Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å få i meg 120 gram protein per dag (veier 60 kg). Er det noen som har forslag til en overkommelig dagsmeny? Obs: spiser helst mat fra bunnen av. Det er uaktuelt å spise proteinshake/pudding/bar osv :) 

Anonymkode: 50ba6...3ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Abendstern skrev (1 minutt siden):

Hvorfor 120 gram?

Hvorfor ikke svare på det ts lurer på?

Ts; Kyllingsalat, havregrøt, cottage cheese. 

Anonymkode: 62e70...f00

Skrevet
Abendstern skrev (2 minutter siden):

Hvorfor 120 gram?

Har fått beskjed om at det er lurt å spise 1,6-2 gram per kg ifm å få økt muskelmasse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke svare på det ts lurer på?

Ts; Kyllingsalat, havregrøt, cottage cheese. 

Takk. Vil det være nok å spise kyllingsalat til middag, havregrøt til frokost og kvelds og cottage cheese som mellommåltid? Eller er det for lite mat? 

Gjest Abendstern
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har fått beskjed om at det er lurt å spise 1,6-2 gram per kg ifm å få økt muskelmasse.

Mitt tips er tunfisk blandet med grønnsaker/ris. Kyllingfilet, reinsdyrskav, torsk, søtpotetmos, ris etc. Gresk yoghurt med vanilje, hvis du har behov for noe søtt. 

Skrevet
Abendstern skrev (Akkurat nå):

Mitt tips er tunfisk blandet med grønnsaker/ris. Kyllingfilet, reinsdyrskav, torsk, søtpotetmos, ris etc. Gresk yoghurt med vanilje, hvis du har behov for noe søtt. 

Takk. Er dessverre ikke så glad i fisk med unntak av laks/skalldyr. 

Gjest Abendstern
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk. Er dessverre ikke så glad i fisk med unntak av laks/skalldyr. 

Skalldyr fremfor laks er mitt tips. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk. Vil det være nok å spise kyllingsalat til middag, havregrøt til frokost og kvelds og cottage cheese som mellommåltid? Eller er det for lite mat? 

For lite når du skal bygge muskler. 

• Liker 3
Skrevet

Du trenger ikke å veie og telle maten. Styrketrening gjør deg sulten. Spis proteinrik og hel mat.

Anonymkode: 6e740...431

• Liker 2
Skrevet

Jeg spiser mye strimlet biffkjøtt. Og kylling. Med grønnsaker og søtpotet til. Spiser også flere egg om dagen. Både frokost og lunsj. Av og til omelett til middag og.

Et enkelt knekkebrød med et lite lass cottagecheese og 2-3skinkepålegg oppå. Melk kan du jo drikke istedenfor «proteindrikk». Melk burde vært istedenfor energidrikk/tilskudd for folk som trener.

Men er også glad i yt sjokoladepudding, så det er min kveldssnacks. Smaker digg og litt ekstra protein. Ellers liker jeg ingen tilskudd.

Anonymkode: b055a...2db

• Liker 3
Skrevet

Egg, kyllingfilet, laks, ørret, proteinpulver.

• Liker 3
Skrevet

Proteinrundstykker 

2 egg

170g Fullkornsmel

400g cottage cheese 

1 ts bakepulver. 

Blir 9 stk - stekes på 200 c° i 20 minutter. 

11g protein pr stk.  😄

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Følger! Har bmi på nesten 23 og nærmer meg overvekt. 163, 60 kg. Men app jeg har forteller meg at jeg er low på protein. S

Driver også med styrketrening. 

Veier du maten din TS? Synes det er vanskelig å telle kalorier også. 

Anonymkode: 1ac88...132

Skrevet

Egg, fisk, biff, ost, kjøttdeig, kjøtt-pålegg. Mengder kan variere.

Anonymkode: 45748...4b6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Følger! Har bmi på nesten 23 og nærmer meg overvekt. 163, 60 kg. Men app jeg har forteller meg at jeg er low på protein. S

Driver også med styrketrening. 

Veier du maten din TS? Synes det er vanskelig å telle kalorier også. 

Anonymkode: 1ac88...132

Say what?? 

Jeg er en cm lavere enn deg og har brukt å veie 60 kg, jeg er dessverre gått ned noen kg pga sykdom men er igang med trening igjen og får i meg mat. Jeg vil overhode ikke si at ei på 163 og 60 kg som trener styrke er på vei til overvekt.. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2023 den 21.32):

Jeg ønsker å få i meg 120 gram protein per dag (veier 60 kg). Er det noen som har forslag til en overkommelig dagsmeny? Obs: spiser helst mat fra bunnen av. Det er uaktuelt å spise proteinshake/pudding/bar osv :) 

Frokost: Havre og quinoagrøt kokt på vann og kokosmelk toppet med banan og hjemmelaget peanøttsmør

Lunsj2 skiver brød (bakt med kikertmel ) med peanøttsmør eller linsepostei eller kikertmelswrap med hummus,avocado,tomat og syltet rødløk

Middager kan være: 
•Linsegryte med ris 
•Kikertgryte med fullkorn couscous  
•Linse/bønnepasta med tomatsaus og grønnsaker 
•Chili sin carne med ris 
•Grønnsaks og quinoalapskaus med et par skiver av kikertmelsbrødet 
•Woka grønnsaker i hjemmelaget sataysaus servert med bønnefettuccine 
•Falafler  i pita med hummus og ovnsbakte grønnsaker(tomat,rødløk,paprika,sqaush ,aubergine)

Kvelds
Hjemmelaget kokosyoghurt med tahini og quinoa granola(lager selv) og frukt/bær

Etter trening spiser jeg en hjemmelaget bar

Anonymkode: 81387...c13

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke sjans til å må mitt proteinmål (ca 200g) pr dag igjennom måltider alene, uten å komme opp i for høyt antall kcal. 
Da måtte jeg i tillegg spist på en måte som gjør at de andre makroene kommer helt på avveie. Samtidig er vi en stor familie, og det er både upraktisk og dyrt om jeg kun kan ha skreddersydd kost for å nå mine mål.

Der kommer den store fordelen med et godt proteintilskudd inn. 

Anonymkode: 1e7d6...e14

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke sjans til å må mitt proteinmål (ca 200g) pr dag igjennom måltider alene, uten å komme opp i for høyt antall kcal. 
Da måtte jeg i tillegg spist på en måte som gjør at de andre makroene kommer helt på avveie. Samtidig er vi en stor familie, og det er både upraktisk og dyrt om jeg kun kan ha skreddersydd kost for å nå mine mål.

Der kommer den store fordelen med et godt proteintilskudd inn. 

Anonymkode: 1e7d6...e14

Hvorfor trenger du 200g proteiner og dag ???  Hva med overbelastning av nyrene?

Anonymkode: e1e3f...6a1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...