Gå til innhold

Jeg har fått min sjalusi mot stedatter under kontroll men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet her flere ganger tidligere. Føler det er som terapi å få høre hva omverden mener om mine handlinger.

Jeg føler jeg endelig har fått min sjalusi under kontroll. Bakgrunnen er at jeg har noe "lavstatus" bakgrunn og er gift med meget velstående mann. Han er 50ish og nesten 20 år eldre enn meg. Vi hadde det fantastisk og jeg ble godt mottatt i hans omgangskrets. 

Min mor har aldri støttet meg men han hadde tro på meg.

Så flyttet tenåringsdatter 16 hos oss da hennes mor døde. Hun er ansett som meget pen og kul. Jeg klarte ikke å tåle at hun fikk mye oppmerksomhet og jeg ble på en måte satt til side.  Jeg skapte misforståelser mellom far og datter og det ble kaos og hun ble syk og sluttet å snakke med alle.

Jeg føler meg frisk nå men har falt i unåde hos datteren.  Hun misliker meg sterkt. 

Mannen har på en måte forstått mine følelser og har tilgitt meg. 

Jeg har prøvd å gjøre det godt men hun sier til sin far at hun føler seg dårlig ved å se meg.  Resten av familien som besteforeldre, onkler og tanter liker ikke meg og støtter henne.

Jeg prøver å finne ut hvordan jeg kan gjenopprette fullstendig ødelagt vennskap og tillit.

Hun delte sine private følelser med meg, men det brukte jeg for å skape misforståelser. Jeg endret på det hun hadde sagt og spredte falske ting.

Selv om jeg sier jeg var "deppressiv", og ber om nåde, så ønsker ikke hun å se meg. Dette har gått hardt inn på henne.

Det er min siste tråd om tema. Hvordan retter jeg opp fullstendig ødelagt vennskap?

Anonymkode: 8de2b...3b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet alle om hva som har skjedd? Vet ikke om det et mulig å rette opp, hun var et sårbart barn.som stolte på deg. Og du misbrukte tilliten hennes grovt. Hvis far har tilgitt deg og fortsatt ønsker et forhold er du jo heldig, men forholdet til datteren er trolig tapt for om ikke alltid, så i det minste til hun er voksen nok til å forstå hva di sleit med

Anonymkode: 3bea0...23e

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

La henne få ta den avstanden til deg som hun trenger og ønsker mens du konsentrer deg om å ikke gjenta den samme oppførselen som tidligere. Med tid og stunder kan det hende hun ser at du er oppriktig lei deg og faktisk har endret deg til det bedre. Hvis relasjonen mellom dere skal bli bedre så må du la henne komme til deg.

Kanskje går det seg til, kanskje ikke. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har skrevet her flere ganger tidligere. Føler det er som terapi å få høre hva omverden mener om mine handlinger.

Jeg føler jeg endelig har fått min sjalusi under kontroll. Bakgrunnen er at jeg har noe "lavstatus" bakgrunn og er gift med meget velstående mann. Han er 50ish og nesten 20 år eldre enn meg. Vi hadde det fantastisk og jeg ble godt mottatt i hans omgangskrets. 

Min mor har aldri støttet meg men han hadde tro på meg.

Så flyttet tenåringsdatter 16 hos oss da hennes mor døde. Hun er ansett som meget pen og kul. Jeg klarte ikke å tåle at hun fikk mye oppmerksomhet og jeg ble på en måte satt til side.  Jeg skapte misforståelser mellom far og datter og det ble kaos og hun ble syk og sluttet å snakke med alle.

Jeg føler meg frisk nå men har falt i unåde hos datteren.  Hun misliker meg sterkt. 

Mannen har på en måte forstått mine følelser og har tilgitt meg. 

Jeg har prøvd å gjøre det godt men hun sier til sin far at hun føler seg dårlig ved å se meg.  Resten av familien som besteforeldre, onkler og tanter liker ikke meg og støtter henne.

Jeg prøver å finne ut hvordan jeg kan gjenopprette fullstendig ødelagt vennskap og tillit.

Hun delte sine private følelser med meg, men det brukte jeg for å skape misforståelser. Jeg endret på det hun hadde sagt og spredte falske ting.

Selv om jeg sier jeg var "deppressiv", og ber om nåde, så ønsker ikke hun å se meg. Dette har gått hardt inn på henne.

Det er min siste tråd om tema. Hvordan retter jeg opp fullstendig ødelagt vennskap?

Anonymkode: 8de2b...3b3

skjønner godt hun ikke tilgir deg. Vet ikke hva du kan gjøre

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Sitat

Føler det er som terapi å få høre hva omverden mener om mine handlinger.

Jeg bet meg merke i dette. Du har laget flere tråder, og i alle trådene får du kritikk. Er denne kritikken i seg selv noe du ønsker? Det kan nesten virke slik.

Anonymkode: 42bfb...007

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

OK, oppsummering.. En sårbar 16-åring mister mammaen sin, som er helt jævlig og vondt i utgangspunktet. Så må hun flytte inn med pappaen pga dette, hvor den "gærne" dama hans sprer rykter (med informasjon hun stolte på deg med) og ødelegger relasjonen med ham, når hun trenger han som mest. Så vanvittig alene og hjelpesløs hun må ha følt seg! Hun skal være ekstremt moden for å klare å heve seg over noe så sykt, og tilgi deg. Å være depressiv er ingen forklaring, faktisk. Du hadde ingen psykose. Du var manipulativ og sparket en som allerede lå nede. Vær så snill, ikke prøv å rettferdiggjøre dette engang. Når hun er godt voksen klarer hun nok å se deg for hva du er, en stakkarslig taper. Først da kan hun tilgi deg.

• Liker 35
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Blåpille skrev (Akkurat nå):

OK, oppsummering.. En sårbar 16-åring mister mammaen sin, som er helt jævlig og vondt i utgangspunktet. Så må hun flytte inn med pappaen pga dette, hvor den "gærne" dama hans sprer rykter (med informasjon hun stolte på deg med) og ødelegger relasjonen med ham, når hun trenger han som mest. Så vanvittig alene og hjelpesløs hun må ha følt seg! Hun skal være ekstremt moden for å klare å heve seg over noe så sykt, og tilgi deg. Å være depressiv er ingen forklaring, faktisk. Du hadde ingen psykose. Du var manipulativ og sparket en som allerede lå nede. Vær så snill, ikke prøv å rettferdiggjøre dette engang. Når hun er godt voksen klarer hun nok å se deg for hva du er, en stakkarslig taper. Først da kan hun tilgi deg.

syns det er sykt at faren til jenta har tilgitt ts. Hadde jenta vært min unge hadde jeg kasta ts på dør og aldri villet se trynet hennes igjen

• Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Du kan ikke forvente at hun tilgir deg. Det eneste du kan gjøre er å fortsette å legge deg flat, både til henne og øvrig familie. 

Det eneste du kan si er at du ikke forstår hvordan du kunne synke så lavt, og vise at du faktisk forstår hva du har gjort og hvor ille det er (selv om du egentlig ikke gjør det). Hold på den forklaringen, og gjør det de krever av deg. 

Anonymkode: 1485a...c74

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun skal ikke tilgi deg, det du har gjort er utilgivelig. Jeg kan ikke fatte og begripe at faren hennes ikke har kastet deg på dør allerede. At han i det hele tatt kan ta ditt parti overhodet er for meg fullstendig ubegripelig!!!

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Toget har nok gått i forhold til din stedatter. Håper du lærer noe av dette. Og begynn å behandle henne med ydmykhet og respekt.

• Liker 9
Skrevet

Jeg sier som sagt før, du burde gå. Dette får du ikke fikset og datteren fortjener å slippe å ha deg i nærheten. 

Anonymkode: 8516b...067

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå må du slutte med disse trådene. Du er frem og tilbake om hva du gjør og hvem du legger skylden på. Problemstillingen er fortsatt den samme, så jeg forstår ikke hvorfor du hele tiden lager nye tråder. Det hadde kanskje passet bedre om du opprettet din egen tråd i dagbokforumet.

Anonymkode: c440b...55f

• Liker 6
Skrevet

Kan du gi deg nå? 

Anonymkode: b308a...d25

• Liker 4
Skrevet

Om du elsker din mann og hans datter. Så skiller du deg og lar de gå videre med livene sine uten deg.

Anonymkode: fdeb3...5b7

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Om du elsker din mann og hans datter. Så skiller du deg og lar de gå videre med livene sine uten deg.

Anonymkode: fdeb3...5b7

Hun elsker ikke sin mann, hun en en (psyk) golddigger som ikke vil gi opp den livsstilen hun har fått nå.

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet

La jenta være i fred!

Bruk heller situasjonen din nå til å ta en utdannelse innen noe som interesserer deg. 

Anonymkode: 19c14...89d

• Liker 5
Skrevet

Jeg har lest trådene dine og du har oppført deg som et rent helvette. At denne tøffelen av en mann har tilgitt deg er hårreisende.

Det beste du kan gjøre er å ta din hatt og gå. Du fortjener å bli mislikt av hele familien til evig tid.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Maleficenta skrev (19 timer siden):

syns det er sykt at faren til jenta har tilgitt ts. Hadde jenta vært min unge hadde jeg kasta ts på dør og aldri villet se trynet hennes igjen

Ja, enig. En person som med viten og vilje har gjort noe så vondt mot barnet hans! Utilgivelig i et forhold, tenker jeg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sorg og tap tar tid, og du gjør det 💯 % verre. Du mangler både empatiske og sosiale antenner.

På tide å dra ut wifien, og aller helst kvitte deg med all form for tastatur. Hèlt forferdelig hva du utsetter andre for 👎

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Familievernkontoret!

Anonymkode: d1c76...017

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...