Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som IKKE pynter kan heller gå en tur ut enn å skrive her. 

Hvis vi skal følge samme skjema som til jul så er det snart på tide å dra fram påskepynten vel? Trivsel å pynte , så hvorfor ikke. 

Har du fastelavnris forresten? Her er det ikke sanitetsforening eller andre som selger, men går an å lage selv. Litt farget silkepapir eller fjær på bjørkekvister .  

Anonymkode: e3d57...44a

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pynter 1 måned før påsken begynner. Samme som jeg gjør til jul. 1 måned før

Anonymkode: 10dd0...86c

Skrevet

Vi pynter ris lørdag, og lar det stå oppe en ukes tid. Har tatt vare å fjær, og skjærer av noen grener i hagen.

Kjøper nok inn noen påskeliljer ute, og gule blomster inne, samt en skål appelsiner, allerede medio mars. Synes gul er så fin vårfarge. Pynte gjør vi først første helg i påska, da vi ankommer hytta. 

Anonymkode: 0cc9d...433

Skrevet

I påska... 

• Liker 1
Skrevet

Påskepynter fredag eller lørdag før palmesøndag. Har ikke fastelavnsris, men påskeris. 

Anonymkode: de87a...7fe

Skrevet

Jeg pynter palmelørdag, hvertfall i teorien. Fastelavensris tror jeg ikke jeg har hatt siden jeg lagde det i barnehagen, men påskeris med malte egg har jeg hatt av og til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg pynter 1 måned før påsken begynner. Samme som jeg gjør til jul. 1 måned før

Anonymkode: 10dd0...86c

Har du like mye påskepynt som du har julepynt? Har inntrykk av at norsk påskepynt er 2-3 greier man setter frem palmesøndag, og thats it. Jeg er ihvertfall i den kategorien😂

• Liker 1
Skrevet

Jeg pynter som oftest fredag eller lørdag før palmesøndag. Vi har ikke så mye pynt, noen fine fargerike egg vi henger på vrihasselen og noen høner/kyllinger og sånt som settes her og der og så har vi påskeliljer. Pynten tas ned 2. påskedag. Vi kjøpte fastelavnsris på lørdag og det står så lenge det ser pent ut.

For meg er ikke når vi pynter til jul relevant for påsken. Det er for det første mye mer som skjer i julen (gaver, familiebesøk/-overnatting, baking, matlaging osv) som krever forberedelser og i tillegg er julen en viktigere høytid for oss og noe som skaper en mer langvarig stemning/følelse i oss. For oss er ikke påsken på noen som helst måte sammenlignbar, men om andre vil pynte til påske allerede nå så må de jo gjerne det akkurat som at det ikke plager meg at andre pynter til jul i november. 

Skrevet

Akkurat påske hopper jeg bukk over. Nettopp tatt bort adventstjerna og staken. Billigst og hoppe over😂

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke så voldsom på å pynte til påske. Kjøpte litt pynt i fjor, men det er langt på nær så mye som jeg har av julepynt. Pynter noen dager før og lar det være oppe til litt over påske. Påske er ikke det samme for meg som det jul er så det blir ikke så mye feiring. 

Men så at påskepynten allerede er kommet i butikk og påskegodtet var også kommet. Kom til å tenke på at det egentlig ikke er så lenge igjen, men venter nok litt til med pynt osv 😊

Skrevet

Pynter bare med det rælet ungene lager i bhg ;) Fikk fastelavnsris i hus i går, og kommer vel noen papptallerkener med gulmaling og x antall pålimte fjær og øyne uken før påske, tenker jeg. 

Anonymkode: 5091d...574

• Liker 1
Skrevet

Jeg selv pynter til palmehelga vanligvis, men kanskje jeg pynter før i år. Må snart begynne å tenke på påskeegg til hele slekta det er alltid moro å dele ut. 😀

Jeg har endel påskepynt, liker at det lyser påskegult i hele huset med kyllinger, duker og hele pakka . 

Anonymkode: e3d57...44a

Skrevet

Pynter til påske fredag før palmesøndag.  Det dreier seg ikke om voldsom pynting uansett.  Muligens kjøper jeg noen gule blomster i forkant.

Fastelavn gjør vi ingenting ut av.

Anonymkode: 9a5bd...0ce

Skrevet

Pynter lørdag før palmesøndag, og tar vekk pynten 2. påskedag. Pynter ikke mye, noen gule lys og duker, og en bukett tulipaner.

Anonymkode: 50632...dd7

Skrevet

Jeg har en del håndmalte egg som jeg legger i ei stor skål en gang rett rundt palmesøndag. I tillegg henger jeg noen håndlagde høner på en trollhasselkvist og kjøper noen påskeliljer som står på trappa.

Påska er ikke noen viktig høytid for meg, og i år skal jeg feire alene, men egg og høner må frem allikevel.

Tar alt ned adre påskedag. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er litt forskjellig når jeg pynter, kommer an på dagsform. Men jeg bruker å pynte litt. Kjøpte litt under korona, da en lokalbutikk tilbydde utkjøring av varer (siden de ikke kunne ha kunder i butikken), og jeg ønsket å støtte opp i en tøff periode. Jeg bruker å pynte spisebordet og litt pynt på trollhasselgrenene mine. Også har jeg påskefrokost-service. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg elsker påske og er langt mer glad i påska enn julen... Påske er helt fantastisk, og selvsagt pyntes det. Men som med jul så liker jeg å ha påske når det faktisk er påske.. pynter huset helgen som palmesøndag er i, fre/lør da😊🐣:juhu:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Pynter i palmehelgen.

Fastelavensris er pyntet med fjær og på lørdag blir det pyntet med godis også😁

Anonymkode: 45094...4be

Skrevet

Her pyntes det litt til påske rett før påske i april.

Anonymkode: 8a9b8...814

Skrevet

Her bruker vi ikke fastelavensris eller andre kvister inne. Vi pynter heller ikke med julestjerner eller svibel til jul. Det finnes heldigvis andre ting å pynte med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...