Gå til innhold

Er KG ødelagt for godt?

Hensatt

Anbefalte innlegg

norw skrev (24 minutter siden):

Handler om å ha trolling og drittslenging koblet til eget brukernavn eller ikke. Altfor trygt og lettvint å være dust med AB uten at noen kan se at det er "Synne84" etc igjen.

Amen. 

Er ikke noe bedre og være asshole med brukernavn altså. Bare.. Sånn. Da fikk jeg sagt det 🙈

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor har du angst, vennen? 😕🌸

Anonymkode: 1f29c...c39

Er bare sånn. 🙃 Bare kroppen som herjer litt med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro skrev (På 16.2.2023 den 6.07):

Brukernavn blir jo ala en identitet her inne. Eller velger selv hvordan man ønsker å fremstå og hvem man egentlig ønsker og være her inne. Hadde jeg bevisst bare svart ufyselig og frekk, så er det jo et dårlig stempel på meg av dere andre her inne. Blir faktisk for dumt og være ufysen i en tråd som AB, for så svigermors drøm med brukernavn i neste. Og i tillegg er det ikke en lett oppgave, å skille dere inne på AB i ulike tråder alltid. Så hvordan kan jeg vite, at nettopp du som svarer bra og hyggelig et sted, for så være den største drittsekken på et annet sted? 

Så for meg danner jeg jo et inntrykk av personen bak brukernavnet, på godt og vondt. AB aner jeg ikke hvem er, som da mange misbruker med og være drittsekk mot andre. Oftest bare fordi, fordi at de kan og ikke blir igjenkjent, med mindre det er enkelte ting som speiler seg gjennom flere tråder. 

Skriver veldig knotete, beklager det! Sitter med massasjepute og har ikke sovet enda pga angst og litt sånn. Er egentlig ganske trøtt. 

Det er tusenvis av brukere her inne, ingen har sjans til å holde styr på så mange "identiteter". Jeg husker dere virkelig ikke fra tråd til tråd. Om du svarte meg på en ufyselig måte for en uke siden er det allerede glemt. 

Jeg er selv litt frustrert over at de på så mange år med AB ikke har klart å finne en teknisk løsning der man er lettere identifiserbar i en tråd. Det er frustrerende å bla seg tilbake og sjekke koder, for å se sammenhengen i diskusjonen. 

Anonymkode: d1fe1...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man kan jo bli gjenkjent som AB også. 

Anonymkode: 1f29c...c39

I en tråd, ja. Og kun med de detaljerte opplysninger man gir der. 

Når kollegaen min beskrev en serie hun likte var det veldig likt noe jeg hadde svart på her dagen før. Det kunne sikkert også vært tusenvis andre i dette landet. Men når jeg klikket på brukeren så tok det kun en tråd der hun anbefalte en restaurant i en by, og en tråd der hun beskrev omgangssyke i familien, å forstå hvem hun var. Derfra kan man jo klikke seg videre og lese de andre 10 000 meningene hun har her inne. (Noe jeg ikke gjorde) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (På 14.2.2023 den 20.25):

Siste månedene har trolling og hetsing tatt helt av på Kvinneguiden. Kan ikke spør et helt enkelt spørsmål og kosthold eller noe, uten at det kommer en drøss med trollesvar og sure oppgult.

Det var ikke slik før. Nå er det 99% troll...synes det er trist at det har blitt slik.

Helt enig har testet det ut anonymt … uansett hva du legger ut er det alltids noen som skal fremstille deg som stokk dum, er du 14 år eller, og alt skal man ta til takke med …Stort sett anonyme brukere som holder på. Sier litt om feigheten. Men løsningen er å blankt overse de som er nedlatende og ikke kommer med noe konstruktivt svar. Men det kommer aldri til å bli bedre.

Men er nå ikke rart ungene ikke lærer nettvett når voksne folk er verre enn unger og det gjelder i alle slags diskusjoner utenfor kg også. Er ikke bare kg.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2023 den 6.12):

Det er tusenvis av brukere her inne, ingen har sjans til å holde styr på så mange "identiteter". Jeg husker dere virkelig ikke fra tråd til tråd. Om du svarte meg på en ufyselig måte for en uke siden er det allerede glemt. 

