Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #21 Skrevet 26. desember 2005 Forstår ikke hva dere snakker om...vi bestilte våre keisersnitt hvertfall.
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 26. desember 2005 #22 Skrevet 26. desember 2005 Vet ik om d er rett å mase her inne men spør no likevel.. Kan fødsel smerter ligne på vedlig sterke mens-smerter (som legen kaller minifødsel-smerter)?? :klø: Kan smertene måles opp mot noe annet? Hva som helst? Tåler ganske bra smerter, men fødsel har jeg liksom hatt angst for siden jeg så fødselfilm for mangen herren år siden.. og hørt diverse skrekkhistorier... Vurderer å la være å få barn pga angst for smertene liksom.. Har d noe å si om damene er små? OHar hørt at enkelte kan ha for små bekken å sånt... Å en ting til.... har aldrig hørt at d går an å "bestille" keisersnitt... går d an? :klø:
Gjest Betty Boop Skrevet 26. desember 2005 #23 Skrevet 26. desember 2005 Vet ik om d er rett å mase her inne men spør no likevel.. Kan fødsel smerter ligne på vedlig sterke mens-smerter (som legen kaller minifødsel-smerter)?? :klø: Kan smertene måles opp mot noe annet? Hva som helst? Tåler ganske bra smerter, men fødsel har jeg liksom hatt angst for siden jeg så fødselfilm for mangen herren år siden.. og hørt diverse skrekkhistorier... Vurderer å la være å få barn pga angst for smertene liksom.. Har d noe å si om damene er små? OHar hørt at enkelte kan ha for små bekken å sånt... ← Min erfaring er at menssmerter er svært likt veer. Ja det kan spille en rolle om man har et smalt bekken. Jeg kjenner et par stykker som hadde lange og vanskelige fødsler fordi de var så små. Men jeg kjenner også til en svært slank dame som fødte like lett som en katt. Snakk med noen som har erfaring på området. Snakk med gynekologen din f.eks.
Chiquita Skrevet 27. desember 2005 #24 Skrevet 27. desember 2005 Jeg vil si at fødselssmerter er mye bedre enn andre smerter. F.eks så får en jo oftest pauser innimellom - et par minutter smerte, og et par minutter uten. Fult håndterbart for de aller fleste. Andre smerter er jo oftest konstante, og det synes jeg er mye værre. dessuten får du jo en belønning etter fødseslsmertene, og det får du sjelden etter andre smerter. Jeg føder gjerne mange ganger i stedet for galleannfall igjen, f.eks. *grøss*
Gjest Maddy Skrevet 27. desember 2005 #25 Skrevet 27. desember 2005 Til alle dere som har opplevd å føde et barn på vanlig vis.. Gjør det ikke fryktelig vondt?? Har hørt at mange revner mye, og videre.. Det kan vell ikke sammeliknes med noe, men kan dere ikke forklare litt hvordan det er? ← Jo det er jo vondt da, men jeg vil si at jeg foretrakk å ligge 36 timer foran 8 timer. Kroppen vier seg mye mer ut på 36 timer. Lenge er det men fy søren så intenst det er når det går 8 timer fra første ri. Jeg valgte å føde uten smertelindring og det gikk veldig greit. Var i super form etter fødse. Første gang ble jeg klippet og andre gang revnet jeg kun overfladisk. Ikke så mye å nevne det. Jeg vil nå uansett si at det er det mest fantastiske jeg har opplevd og synes at det er trist at jeg ikke får gjøre det igjen.
Chiquita Skrevet 27. desember 2005 #26 Skrevet 27. desember 2005 Lenge er det men fy søren så intenst det er når det går 8 timer fra første ri. ← Jeg fødte 7 timer fra første ri, og jeg syntes ikke det var intenst. Hos meg var det ordentlig vondt i bare 30-60 min før pressveene (husker ikke helt nøyaktig), og det er jo ikke så ille. (6 cm åpning uten de alt for store smertene) Så jeg håper på en like "kort" en nestegang også....
Gjest Piper Skrevet 27. desember 2005 #27 Skrevet 27. desember 2005 Jeg har født to på "vanlig" måte og en med keisersnitt, og ville valgt "vanlig" igjen om jeg skulle hatt en til. Når man er ferdig med fødselen er man ferdig med det verste, men med keisersnitt kommer det verste etterpå. Det gjør vondt i stingene, såret klør som bare pokkeren når det begynner å gro, og jeg kan jo bare tenke meg hvor vondt det gjør omd et kommer betennesle i såret. Så den smerten en får ved "vanlig" fødsel, er ikke så gale som det en går igjennom etter keisersnittet.
asterix Skrevet 27. desember 2005 #28 Skrevet 27. desember 2005 ... Lenge er det men fy søren så intenst det er når det går 8 timer fra første ri. ... ← 8 timer er jo lenge da... Min korteste tok 67 min. fra jeg våknet om natta til hun var ute.
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2005 #29 Skrevet 27. desember 2005 Ja det er kjempevondt! Men man kan ha like vondt i magen hvis man har veldig sterke menssmerter, magesår, tarmbrokk, virkelig forstoppelse, nyresteiner... You see the point? Fødselssmerter er smerter med mening. Barnet skal ut, du har en konkret jobb å gjøre, det er vondt og tungt men det gir deg verdens beste belønning etterpå. Og da er du så stolt over det du har klart! Jeg følte det var mer hardt arbeid enn vondt egentlig. Det er i alle fall det jeg husker av det nå etterpå Fødsel i seg selv er en form for bedøvelse, de fleste kvinner husker bare deler av det etterpå, det gjelder både smertene og hva som virkelig skjedde i rommet. Men den stakkars mannen husker alt, ikke rart menn ikke misunner oss å føde :grine2:
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2005 #30 Skrevet 28. desember 2005 Varierer nok veldig hvordan en fødsel oppleves. Selv har jeg født 8 ganger og synes ikke det har vært særlig vondt. Synes tvert i mot det er herlig å føde, ubeskrivelig, kribling-langs-ryggraden-spennende, et skikkelig "kick". Ganske så trist å tenke på at jeg aldri skal få oppleve det igjen faktisk. ← Jeg kjente ingen kribling langs ryggraden, men heller en slags følelse av at jeg skulle vrenges og ødelegges fra navlen til knærne.
Tusenfryd Skrevet 29. desember 2005 #31 Skrevet 29. desember 2005 Den som tror at keisersnitt er en snarvei, tar grundig feil! Noen ganger må det selvsagt til, noen har fødselsangst eller det er andre grunner til at det er den sikreste og beste løsningen, men for de som selv velger seg det og tror de slipper unna hardt arbeid, smerter og annet rusk - vel, de vet ikke hva de snakker om.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #32 Skrevet 29. desember 2005 Det er litt vondt ja.. men alle klisjeer om at all smerte er borte osv. når barnet er ute stemmer 100% i mitt tilfelle.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. desember 2005 #33 Skrevet 29. desember 2005 Mine 7 timer var VELDIG intense. Så fort vi kom på sykehuset, hadde jeg rier omtrent konstant i 5 timer. Var så sliten så jeg holdt på å svime av da pressriene kom - ikke så vondt som åpningsriene, men angsten ble absolutt ikke borte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå