Gå til innhold

Hvitt eller gult gull?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har ikke fått tid til å se mere på ringer siden butikkene stenger så tidlig nå i mellomjula. Men jeg skal undersøke om ikke kjøpesentrene har åpent lenger imorgen :)

Jeg har blitt mere oppmerksom på å se etter ringer i hvitt gull på folks hender nå og har faktisk sett mye fint - så jeg tror jeg er i ferd med å omvendes til å gå med på hvitt gull, selv om jeg aller helst ville hatt gult ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Har ikke lest noe i her inne :flau:

men René Putkowski lager nydlige ringer

Der var det mange fine ringer! Til og med jeg som virkelig ikke liker smykker med gult og hvitt gull sammen syntes det var fine ting der.

Skrevet
Der var det mange fine ringer! Til og med jeg som virkelig ikke liker smykker med gult og hvitt gull sammen syntes det var fine ting der.

Ja! Masse nydelig! :)

Skrevet

Hos oss insisterte jeg på hvitt gull, mens sambo var diplomatisk, som alltid. Men i butikken falt begge to pladask for disse ringene fra Niessing. Og ringene er enda finere IRL :hjerter:

Prisforskjellen på de samme ringene i gult og hvitt var kun på ca 10%, men det dumme med hvitt gull, er peset med rhodinering, som helst bør gjøres en gang i året.

Skrevet

Må dere ha samme ring da?

Vi valgte gult gull. Har aldri vurdert hvitt. Synes det minner om sølv og er fryktelig harry. men så er jeg litt sær da. Liker ikke diamanter eller andre stener heller i ringene.

En overlesset ring er jo sikkert et flott stykke kunstnerisk arbeid, men hvitt gull blir det aldri her i huset.

Gjest gjesta
Skrevet

Kjæresten min fridde i går kveld, og han hadde fått tak i en veldig fin ring :) Ligner litt på elphaba sin, men min er i hvitt gull med tre like store diamanter og kjærestens er en helt enkel ring i hvitt gull :)

Jeg har alltid ønsket meg ring i hvitt gull, og nå fikk jeg det og :)

Skrevet

Vi ble enige, vi også!

Det ble helt glatte 4 mm ringer i hvitt gull. Jeg ville ikke ha diamant i den. Har diamant i andre ringer og forlovelsesringen ville jeg ha helt glatt.

Gjest Gjest_Nuwanda_*
Skrevet

Så flott! Tror faktisk det kan være lurt å la mannen få ha litt "siste ord" i en sak som ringer. Vi jenter er vant til å gå med smykker og kan kanskje lettere tilpasse oss en "ny" farve og stil, enn menn som "aldri" går med smykker ? Personlig hadde jeg syntes det var veldig trist om eks. han ennå ikke var fortrolig med ringen lenge etter at vi hadde giftet oss, fordi han i utgangspunktet var mer fortrolig med en annen type.

Gjest gjesta
Skrevet
Vi ble enige, vi også!

Så bra! Jeg er sikker du blir fornøyd med ringen du har fått! :Nikke:

Gjest Sukkerert
Skrevet
Hos oss insisterte jeg på hvitt gull, mens sambo var diplomatisk, som alltid. Men i butikken falt begge to pladask for disse ringene fra Niessing. Og ringene er enda finere IRL :hjerter:

Prisforskjellen på de samme ringene i gult og hvitt var kun på ca 10%, men det dumme med hvitt gull, er peset med rhodinering, som helst bør gjøres en gang i året.

Hva er rhodinering?

Skrevet
Hva er rhodinering?

Hvitt gull må pusses opp ca. en gang i året har jeg hørt.

Vi ga hverandre løfteringer for 3 år siden, disse bruker vi nå også som forlovelsesringer. De er i sølv. Til gifteringene velger vi gult gull. Det er vi begge enige om. Da ser vi liksom mer gift ut på en måte.:sjarmor: Noen som vet om gullsmedbutikkene også har salg nå i januar? :-D

Skrevet

Vi har gult gull. Jeg har aldri sett forskjell på hvitt gull og sølv...Selvfølgelig hvis jeg ser en av hver forran meg,så ser jeg kanskje forskjell, men da ser jeg liten vits i å betale så mye for det...

Jeg har sikkert fornærmet mange med utsagnet "for et fint sølvsmykke!!" :ler:

Det skal nevnes at jeg ikke er en "smykkeperson". Går sjelden med andre smykker enn forlovelses ring og ringen jeg fikk da sønnen vår ble født.

Gjest

Gjest Gjesta
Skrevet

Rhodinering er en slags pusse"operasjon" som bør utføres på alle smykker som er av hvitt gull, for at det skal beholde glansen. Jeg har forlovelsesring i hvitt gull, har hatt den i tre år men ikke rhodinert den ennå........ ikke noe problem for meg ihvertfall ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Ved rhodinering legges et tynt lag av et metall (jeg har hørt rhodium, men også platina) på overflaten av ringen, for at den skal beholde den hvite glansen. Uten denne behandlingen, kan smykket etterhvert bli mørkt og grått.

Skrevet

Vi har nå bestemt oss for forlovelsesringer i hvitt gull, og gifteringer i gult gull. :)

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Forlovelsesring i hvit gull med diamant

Giftering i hvit gull

Gjest Sukkerert
Skrevet
Ved rhodinering legges et tynt lag av et metall (jeg har hørt rhodium, men også platina) på overflaten av ringen, for at den skal beholde den hvite glansen. Uten denne behandlingen, kan smykket etterhvert bli mørkt og grått.

Aha. Er det som regel inkludert i prisen ved kjøp av ringene?

Skrevet

jeg jobber i en gullsmedsbutikk og fortsatt selger vi mer gult gull enn hvitt gull. Gult gull holder seg mye bedre. Hvitt gull er rhodinert og det går av etter hvert og man må rhodinere på nytt, det koster selvfølgelig. Selv har jeg begge deler. Gult gull ring med hvitt gull i mitten. Kanskje det kan være en alternativ:)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...