Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille har blitt 5 uker og har siste uken hatt helt ekstreme bæsjebleier. Jeg rekker ikke ned til stellebordet fra jeg hører det putre til det er i gjennom bodyen. Dette har ført til stygge gule flekker på dyre ullplagg. Har prøvd gallesåpe og sitronsåpe 😭 Spør desperat her om noen har noen triks? Han veier 4,4kg og bruker 2er bleier 🥲

Anonymkode: ca52c...423

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gallesåpe har tatt alle slags flekker her, spesielt på ull. Bruker du den rett?

Anonymkode: 0dc53...201

Skrevet

Jeg sverger også til gallesåpe. Så er det viktig å vaske med en gang, hvis bæsjen tørker er det hundre ganger vanskeligere å få den vekk😅

Anonymkode: 5cad4...80d

Skrevet

Den sitrondråper til «på stell»!! Helt genial 

Anonymkode: e0aad...7f3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Gallesåpe har tatt alle slags flekker her, spesielt på ull. Bruker du den rett?

Anonymkode: 0dc53...201

Gjerne fortell meg hvordan jeg bruker det «rett»? 🤣 Gnikker såpe på og hiver i maskinen jeg 🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den sitrondråper til «på stell»!! Helt genial 

Anonymkode: e0aad...7f3

Jeg har akkurat denne. Gnidde på, ventet en time før jeg tok den i maskinen. Fortsatt flekk 😭

Skrevet

Jeg har akkurat denne. Gnidde på, ventet en time før jeg tok den i maskinen. Fortsatt flekk 😭

Jeg antar du vasker flekken, også gnir på? Hvor lenge gnir du? Gnir du og vasker til du ser den forsvinner? Eller bare påfører den?

Anonymkode: 7b2e5...390

Skrevet

Jeg antar du vasker flekken, også gnir på? Hvor lenge gnir du? Gnir du og vasker til du ser den forsvinner? Eller bare påfører den?

Påfører 🤣 Hvor lenge er det vanlig å gni? 😅

Skrevet

Jeg bruker også sitronsåpe fra på stell, den har tatt alle flekker vi har hatt på alt slags baby tøy, tror jeg! Man gnikker fra motsatt side av flekken, og jobber litt, og så kan den eventuelt ligge litt og godgjør seg før man hiver den i maskinen. Men det hender man må gnikke litt! 😊

Anonymkode: f1cd6...fe3

Skrevet

Du må jobbe mitt med den. Gnikke, vaske av, gnikke, vaske av. En eller to ganger. Avhengig av flekken. Også når den er borte, kan du gnikke og legge i maskinen. :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må jobbe mitt med den. Gnikke, vaske av, gnikke, vaske av. En eller to ganger. Avhengig av flekken. Også når den er borte, kan du gnikke og legge i maskinen. :) 

litt*

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når jeg fjerner flekker påfører og gnister og gnur jeg til flekken er borte, føe jeg vasker plagget i maskinen. Trodde man skjønte at det var poenget? Nytter ikke å bare ta på litt og slenge i maskinen nei. Det kan ta laaang tid å få det bort, men er verdt det!

Anonymkode: af3f1...b72

• Liker 1
Skrevet

Når jeg fjerner flekker påfører og gnister og gnur jeg til flekken er borte, føe jeg vasker plagget i maskinen. Trodde man skjønte at det var poenget? Nytter ikke å bare ta på litt og slenge i maskinen nei. Det kan ta laaang tid å få det bort, men er verdt det!

Anonymkode: af3f1...b72

Takk for den liksom 🤣

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Lille har blitt 5 uker og har siste uken hatt helt ekstreme bæsjebleier. Jeg rekker ikke ned til stellebordet fra jeg hører det putre til det er i gjennom bodyen. Dette har ført til stygge gule flekker på dyre ullplagg. Har prøvd gallesåpe og sitronsåpe 😭 Spør desperat her om noen har noen triks? Han veier 4,4kg og bruker 2er bleier 🥲

kjøp på stell såpestykket og gnikk litt inn i flekken. Den gjør vidunder. De har den på jernia.

Anonymkode: 1be8d...796

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for den liksom 🤣

Det står på pakningen mener jeg :P Men det vil gjøre underverker! Du kan prøve på gamle flekker også, men de må du jobbe en del med. 

Skrevet

På stell tar det meste.

Ellers har jeg vasket de litt hardere enn vaskeanvisningen hvis det har vært tøffe flekker. Ikke mye man blir kvitt på ullprogrammet egentlig.

Vi slet også en del med sånne bleier man ikke rakk å ta selv om man nærmest løp. Vi gikk opp i størrelse selv om de så litt store ut på kroppen, måtte bare overlappe tapen litt så den satt rundt lårene😅 Hun var prematur. 

Anonymkode: 9625a...5be

Skrevet

Zalo på flekken og 40, evt 60 graders vask om det ikke går bort på ullprogram! Det har reddet mange ullplagg hos oss :)

Anonymkode: ecab0...7a7

Skrevet

Vi hadde en del uhell i begynnelsen, men det hjalp veldig å bytte bleiemerke. Libero touch er gull!

Anonymkode: 4609f...63f

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Zalo på flekken og 40, evt 60 graders vask om det ikke går bort på ullprogram! Det har reddet mange ullplagg hos oss :)

Vaske ullklær på 60 grader?😳 

Anonymkode: c8432...70c

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vaske ullklær på 60 grader?😳 

Anonymkode: c8432...70c

Våre barns ullklær med flekker på har overlevd det ja😊 Men vasker det kun på 60 grader hvis flekkene ikke blir borte på 40 grader og zalo. Første gang tok jeg sjansen fordi det var lys ull med flekker, tenkte at bodyen uansett er ødelagt hvis flekkene ikke går bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...