Månestråla Skrevet 17. februar 2023 #1 Del Skrevet 17. februar 2023 Hei, jeg har i mange år ønsket å kunne opprette en prøverdagbok, og endelig kan jeg det nå! Jeg er 33 år, gift med verdens beste kone og vi skal snart i gang med assistert befruktning. Det er jeg som skal gå gravid, da hun har barn fra før og unner meg denne opplevelsen sånn❤️ Jeg har tatt blodprøver, gynekologisk undersøkelse og skyll av egglederne og skal en tur innom klinikken neste uke for å høre hvilken behandling de anbefaler oss. Vi kan velge mellom inseminering og IVF. Gynekologen vi var hos anbefalte inseminering så får se hva klinikken mener vi bør gå for. Inseminering er mye mindre inngripende på kroppen, og siden alt virker til å se greit ut så er det kanskje det beste for oss? Vi er så utrolig spente 😍 planen var egentlig å begynne i mai men vi leste at sjansene for graviditet (med inseminering) øker litt etter skyll av egglederne og vi føler det hadde vært dumt å ikke benytte oss av den fordelen. Men da risikerer vi desemberbarn.. hva ville dere gjort? Sjansen er ikke såå stor å bli gravid på første forsøk så jeg tror vi bare må go for it. Jeg har eggløsning halvveis mars så kanskje tar jeg min første graviditetstest om litt over en måned?😍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Månestråla Skrevet 19. februar 2023 Forfatter #2 Del Skrevet 19. februar 2023 Hvorfor går tida så sakte? Jeg skulle ønske vi kunne begynne nå med engang 😂 tenker på baby heeeele tida. Men dessverre har jeg nettopp hatt eggløsning så det går jo ikke. Og så begynte jeg å tenke.. Jeg har nettopp tatt ut spiralen men jeg har hatt mensen de 1,5 årene jeg har hatt den og eggløsning (kjenner det godt). Bør man vente noen sykluser før vi starter? Har hatt 1 syklus nå siden uttak. Får høre med fertilitetslegen om et par dager😁 Jeg sniktitter på vogn allerede også😅 Gud så sliten jeg blir av meg selv. Samtidig er jeg veldig redd for at det ikke kommer til å klaffe noensinne. Så tankene mine går fra at vi får det til på noen insemineringer til at jeg aldri vil oppleve å bli gravid, tror vi bare må komme i gang snaaarest og se hva som skjer ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 27. februar 2023 #3 Del Skrevet 27. februar 2023 Så spennende med prøving! 😁 Jeg klarer ikke å se noen grunn til å vente etter uttak av spiralen, men jeg er på ingen måte lege, så sikkert lurt å høre med en spesialist når man uansett har en for hånden 😊 Desemberbarn er finfint det 🥰 Bare man er forberedt på at man potensielt ikke får barnehageplass så er det fint! Jeg derimot syns det var litt tungt å ha barseltiden i mørkeste tiden av året og ble veldig myr inntil pga kulda. Men, det var veldig fint med rolig juletid og baby og altså ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå