AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #1 Del Skrevet 18. februar 2023 Når guttungen var 6 år kom han til meg å ville spille fortnite som har 12 års aldersgrense. Jeg sa nei tvert. Men den kvelden gikk jeg inn på spillet for å se hva det var, fant fort ut at dette var et spill uten blod,og ingen død. Så jeg sa ja, så lenge han spiller når jeg er tilstede. Nå ca 6 mnd etter har jeg en 7 åring som snakker flytende engelsk, en som samarbeider med andre. En som må stoppe midt i noe for å spise eller gjøre lekser . Er så glad han fikk spille dette. Videre må det sies at så lengehan får gåæ ut å leke gjøre han det, men vi bor slik at det ikke alltid er vær eller temperatur for å være ute Anonymkode: 98016...09e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #2 Del Skrevet 18. februar 2023 Så fint. Men stusser litt på at du tror det ikke er noe død der, hele spillet handler jo om å skyte menneskefigurer til de slutter å eksistere. Om de har en tynn forklaring om at det karakterene ikke eeegentlig dør når de blir skutt med hagle eller sprengt av en granat, så forandrer ikke det så mye synes jeg. Men men, ikke nødvendigvis noe galt i det. Anonymkode: 9b85d...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #3 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så fint. Men stusser litt på at du tror det ikke er noe død der, hele spillet handler jo om å skyte menneskefigurer til de slutter å eksistere. Om de har en tynn forklaring om at det karakterene ikke eeegentlig dør når de blir skutt med hagle eller sprengt av en granat, så forandrer ikke det så mye synes jeg. Men men, ikke nødvendigvis noe galt i det. Anonymkode: 9b85d...ffd Alle som dør blit blå. du ser ikke blod, du se ingen som ligge på bakken, når du dør, ser du en annen spiller, du som spiller vet at andre kan få deg tilbake i liv Anonymkode: 98016...09e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #4 Del Skrevet 18. februar 2023 Siden det ikke finnes aldersgrenser på spill i Norge så synes jeg det er bra at foreldre undersøker og setter seg inn i spillene selv enn å gå slavisk etter anbefalingen til PEGI. Noen barn er modne nok til å spille selv om de ikke har nådd den anbefalte aldersgruppen, andre kan igjen være eldre enn anbefalingen men ikke modne nok til å spille. Anonymkode: 6eaac...626 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The mentalist Skrevet 18. februar 2023 #5 Del Skrevet 18. februar 2023 Fortnite er djevelens spill. Har selv en sønn som spilte fortnite flere timer i året . Han går det ikke bra med😵 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 18. februar 2023 #6 Del Skrevet 18. februar 2023 Samme erfaring. Foreldre har som regel et mye mer usunt forhold til gaming enn det ungene har. Ungene vet de konkurerer i reaksjon og taktikk og foreldre oppfører seg som om barna ligger i hardtrening for å bli terroriserende skoleskytere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #7 Del Skrevet 18. februar 2023 Har et barn pp 10 som fortsatt ikke får spille Fortnite. Hun er sensitiv, og identifiserer seg veldig med figurer i spill, u film osv, så mye at hun kjenner på det de gjør. Så ver i huset følger vi anbefalinger, og er hun på besøk hos venner, gjelder samme regler. Anonymkode: 9fb5b...c20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #8 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Alle som dør blit blå. du ser ikke blod, du se ingen som ligge på bakken, når du dør, ser du en annen spiller, du som spiller vet at andre kan få deg tilbake i liv Anonymkode: 98016...09e Ja.. Men du sa at det ikke var død i spillet, det er det jo, du skriver det selv nå. Er klar over at jeg pirker her da. Er enig med deg i hovedpoenget ditt. Anonymkode: 9b85d...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #9 Del Skrevet 18. februar 2023 The mentalist skrev (2 timer siden): Fortnite er djevelens spill. Har selv en sønn som spilte fortnite flere timer i året . Han går det ikke bra med😵 Flere timer i året? Ah..du har ny konto ja. Skjønner. Anonymkode: 9b85d...