AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #21 Del Skrevet 16. februar 2023 Hva med navnet til barnet da? Er det også enkelt å huske? Kanskje du bør endre til noe som er vanskelig å huske. Et navn kan også brukes til å stjele identitet. Anonymkode: 503b5...a73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #22 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Åkei, jeg hadde faktisk ikke forventet å bli latterliggjort.. Er det virkelig dumt å være bekymret for sikkerheten til egne barn? Og hvorfor i alle dager er dobbelttall i naturlig følge i det hele tatt lov i personnummer? Jeg er oppvokst med at det ikke skal deles med noen og er privat. Anonymkode: 849ad...95e Personnummer regnes ikke lenger som sensitive opplysninger og hvem som helst kan uansett be om å få oppgitt noen andres personnummer ved å henvende seg til skatteetaten. Dessverre. Anonymkode: 6bbee...5fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #23 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Personnummer regnes ikke lenger som sensitive opplysninger og hvem som helst kan uansett be om å få oppgitt noen andres personnummer ved å henvende seg til skatteetaten. Dessverre. Anonymkode: 6bbee...5fc Jeg har aldri forstått dette Anonymkode: 1c4eb...579 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #24 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Personnummer regnes ikke lenger som sensitive opplysninger og hvem som helst kan uansett be om å få oppgitt noen andres personnummer ved å henvende seg til skatteetaten. Dessverre. Anonymkode: 6bbee...5fc Det visste jeg ikke 😳 Anonymkode: 849ad...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 16. februar 2023 #25 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Åkei, jeg hadde faktisk ikke forventet å bli latterliggjort.. Er det virkelig dumt å være bekymret for sikkerheten til egne barn? Og hvorfor i alle dager er dobbelttall i naturlig følge i det hele tatt lov i personnummer? Jeg er oppvokst med at det ikke skal deles med noen og er privat. Anonymkode: 849ad...95e Det er faktisk ganske vanlig. Kanskje er det en grunn til det også, uten at jeg vet. Jeg og ett av mine søsken, og minst ett av søskenbarna mine har det faktisk, den ene av oss med dobbelt to ganger etter hverandre etter første tall i personnummeret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 16. februar 2023 #26 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Personnummer regnes ikke lenger som sensitive opplysninger og hvem som helst kan uansett be om å få oppgitt noen andres personnummer ved å henvende seg til skatteetaten. Dessverre. Anonymkode: 6bbee...5fc Samme med adresser. Det er helt fullstendig spinnvilt at slike opplysninger ikke er taushetsbelagte. Jeg er så sint at jeg kunne eksplodert. Det er ekstremt vanskelig å få kode eller fiktiv identitet fra politiet, men det er ikke Skatteetaten klar over. De bare antar at alle som trenger beskyttelse får det, men den gang ei. Alle folkeregistrerte opplysninger burde være like taushetsbelagte som helseopplysninger, med mindre folk har valgt å klistre opplysningene på 1881 eller gule sider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #27 Del Skrevet 16. februar 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ja, men hadde jeg feks jobbet i bank så hadde jeg jo tenkt: oj, for et lett nummer hans Hansen med 11223 hadde og så hadde jeg husket det. Er liksom ikke helt samme greia med 49251.. Anonymkode: 849ad...95e Jeg har en jobb hvor jeg ser personnummeret på hver enkelt sak jeg behandler, har ikke sjans til å huske og koble selv enkle personnummer opp mot et navn etter at jeg er ferdig med den aktuelle saken. Tror ikke du har noen grunn til å bekymre deg. Anonymkode: 4e609...780 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå