Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fionas skrev (5 timer siden):

Kommer du til å boikotte nidar pga fjerning av ordet påske i sine produkter? 

hva heter de nå da? Nei kommer ikke til å boikotte uansett. Nidar har den beste sjokoladen

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er ikke kristen (i likhet med de fleste her til lands) så det bryr meg ikke det spor. Bare glad vi fortsatt får beholde kristelige fridager😅

Anonymkode: fc95d...114

De fleste her til lands er kristne, 80% av befolkningen er med i den norske kirke eller kristne trossamfunn utenfor den.

Anonymkode: 4dd47...2a4

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det tviler jeg på. Folk bryr seg om fridager. Folk bryr seg ikke om høytidene til en religiøs minoritet. Husk at 80% av befolkningen ikke anser seg som kristne.

Anonymkode: d5178...2f7

Flertallet av nordmenn er da kristne. 80% er medlemmer av DNK eller andre kristne trossamfunn utenfor folkekirken. Minoriteten er ateistene,som utgjør 20% av befolkningen og blir stadig færre.

Anonymkode: 4dd47...2a4

• Nyttig 2
Skrevet
Numii skrev (18 timer siden):

Spiller (nesten*) ingen rolle hva de kaller det, det er innholdet som teller.

*hadde nok ikke kjøpt et produkt som het alvebæsj f.eks. 

Du kjøper altså ikke søppeldynga? 

440X440-webp-808377733130537051791194.jp

Disse to er mine favoritter i søppeldynga:

bonbon-rutten-fisk-1.jpg

bonbon-masskit-1.jpg

Anonymkode: 421a7...e60

Skrevet

Ja for f.. ikke pga påske men pga marsipanpølsene. Smaker ikke som før, nå smaker de kabel.

Det betyr selvsagt at de må ha stappet/blandet inn noe annet og billigere med marsipanen. Uten tvil.

Anonymkode: 42b7f...ff1

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du kjøper altså ikke søppeldynga? 

440X440-webp-808377733130537051791194.jp

Disse to er mine favoritter i søppeldynga:

bonbon-rutten-fisk-1.jpg

bonbon-masskit-1.jpg

Jo, og ved ettertanke så hadde jeg GARANTERT kjøpt alvebæsj! Jeg elsker jo sånt!

På polet går jeg etter etiketter (hallo, vespa-vin! For ikke snakke om jule-vespa-vin!), og glitrende etiketter er grunn nok i seg selv til å prøve et nytt produkt.

Det måtte gått i retning religion for at jeg skulle styrt unna basert på navn. Jesuskjeks, Allahkaker, jewchew

(Men en sjokolade som het judas, hadde garantert kjøpt. 🤷‍♀️)

• Liker 1
Skrevet
Kratt_ skrev (På 16.2.2023 den 10.25):

Nei. Boikotter ikke noe. 

Ikke jeg heller.

Skrevet (endret)
Numii skrev (3 timer siden):

Jo, og ved ettertanke så hadde jeg GARANTERT kjøpt alvebæsj! Jeg elsker jo sånt!

På polet går jeg etter etiketter (hallo, vespa-vin! For ikke snakke om jule-vespa-vin!), og glitrende etiketter er grunn nok i seg selv til å prøve et nytt produkt.

Det måtte gått i retning religion for at jeg skulle styrt unna basert på navn. Jesuskjeks, Allahkaker, jewchew

åå som jeg savner det bonbon godteriet. 

Endret av Maleficenta
Skrevet

Så, så. Man overlever nok uansett om det står "påske" på et godteri eller ikke. 

Skrevet

Jeg hadde ikke lagt merke til det engang. Artig at journalisten klarte og finne ei dame som synes designet på posen ble kjedelig 😅

hva er grunnen, at ordet påske fornærmet noen, unngå matsvinn, eller selge kolibriegg gjennom hele året? 
jeg skal uansett spise marsipan når det kommer i butikken her,jeg elsker fersk marsipan, men blir gjerne litt « lei» til påske uansett. Hvis emballasjen virker forstyrrende uten ordet « påske» , kan man jo bare helle det over i et påskeegg det står « påske» på, så overlever vi en påske til. 

Anonymkode: 8b947...119

Skrevet

Er ikke så nøye. 

Skrevet
Numii skrev (På 17.2.2023 den 9.09):

Haha, godt å høre. Navnet skjemmer ingen. :P 

Men du... jødekaker er jo godt da. 😂 

CZ_2tAuWwAAWHFt?format=jpg&name=large

• Liker 1
Skrevet
Numii skrev (På 17.2.2023 den 9.09):

Kom en gang over et øl som ble solgt nettopp under navnet Judas. Type belgisk munkebrygg-aktig. (Årsaken til navnet var at det holdt 8%-9% alkohol men slett ikke smakte som om det gjorde det, altså var det forræderisk og farlig.)

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2023 den 9.57):

Jeg er ikke kristen (i likhet med de fleste her til lands) så det bryr meg ikke det spor. Bare glad vi fortsatt får beholde kristelige fridager😅

Anonymkode: fc95d...114

Du er ikke kristen, men kristne fridager vil du ha. Hykler.

• Liker 1
Skrevet
Arkana skrev (På 16.2.2023 den 9.57):

Nei, hvorfor skulle jeg det?

Fordi verdens beste godteri ikke er laget enda.

Anonymkode: 3e3d2...317

Skrevet

Nei. Men kjøper jeg påskesjokolade så holder jeg meg til Freia sine påskeegg. Jeg blir sprø av å treffe på woke til og med i sjokoladehyllene. Ikke nok å sensurere filmer og Roald Dahl sine bøker, men nå går de løs på sjokolade også. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Haha, godt å høre. Navnet skjemmer ingen. :P 

Men du... jødekaker er jo godt da. 😂 

CZ_2tAuWwAAWHFt?format=jpg&name=large

Finnes dette? Bare tulla med navnene jeg da 😳 men nei, kommer ikke til å kjøpe jødekaker. (Mest fordi de så fryktelig kjedelige ut...!)

Skrevet
Leifr skrev (7 timer siden):

Kom en gang over et øl som ble solgt nettopp under navnet Judas. Type belgisk munkebrygg-aktig. (Årsaken til navnet var at det holdt 8%-9% alkohol men slett ikke smakte som om det gjorde det, altså var det forræderisk og farlig.)

Hadde GARANTERT kjøpt den!

Skrevet

Synes det er helt greit at de fjerner ordet. Betyr ikke noe annet enn at det er fridager fra skole og jobb. Ser for meg at de også fjerner ordet for at produktet kanskje skal være tilgjengelig året rundt...

Anonymkode: e424c...f84

Skrevet

Jeg kjøper ikke Nidar produkter, så det blir ikke noe å boikotte her, men jeg er ikke enig i deres beslutning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...