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #10 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Siden det ikke finnes aldersgrenser på spill i Norge så synes jeg det er bra at foreldre undersøker og setter seg inn i spillene selv enn å gå slavisk etter anbefalingen til PEGI. Noen barn er modne nok til å spille selv om de ikke har nådd den anbefalte aldersgruppen, andre kan igjen være eldre enn anbefalingen men ikke modne nok til å spille. Anonymkode: 6eaac...626 Norge støtter offisielt PEGI, er medlem der og nordmenn sitter i PEGI-rådet. Anonymkode: 9b85d...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emz08 Skrevet 18. februar 2023 #11 Del Skrevet 18. februar 2023 Jeg spilte Grand Theft Auto som..tja..10-åring? Synes ikke Fortnite er noe å bekymre seg over. Spill uavhengig av sjanger kan ha mange fordeler på å lære andre diverse kunnskaper. Logikk, motorikk, samarbeid, språk etc. Alt med måte, tenker nå jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #12 Del Skrevet 18. februar 2023 Dette betyr ikke at det ikke blir senvirkninger av noe slag. Just now, emz08 said: Jeg spilte Grand Theft Auto som..tja..10-åring? Synes ikke Fortnite er noe å bekymre seg over. Spill uavhengig av sjanger kan ha mange fordeler på å lære andre diverse kunnskaper. Logikk, motorikk, samarbeid, språk etc. Alt med måte, tenker nå jeg. Hjernen da? Må du spille «verre» spill for å ikke kjede deg så er du ødelagt. Anonymkode: b55fc...131 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emz08 Skrevet 18. februar 2023 #13 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette betyr ikke at det ikke blir senvirkninger av noe slag. Hjernen da? Må du spille «verre» spill for å ikke kjede deg så er du ødelagt. Anonymkode: b55fc...131 Det er jo helt individuelt hvordan forskjellige mennesker reagerer på spilling med vold etc, så som sagt alt med måte. Slikt kan jo utvikle stress og angst på sikt. Du må evnt kjenne ditt barn og dets begrensninger. Jeg har som sagt spilt slike spill fra jeg var lita av og til den dag i dag. Jeg og hjernen min har det iallfall helt fint. Som ung spilte jeg et par timer om dagen kanskje, så lekte jeg mye ute den resterende tiden med vennene mine. Og man spiller vel ikke fordi en kjeder seg? En spiller da fordi en synes det er gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #14 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Norge støtter offisielt PEGI, er medlem der og nordmenn sitter i PEGI-rådet. Anonymkode: 9b85d...ffd Hva så?. PEGI er fremdeles bare en anbefaling og ikke en fastsatt aldersgrense. Anonymkode: 6eaac...626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #15 Del Skrevet 18. februar 2023 Vi følger heller ikke aldersgrenser på spill slavisk. Min mann har gamet en del og setter seg gjerne inn i spill som barna vil spille. Jeg stoler på at han tar gode avgjørelser mtp hvilke spill som kan passe og hvilke spill vi sier nei til. Anonymkode: a4117...119 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #16 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva så?. PEGI er fremdeles bare en anbefaling og ikke en fastsatt aldersgrense. Anonymkode: 6eaac...626 Jeg bare korrigerer feilinformasjonen du kom med. Lå ikke noe argument bak Norge har aldersgrenser siden vi er med i PEGI. Anonymkode: 9b85d...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2023 #17 Del Skrevet 18. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg bare korrigerer feilinformasjonen du kom med. Lå ikke noe argument bak Norge har aldersgrenser siden vi er med i PEGI. Anonymkode: 9b85d...ffd Nå er det vel ikke jeg som kommer med feilinformasjon. "Aldersgrensene fra PEGI er kun anbefalinger, foreldre blir ikke kriminelle om de bryter aldersgrensene." https://www.barnevakten.no/pegi-merkingen-hjelper/ Anonymkode: 6eaac...626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå