta, for dynen de bruker i det store utland er jo bare et laken under sengeteppet.

Meget plagsomme selgere, si bestemt nei takk.

Men som sagt Luxor og templene rundt der var helt fantastisk! Vi hadde også en tur i båt på Nilen, en liten seilbåt(felucca), hvor vi såg på solnedgangen. Veldig fint. Så bare vær forberedt på mye kultur og lite varme/bad så kommer du til å få en kjempefin tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ble litt skremt jeg nå, skal selv til safaga(rett ved hurghada) i januar med typen...ingen som har likt seg der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å bli skremt av, Hurghada er en helt vanlig "sydenby", masse juggelbutikker og krydderbutikker og teppebutikker og masete selgere, akkurat som på Gran Canaria osv. Vanskelig å LIKE seg der liksom, men likevel veldig eksotisk og spennende, spesielt i Safaga.,Safaga-bydelen var roligere enn Sekala-bydelen, hvor hovedgaten går rett gjennom.

Men for å oppleve EGYPT må du ut av byen, til Luxor eller Kairo. Hurghada er fint utgangspunkt for Rødehavet, det var jo derfor byen ble bygget opp(av engelske dykker-entusiaster engang i tiden...).

Egypt har også ørkenklima, som gjør at temperaturen synker ganske bra når sola blir borte. Husk å ha en god jakke sekken om du skal gå rundt i byen eller på utflukt....men dette har jeg jo skrevet før.. :-)

Nå ser jeg at Hard Rock Cafe har åpnet i Hurghada, et godt bidrag til et så som så utvalg med restauranter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gleder meg jeg:) har ikke vært i syden noen gang heller så for meg blir det masse inntrykk uansett..og når det gjelder klimaet så tror jeg jeg trygt kan si at det var medregnet at det skulle være "kjørlig" om kvelden, mannen min hater allt som er for varmt- jeg hater vinteren så da ble det egypt der han kan sove om natta uten å dø av varmen og jeg kan få sol om dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også veldig:)

Drar på tirsdag og reiser sammen med kjæresten - var julegave og bursdagsgave fra meg til han. Det viktigste blir bare å komme bort fra forpliktelser hjemme, ha en annen atmosfære rundt seg og oppleve et varmere klima enn det er i Norge akkurat nå - litt kjølige kvelder skal vi overleve;)

Fikk masse skrekkadvarsler før vi dro til Tyrkia for to år siden og reiste med litt blandede følelser. Det er den beste sydenturen både jeg og min kjære har vært på. Hovedgrunnen tror jeg var fordi vi gledet oss over det positive, så ironien og lo av slitne selgere etc som ikke var så positivt og fikk i sum en en super ferie med masse gode minner. Hvis man ikke har skyhøye forventninger men har en positiv innstilling til ting, så tror jeg de fleste ferier blir akkurat det de er ment å være; en opplevelse litt annerledes fra hverdagen som gir en minner å rømme tilbake til i ny og ne - både gode minner og nyttige erfaringer å dele eller le av.

Det er kanskje viktig å legge til at vi ikke er så fine på det og er lette å glede, så bare vi får litt sol vi og normalt god service et sted føler vi oss som de heldigste menneskene i verden;) Litt naivitet kan gjøre livet lysere og de fleste ferier til "en av de beste" man har hatt!!!

Håper dere andre som skal til Egypt de neste ukene får en SUPER tur!!!! Det er jeg helt sikker på at vi alle får;) Kanskje vi snakkes til og med hvis vi reiser i samme periode!? Verden er liten!

God tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skriver bare under på det du skrev i innlegget ditt jeg, kunne ikke vært mer enig:) vi er i egypt fre 26 jan til 2 februar. johoooo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nique:

Har AKKURAT kommet hjem og du kan bare glede deg!!!! Har hatt en super tur med MASSE sol og varme:) Blitt brune og fine begge to!! Henger meg på at en varm genser og en vindtett jakke er lurt å ha på kveldene, eller på enkelte utflukter, men ellers var det ikke så kjølig som jeg fryktet etter å ha lest her inne. Finn en strandplass med vindvegg rundt sengene, som det var på vårt og mange andre hoteller så vidt jeg kunne se, da ligger dere lunt og godt i mange timer på stranden!

GOD TUR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare vært i sharm el sheikh, en utrolig fin plass ;)

Mye og se der. Bare et tips, dere burde heller reise dit, det er mer rolig det enn i hurghada, har jeg hørt da...

Men sikker fin plass det der også regner jeg med.

Men en uke i mars i sharm el sheikh, det er det beste. fin tepratur og helt perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det fine gatebutikker, souker, i sharm? tenkte jeg måtte til hurghada for å opplevet det..og hvor lang er flyreisen fra oslo egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har bare vært i sharm el sheikh, en utrolig fin plass ;)

Mye og se der. Bare et tips, dere burde heller reise dit, det er mer rolig det enn i hurghada, har jeg hørt da...

Men sikker fin plass det der også regner jeg med.

Men en uke i mars i sharm el sheikh, det er det beste. fin tepratur og helt perfekt :)

Har hørt akkurat det motsatte, jeg! Men har bare vært i Hurghada! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det fine gatebutikker, souker, i sharm? tenkte jeg måtte til hurghada for å opplevet det..og hvor lang er flyreisen fra oslo egentlig?

Jada, det er det;)

Men det tar ca 5 timer med fly fra oslo, men greit nok egentlig...

Å det å bade i rødehavet er noe av det beste, eller det å snorkle er bare så digg. Snorklet så lenge at jeg ble sombrent :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt akkurat det motsatte, jeg! Men har bare vært i Hurghada!  :ler:

:overrasket: Har du, hmm rar..

Men når du er der så ser du at det er flott der, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...