Gå til innhold

Spiser enkelt 8-9 store tacolefser

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Først og fremst jeg er mann, men jeg spiser 8-9 tacolefser før jeg blir mett, store. Skal sies at det ikke er alltid like fyll på enhver lefse. Er slank og trener hver dag.

Er jeg helt sinnsyk? 

Anonymkode: 54931...b32

Spiser 1 (33cm) lefse

Anonymkode: 878db...691

Skrevet

Det høres utrolig mye ut. Jeg spiser to riktignok med mye full og blir stappmett.  Spiser 3-4 harde skjell og blir også da veldig mett.  9 stykker??? 

Skrevet

Jeg kan greit spise FEM eller SEKS sånne taco-lefser (med masse kjøtt og dill dall inni) før jeg blir ordentlig mett. 

:juhu: 

Anonymkode: 14c5c...dda

• Liker 1
Skrevet

Mannen min spiser aldri mer enn to lefser med fyll. Han trener også og er litt rund i kantene. 

Anonymkode: 31ea9...d17

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men du er sikkert dame? Skal sies at jeg ikke spiser noe før tacoen. Så 15t uten mat.

Anonymkode: 54931...b32

Om du driver med periodisk faste og spiser sjeldent, er det desto viktigere å spise variert for å få i seg de næringsstoffene man behøver. Gå heller for mer, og variert fyll, og færre lefser om du vil ha taco. Og fullkornslefser.

Jeg er dame, og er komfortabel med faste 18:6. Spiser aldri mye på én gang (selv til dame å være), teller aldri kalorier og er aldri sulten. Har ikke spist taco på år og dag. Trene gjør jeg etter siste måltid.

Anonymkode: 1ee60...7c5

Skrevet

Da er det vel det kroppen din trenger da, selv om det for andre kan høres veldig mye ut. Er selv en ganske overvektig dame, og jeg klarer som regel 2, kanskje 3 hvis vi sitter ekstra lenge ved bordet men da som regel med mindre fyll i den siste. 

Anonymkode: 8889b...ae6

• Liker 1
Gjest Odyssinous
Skrevet (endret)

-

Endret av Odyssinous
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Mannen min spiser aldri mer enn to lefser med fyll. Han trener også og er litt rund i kantene. 

Anonymkode: 31ea9...d17

1: Hvor stor er mannen din?

2: Hva spiser han resten av dagen?

3: Har det gått 15 timer siden forrige måltid, som for TS?

4: Det finnes uendelig mange varianter av "trening"

5: Det finnes uendelig mange varianter av "litt rund i kantene"

• Liker 1
Skrevet
Chupacabra skrev (2 timer siden):

1: Hvor stor er mannen din?

2: Hva spiser han resten av dagen?

3: Har det gått 15 timer siden forrige måltid, som for TS?

4: Det finnes uendelig mange varianter av "trening"

5: Det finnes uendelig mange varianter av "litt rund i kantene"

Ikke meg du spør, men jeg svarte også at han spiser to lefser, mye trening, men i motsetning til personen du siterer er han langt fra rundt i kantene. 

1. Ca 187, 85 kg.  

2. To-tre skiver til frokost. Varmmat i kantine, eller varmmat vi lager hjemme, til lunsj.  Typisk fritatta med salat, graut på fredagen, wok, og så videre, så ingenting usunt

3. Nei. Da hadde han gått i bakken. Er en klassisk frokost-lunsj-middag, type.

4. Han løper i fjellet, eller motbakkeintervaller. 1-2 timer hver eneste dag. Innimellom lange skiturer. Hvilepuls på 32. 

Er nok derfor jeg synes det er så vanvittig at noen kan klare 8-9 lefser. 

Anonymkode: 23cfe...972

Skrevet

Jeg spiser 1 eller 2

Skrevet

Jeg er overvektig, men kun 160 cm høy, kvinne og trener flere ganger i uka. Jeg spiser max 2.

Mannen er 135 kg, 190 cm høy, trener opptil 10 timer i uka. Fysisk krevende jobb. Han spiser max 4. 

jeg antar du er mye mer aktiv enn oss, men vil allikevel si at 8-9 lefser med fyll er fryktelig mye!😅

Anonymkode: 1495e...d59

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.2.2023 den 11.08):

Ja, det er mye. Det er enormt mye. Kan bare sammenlikne med min overvektige og nær 2 meter høye mann som er i en fysisk krevende jobb. Selv ikke han spiser mer enn 4-5 lefser, og han går for å være en storspiser.

Det selvsagt heller ikke vanlig å spise kun ett måltid i døgnet. Samtidig er det mange her som åpenbart skriver for å skryte av hvor lite de spiser. Det er IKKE normalt å bli stappmett av én enkelt lefse (eller to), med mindre man legger på så mye fyll at lefsa er helt uten betydning i måltidet. 

Anonymkode: 8cb5d...016

Det er normalt, jo. Herregud. Hvis man bare spiser lefse med tre maiskorn og en teskje rømme, kanskje man må ha mer, men en stor lefse med rikelig fyll er mer enn nok for meg, iallfall.

Anonymkode: 5990a...9af

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er normalt, jo. Herregud. Hvis man bare spiser lefse med tre maiskorn og en teskje rømme, kanskje man må ha mer, men en stor lefse med rikelig fyll er mer enn nok for meg, iallfall.

Anonymkode: 5990a...9af

Jeg signerer denne. 

Jeg spiser en lefse. Med refried beans, karbonadedeig, guacemole og salat. Da er jeg mer enn mett nok. 

Er normalt aktiv, med kontorjobb, trener litt, og har normalvektig etter BMI. Spiser heller ikke snop og chips utover kvelden. 

Skrevet

Jeg er normal slank og spiser 2 store med masse fyll, kan nesten ikke lukke de 😅 Hva man spiser er individuelt. Man trenger ikke dra inn vekt og kalorier for hver eneste diskusjon som omhandler mat. Man spiser til man er mett.

Anonymkode: c18fa...3c5

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er normal slank og spiser 2 store med masse fyll, kan nesten ikke lukke de 😅 Hva man spiser er individuelt. Man trenger ikke dra inn vekt og kalorier for hver eneste diskusjon som omhandler mat. Man spiser til man er mett.

Anonymkode: c18fa...3c5

For å presisere;

Jeg sa ikke noe om at jeg var normal, og andre var unormale.

Om du leser innlegget vi siterte så handlet det om at vi "skryter fordi vi spiser en lefse" Og at dette var unormalt.Slikt må det vel være lov å svare på? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...