Gå til innhold

Ferdig med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Når viste dere at dere var ferdig med barn?

Jeg har to friske skolebarn, som ønsker seg baby. De to er ganske tette og selvstendige. 
De elsker babyer og vil ha minst to søsken til.

Jeg trodde alltid jeg var ferdig men de siste årene dukker ofte ønske om et barn til. Hvordan viste dere at dere var ferdige med barn?

Skrevet

Når jeg kjente at jeg egentlig ikke burde fått barn i det hele tatt.

Anonymkode: 7b365...eb0

• Hjerte 1
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Etter at jeg fikk mitt første barn. Masse energi til barnet. Samtidig som det er tid og energi til å gjøre de tingen jeg ønsker selv. 

Skrevet
Queen94 skrev (43 minutter siden):

Hei.

Jeg har to friske skolebarn, som ønsker seg baby. De to er ganske tette og selvstendige. 

Jeg trodde alltid jeg var ferdig men de siste årene dukker ofte ønske om et barn til. Hvordan viste dere at dere var ferdige med barn?

Jeg tenkte bare: det at du skriver at barna dine ønsker seg baby, før du nevner deg selv og dine ønsker, gjør at jeg ville tenkt meg ordentlig godt om uansett hva man faller på! :) 

Anonymkode: ef696...12e

• Liker 8
Skrevet

Vi har en på 10 og en på 4...og vi orker ikke mer he he. Sovet dårlig siste 4 årene, siden det er en gutt og en jente og sp stor aldersforskjell...så er det mye å fikse og ordne.  Vi er snart 40 år og føler at nå er det nok, vi vil bruke den tid og energi på disse to, hadde ikke orket en baby periode til

• Liker 1
Skrevet

Vi har to som nå er i skolealder. Jeg ønsket meg en til en periode mens de var små, men mannen min ønsket seg ikke flere. Etterhvert innså jeg at det var stor sjanse for at forholdet vårt ikke ville tole enda en periode med spedbarn og småbarnstid. Da valgte jeg å forsone meg med at vi er ferdige med barn. 

Anonymkode: 81e09...132

• Nyttig 1
Skrevet
Queen94 skrev (51 minutter siden):

Hei.

Jeg visste jeg var ferdig med barn etter mannen valgte å sterilisere seg (og selv om han gjorde dette så ble jeg likevel gravid med han fordi vi hadde sex 1 gang 2,5 måneder etter steriliseringen, men ifølge legene så var det ikke helt sikkert før etter 3 måneder).

Så ja, etter denne graviditeten visste jeg at det ikke skulle skje igjen 😝. Dette var femte barnet.

Anonymkode: 3c4d5...129

Skrevet

Etter barn nr.2. Sliten.

Anonymkode: b89d5...fa7

Skrevet

Straks nr 3 var født. Vi ønsket oss tre barn og jeg var litt spent på om ferdig-følelsen ville komme etter nr 3 og det gjorde den. Da følte jeg familien var komplett.

Skrevet

Mine vil også ha en baby til, både for kos og fordi ingen vil være minst 😂

Jeg kjenner virkelig at det er absolutt uaktuelt, frister ikke litt engang. 

Skrevet

Etter gjennomført barneskole. Herregud var lei av at ungen skal bli målt i alle retninger, bekymringer for ditt og datt. Man får være som man er,når man ikke kan bli som man skulle

Så ønsker heller barnebarn å skjemme bort 

Anonymkode: a38c6...775

Skrevet

Etter barn nr 3 følte jeg meg ferdig. Litt som når man spiser, så ble jeg bare mett og fornøyd. 😊

Hvis du er usikker, så ville jeg vurdert å kjøre på. Men som attpåklatt selv, så anbefaler jeg deg å gå for to, og ikke bare en. Det er litt ensomt å bli enebarn i en alder av 8. Og ikke minst det at søskena dine har delt en barndom sammen, mens du har hatt din alene. 

(Jeg ville jo ikke byttet ut mitt liv med noe!, og det var fantastisk å ha to foreldre og to store søsken som tok meg med på ting. Men jeg skulle gjerne ha delt det med noen).

Anonymkode: 9cf97...31f

Skrevet

Etter nummer én, kjente at jrg ikke burde ha fått ham heller. Men ingen angrerett 🤷‍♀️

Anonymkode: 9eced...102

• Liker 2
Skrevet

Når mine to tette ble tenåringer var jeg lykkelig for at vi hadde stoppet, tror ikke jeg ville tålt å vite at jeg har en tenåringsperiode til i vente liksom. Jeg er en av de da som synes det er mer krevende med tenåringer enn babyer da, vi er forskjellige.. 

Anonymkode: 8e5dd...189

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Når mine to tette ble tenåringer var jeg lykkelig for at vi hadde stoppet, tror ikke jeg ville tålt å vite at jeg har en tenåringsperiode til i vente liksom. Jeg er en av de da som synes det er mer krevende med tenåringer enn babyer da, vi er forskjellige.. 

Anonymkode: 8e5dd...189

Vi er forskjellige ja, men barna er kanskje enda mer forskjellige. Noen har lett babytid og krevende tenåringer, andre motsatt. 

Anonymkode: 515d8...88e

Skrevet

Du skal ikke vurdere flere barn fordi barna dine sier de ønsker seg søsken. Mer eller mindre alle barn ønsker seg en baby på et eller annet tidspunkt, og de har ingen forutsetninger for å forstå hvordan det vil påvirke familiedynamikken. 

Selv har jeg alltid ønsket meg to barn. Og både mannen og jeg følte at familien var komplett og ingen av oss har noensinne tenkt tanken på flere etter vi fikk nr to. Vi har to ganske tette og synes det er supert at de er på samme «nivå» med tanke på interesser, det gjør at ferier og familietid bare blir kos og moro. 

Anonymkode: ccb90...9fe

Skrevet

Barna dine ønsker seg baby sier du... tenk på hva dere voksne vil. Ønsker du å rykke tilbake til start? Nå kan dere dra på flotte familieferier, storbyer og ting som er gøy for hele familien. Med en liten en så blir det naturligvis svært sprikende interessefelt for dine barn. 

Men kanskje dette passer fint for din familie.

• Nyttig 1
Skrevet

Når jeg fant ut at jeg var gravid med nr 2. 😂 Bestemte meg ganske tidlig at jeg aldri ville gå gravid igjen, og var lenge usikker på om jeg kom til å klare og ta vare på barnet i magen.

Så når hun kom, ble jeg og samboer enig om at to barn holdt i massevis. Ja, jeg dåner av alle babyer som jeg går forbi og kunne gjerne tenkt meg en baby til, men det er mye jobb og babyfasen går fort over til et barn - ungdom som skal følges opp. 

Anonymkode: 9eb16...b7e

Skrevet

Før jeg ble gravid med andremann. både jeg og mannen har sett for oss to barn, og siden nr 2 kom har vi følt at familien er komplett og vi kjenner at vi på alle måter er ferdige. Både jeg og mannen synes det er mer enn nok jobb med to, og vi er heldigvis enige om at i vår familie ville en tredje veltet lasset. 

Anonymkode: 49a15...2ea

Skrevet

Jeg og mannen har hele tiden følt oss ferdig frem til jeg ble gravid utenfor livmoren. Etter det så dukker ønske opp i ny og ne. Men blir liksom 8 år mellom ny baby og yngstemann nåå. Blir vel veldig stor forskjell. Men savner selv en kose baby. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...