Jeg er selv litt frustrert over at de på så mange år med AB ikke har klart å finne en teknisk løsning der man er lettere identifiserbar i en tråd. Det er frustrerende å bla seg tilbake og sjekke koder, for å se sammenhengen i diskusjonen. 

Vet jo ikke hvem alle her inne er, både eldre brukere og nyere brukere. Om så noen er dritt mot meg i et innlegg, griner jeg ikke over det og skal ta vedkommende på dette snikende i fjorten dager etterpå. Eller bli frekk tilbake om jeg finner brukern igjen. 

Uansett, flere her inne jeg både kjenner igjen brukernavn på, og noen klarer jeg og huske "hvem er". Er også flere der jeg omtrentlig er blitt kompis med. Veldig hyggelig 😊🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maestro skrev (Akkurat nå):

Vet jo ikke hvem alle her inne er, både eldre brukere og nyere brukere. Om så noen er dritt mot meg i et innlegg, griner jeg ikke over det og skal ta vedkommende på dette snikende i fjorten dager etterpå. Eller bli frekk tilbake om jeg finner brukern igjen. 

Uansett, flere her inne jeg både kjenner igjen brukernavn på, og noen klarer jeg og huske "hvem er". Er også flere der jeg omtrentlig er blitt kompis med. Veldig hyggelig 😊🧡

Det er jeg selvfølgelig helt enig i. Det er noen av old-timerne som skriver med brukernavn jeg synes er helt ufordragelige her inne.(det er blant de få jeg husker)  Jeg lar likevel ikke det farge meg når jeg svarer i en ny tråd der disse også deltar. 

Poenget mitt var bare at; Maestro er helt anonym for meg. Om du har slengt drit så husker jeg det ikke. Og vi har deltatt i et-par av de samme trådene i natt, uten at jeg har latt det vi diskuterer her påvirke svaret mitt på noen som helst måte. 

Og de fleste ABs er faktisk slik. Derfor synd at dere dømmer alle på samme måte. Uten "oss" tror jeg 80% av KG hadde forsvunnet. For jeg (og sikkert mange) kommer som sagt aldri til å skrive under bruker igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro skrev (24 minutter siden):

Brukernavn blir jo ala en identitet her inne. Eller velger selv hvordan man ønsker å fremstå og hvem man egentlig ønsker og være her inne. Hadde jeg bevisst bare svart ufyselig og frekk, så er det jo et dårlig stempel på meg av dere andre her inne. Blir faktisk for dumt og være ufysen i en tråd som AB, for så svigermors drøm med brukernavn i neste. Og i tillegg er det ikke en lett oppgave, å skille dere inne på AB i ulike tråder alltid. Så hvordan kan jeg vite, at nettopp du som svarer bra og hyggelig et sted, for så være den største drittsekken på et annet sted? 

Så for meg danner jeg jo et inntrykk av personen bak brukernavnet, på godt og vondt. AB aner jeg ikke hvem er, som da mange misbruker med og være drittsekk mot andre. Oftest bare fordi, fordi at de kan og ikke blir igjenkjent, med mindre det er enkelte ting som speiler seg gjennom flere tråder. 

Skriver veldig knotete, beklager det! Sitter med massasjepute og har ikke sovet enda pga angst og litt sånn. Er egentlig ganske trøtt. 

Gode poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Mod. ser hvem man er. Det er bare å rapportere, så blir man utestengt uansett om man skriver under brukernavn eller ikke. 

Det postes mye dritt som trolig er innenfor reglene, ofte som AB.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at KG har veldig mange medlemmer, med ulike verdier, opplevelser, kognitiv fungering og holdninger, så er det jo ikke annet å forvente. Jeg tror ikke alle mener å trolle, det er bare sånn de er. Det beste man selv kan gjøre, er å overse de som åpenbart troller, om man lar seg påvirke sterkt av det. Fokuser heller på alle de gode svarene man får, for de er det også mange av😊 I de trådene jeg er innom, er det iallfall langt flere med gode svar, selv om man ikke alltid er enig.

Anonymkode: 131f6...e3a

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Problemet er at det er veldig enkelt å identifisere folk selv på helt ufarlige tema.

På 15 år her inne har jeg gjenkjent både svigerinne og kollega, på noe som banalt som matoppskrift, og en serie. 

Det er mye av grunnen til at jeg er AB. Man vet aldri hvilken detalj man nevner som man også har nevnt i lunsjen. Er det snakk om en tråd er det kun en mistanke. Men kan man klikke seg tilbake og se tusenvis av innlegg så blir det raskt bekreftet, og man får en del informasjon man ikke ønsker å få "på kjøpet". 

Så fra oss som har vært her inne en stund; det å gå tilbake til bruker kommer ikke til å skje. Skrur man av AB funksjonen kommer forumet til å bli ganske dødt. 

Hva gjorde du med at du gjenkjente dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke utenkelig at jeg har blitt gjenkjent, og det er sikkert noen som ser at det er meg de få gangene jeg poster som AB i enkelte kategorier, og det er faktisk helt greit. Har ikke vært veldig utleverende ting om helse, familie, jobb etc.

Jeg tror også at KG ville slitt med aktiviteten om man fjernet AB. Altfor mange redde/paranoide mennesker der ute, og det er nok flere kvinner (dette er KG...) enn menn som er redde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro skrev (59 minutter siden):

Jeg synes det er en fordel å poste under brukernavn for å få litt reaksjoner, både fra andre og hvordan jeg mottar dem, det blir mer interaksjon. 

Sov godt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

norw skrev (1 time siden):

Det postes mye dritt som trolig er innenfor reglene, ofte som AB.

Det samme gjelder veldig mange brukere.

De er ofte styggere. Da de kjenner reglene, og hva som er akkurat innafor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (På 16.2.2023 den 7.04):

Hva gjorde du med at du gjenkjente dem?

Ingenting, utover at jeg sluttet å bevisst trykke på det de skrev. 

Ene er fortsatt aktiv med bruker. Andre tror jeg er AB da det har vært et-par gjenkjennbare innlegg. 

Og så har jeg sluttet å snoke når jeg har en mistanke, jeg vil rett og slett ikke vite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (42 minutter siden):

Ikke utenkelig at jeg har blitt gjenkjent, og det er sikkert noen som ser at det er meg de få gangene jeg poster som AB i enkelte kategorier, og det er faktisk helt greit. Har ikke vært veldig utleverende ting om helse, familie, jobb etc.

Jeg tror også at KG ville slitt med aktiviteten om man fjernet AB. Altfor mange redde/paranoide mennesker der ute, og det er nok flere kvinner (dette er KG...) enn menn som er redde.

For å dele litt om mitt valg;

Før skrev jeg alltid med bruker, selv om jeg holdt på med prøverør. Folk føler for å være ekle, så nesten ukentlig fikk jeg kommentarer av typen "hva kan du om å bake boller? Du klarer ikke få egne barn en gang". Selv om man er hardhudet når man et metningspunkt. 

Så kunne jeg jo laget ny bruker, noe mange gjør. Men jeg orker rett og slett ikke å holde styr på alle disse detaljene som jeg deler her, og med venner og kollegaer. Jeg vil kunne skrive noe om en oppskrift i en tråd, om forholdet i en annen, om en tur til New York i den tredje. Uten at noen kan se at disse innleggene er skrevet av samme person. Uten å drive å vri på detaljene. 

Så der har du mine to grunner til at jeg er AB; Jeg orker ikke forfølgelse og hets. Jeg vil ikke bli gjenkjent av noen. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 16.2.2023 den 7.57):

Ingenting, utover at jeg sluttet å bevisst trykke på det de skrev. 

Ene er fortsatt aktiv med bruker. Andre tror jeg er AB da det har vært et-par gjenkjennbare innlegg. 

Og så har jeg sluttet å snoke når jeg har en mistanke, jeg vil rett og slett ikke vite

Ok. Takk for svar😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970

Det har med moderering å gjøre. Og på KG har moderatorene sagt at de tolererer "en tøffere tone". Det som skjer med forum som blir moderert på denne måten, er at trollene og bøllene blir igjen, og de seriøse brukerne forsvinner. Et lignende utvalg vil skje med moderatorteamet. De som syns det er greit med stygge innlegg blir som moderator, mens de som ikke liker dette, slutter. Og så har man en ond sirkel.

Endret av Ramona1970
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
Blizz1 skrev (På 14.2.2023 den 20.28):

Kunne hatt det som på Facebook, der kun trådstarter får være anonym.

Det er faktisk en veldig god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...