AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #1 Skrevet 15. februar 2023 Først virket det bankers da juleferie for meg er ferie i romjulen; men i år er romjulen bare på 3 dager, og det er 6 timers arbeidsdag i stedet for 8. Vet når jula kommer at jeg vil være i ordentlig feriemodus, men rent økonomisk bør man jo ta de 3 dagene en annen uke; feks mellom august og desember er det mange uker uten en eneste helligdag. Hva pleier dere å gjøre? Anonymkode: 05476...8f2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #2 Skrevet 15. februar 2023 Tar ikke ferie på en 6 timers dag😝 Anonymkode: d7c3b...083
Eneri Skrevet 15. februar 2023 #3 Skrevet 15. februar 2023 Ikke alltid det er praktisk mulig rent jobbmessig for meg å ta fri hele romjulen. Men de dagene jeg tar fri, bruker jeg avspasering 😊
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2023 #4 Skrevet 15. februar 2023 Nei, romjula er ofte en roligere periode på jobb. Ellers foretrekker jeg å bruke feriedager på en varmere tid på året, gjerne når det er enklere å reise bort på ferie. Anonymkode: 7dbbf...698
svartkatt Skrevet 15. februar 2023 #5 Skrevet 15. februar 2023 Har alltid fri i romjulen. Avspasering eller ferie.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #6 Skrevet 16. februar 2023 Jeg jobber som regel et par dager i romjula. En kombinasjon av at det ikke er ferie igjen til å ta fri (har barn i skole/barnehage, så det går utrolig mye ferie/avspasering i løpet av året siden ungene stadig har fri!), at jeg har mye jobb å gjøre + at det er deilig å jobbe i ro og fred når de fleste andre har ferie - jeg får gjort så mye da. Anonymkode: f79a7...e19
Numii Skrevet 16. februar 2023 #7 Skrevet 16. februar 2023 Avspaserer hele eller deler. Bruker aldri feriedager på 6-timersdag.
Taluno Skrevet 16. februar 2023 #8 Skrevet 16. februar 2023 Jeg tar ferie når jeg ønsker det, eller har behov. Så jeg tar ferie i påskeuka og/eller på 6timers dager dersom jeg ikke har lyst å jobbe da. Det er ikke hva som lønner seg økonomisk for meg som er avgjørende. Romjula tar jeg vanligvis kun ferie 3. juledag. Jeg reiser bort julehelga, og liker ha tredjedag fri, uansett om det er snakk om 4 eller 8 timer.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #9 Skrevet 16. februar 2023 Har fleks, og mulighet for hjemmekontor. Jobber inn litt i forkant, tar en dag eller to, jobber fra 1-2.januar uavhengig av om det er helg/fridag. Anonymkode: a66eb...9fb
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #10 Skrevet 16. februar 2023 Jeg tar aldri ferie i julen. Da er det stille og rolig på jobb. Sparer dagene til det er mer stress. Anonymkode: 1ba80...222
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #11 Skrevet 16. februar 2023 Jeg bruker aldri feriedager på korte dager, bruker avspasering. Men jeg er «heldig» og har som regel 60-70 timer på avdpaseringskontoen til enhver tid. Anonymkode: 6ce6f...45c
Hedda-78 Skrevet 16. februar 2023 #12 Skrevet 16. februar 2023 Jeg pleier å reise bort hele jula, så da må jeg jo ta ut ferie. Evt avspasere.
Milla29 Skrevet 16. februar 2023 #13 Skrevet 16. februar 2023 Jeg avspaserer alltid i romjulen (og noen dager før jul). Bruker aldri feriedager på det pga kortere arbeidsdager, men har alltid mange plusstimer som kan (og må) brukes før årsskiftet og elsker å ha helt fri i forbindelse med julen og koble helt ut fra jobb.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #14 Skrevet 16. februar 2023 Kan du avspasere isteden? Anonymkode: e5fdc...e76
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #15 Skrevet 16. februar 2023 "Stille og rolig på jobb i julen", "jeg har fri hver eneste romjul", "jeg har fri alle helligdager" - herregud for en luksus. Sender trøstende tanker til alle sykepleiere og øvrig turnuspersonell, som aldri har fri, jobber 24/7. Og som vi er SÅ avhengige av. Nå har 19 av 24 sykepleiere sagt opp ved en avdeling ved OUS - helsevesenet er i ferd med å knekke ryggraden. Priser meg lykkelig over å kommet bort fra turnushelvetet, aldri mer. Kontorjobb med fri støtt og stadig, er gull. Snakk om å få livet i gave! Anonymkode: 54444...fb9 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #16 Skrevet 16. februar 2023 Jeg avspaserer så langt det lar seg gjøre, fremfor å bruke feriedager, når det er dager med kortere arbeidstid. Men altså, jeg hadde heller brent tre feriedager i romjulen, enn å jobbe, selv om jeg da "mistet" to timer hver dag. Anonymkode: ab95e...115
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #17 Skrevet 16. februar 2023 Korte arbeidsdager i romjulen? Why? Vi har vanlige arbeidsdager hver dag.. Anonymkode: ba89b...8b4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2023 #18 Skrevet 16. februar 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Korte arbeidsdager i romjulen? Why? Vi har vanlige arbeidsdager hver dag.. Anonymkode: ba89b...8b4 Dette kan vel hver bedrift styre som de vil. På min arbeidsplass har vi halv dag julaften og nyttårsaften, fri helligdagene. Og to fridager ekstra. På min en tidligere arbeidsplass hadde vi fri hele julaften og nyttårsaften, ellers fulle dager utenom helligdagene. Anonymkode: e5fdc...e76
Taluno Skrevet 17. februar 2023 #19 Skrevet 17. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): "Stille og rolig på jobb i julen", "jeg har fri hver eneste romjul", "jeg har fri alle helligdager" - herregud for en luksus. Sender trøstende tanker til alle sykepleiere og øvrig turnuspersonell, som aldri har fri, jobber 24/7. Og som vi er SÅ avhengige av. Nå har 19 av 24 sykepleiere sagt opp ved en avdeling ved OUS - helsevesenet er i ferd med å knekke ryggraden. Priser meg lykkelig over å kommet bort fra turnushelvetet, aldri mer. Kontorjobb med fri støtt og stadig, er gull. Snakk om å få livet i gave! Anonymkode: 54444...fb9 Vel, jeg har valgt å ikke jobbe turnus, og jeg anser ikke det som en luksus å jobbe normal arbeidstid for mitt yrke. All honnør til de som jobber turnus, men det nytter ikke klage i alle tråder som omhandler lønn og ferie... Du ser ikke kokker, bartendere og andre innen restaurant/servering klage i alle tråder over at de alltid må jobbe kveld, for luselønn eller tungt fysisk arbeid, for eksempel...
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #20 Skrevet 17. februar 2023 Vi har 4-timers dager i romjula, så hos oss er man idiot om man bruker feriedager 😄 Alle avspaserer om de ønsker fri. Anonymkode: ba3ba...3a7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå