Gå til innhold

Dine beste triks mot søtsug

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er ditt beste tips mot søtsug?

For meg hjelper det å drikke et stort glass vann eller lage en kopp te eller to og bruke lang tid på å drikke den. Noen ganger er suget likevel for stort og jeg raider kjøkkenskapet etter noe å knaske på. Det er greit hvis det ikke skjer for ofte. Jeg slanker meg ikke og har et aktivt liv.

Råd som "jeg spiser ikke søtsaker" og "det er bare å la være" trengs ikke.

Anonymkode: b10ca...a70

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Confecta choko-milk kakao. 80 kcal per kopp, tar søtsuget, og jeg blir ganske mett av den. Kjøper på Meny. 

Anonymkode: 9fa63...20b

• Liker 1
Skrevet

Det beste for meg, er å være i aktivitet. Da tenker jeg ikke på søtt eller annen mat. 

Jeg har en særs stillesittende jobb, og når jeg har utfordrende oppgaver, stopper det bare helt opp, og jeg spiser alt jeg har tilgjengelig - skylt ned med kakaokaffe :( 

Anonymkode: 05e92...331

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Confecta choko-milk kakao. 80 kcal per kopp, tar søtsuget, og jeg blir ganske mett av den. Kjøper på Meny. 

Er den god? Ser de har en med mintsmak. Skal teste den 😊

Skrevet

Jeg er slankeoperert og har slitt med søtsug i en lang periode etter operasjon. På kontrollen på sykehuset sa de at dette skyldes at jeg får i meg for lite proteiner. Om det vil dempe søtsuget å få opp proteininntaket vet jeg enda ikke. Jobber med saken. Men ellers hjelper det nok å drikke en kopp te eller noe. Spise et knekkebrød med noe godt pålegg. Frukt skjært opp i båter osv.

Anonymkode: 13116...da3

Skrevet

Å kutte det helt ut til kroppen ikke lenger craver det. Trodde aldri jeg skulle komme til det punktet at jeg kunne gå forbi godtehyllen eller kaken som står framme uten å kjempe mot lysten. Men sånn har det blitt etter 6 mnd uten godteri. 

Anonymkode: a18a6...3d6

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er den god? Ser de har en med mintsmak. Skal teste den 😊

Jeg synes den er kjempegod! Drikker 1-2 per dag 😁

Skrevet

Puss tennene 😃

Anonymkode: 30a07...27e

Skrevet

Pusse tenna. Beste triks jeg har prøvd

Anonymkode: 35b39...2a0

Skrevet
Einus skrev (46 minutter siden):

Sjokolade

😂😂

Skrevet

Proteinpudding med sjokolade (propud) ca 150 kcal. 😍

• Liker 1
Skrevet
SaySomething skrev (2 minutter siden):

Proteinpudding med sjokolade (propud) ca 150 kcal. 😍

Hvor kjøper du det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er ditt beste tips mot søtsug?

For meg hjelper det å drikke et stort glass vann eller lage en kopp te eller to og bruke lang tid på å drikke den. Noen ganger er suget likevel for stort og jeg raider kjøkkenskapet etter noe å knaske på. Det er greit hvis det ikke skjer for ofte. Jeg slanker meg ikke og har et aktivt liv.

Eneste som som funker for meg er å ikke ha søtsaker i hus.

Skrevet

Appelsin, klementin eller kiwi. 

Anonymkode: aa9c4...11f

• Liker 2
Skrevet
aksase skrev (2 minutter siden):

Eneste som som funker for meg er å ikke ha søtsaker i hus.

Hva spiser du i stedet for da? Eller går det over av seg selv?

Skrevet

Å stille seg selv spørsmålet "hva er det jeg egentlig trenger nå?"

Når man ikke helt har lært seg å tolke kroppens signaler, kan det fort uttarte seg i at vi har lyst på ting som egentlig ikke stemmer overens med hva kroppen egentlig trenger. Når du har lyst på søtsaker, kan det hende at du egentlig trenger å ha en god samtale med en venn. Å gå en tur og puste frisk luft. At du egentlig er sulten eller tørst. Prøv å finne roten på hva det er kroppen din egentlig har lyst på.

Jeg har selv ikke søtsug, men jeg har et ekstremt snussug, og har funnet dette spørsmålet hjelpende for meg. All avhengighet stammer vanligvis fra helt andre behov enn det hjernen får oss til å tro.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan jeg spørre om hvorfor?

For det var slik jeg knakk koden for mange år siden. 

Frukt, te, tannpuss, ingenting i hus... Du klarer det noen dager, mulig uker. Men så er det slutt på viljestyrken. Så var jeg villig til å kjøre 5km for sjokolade, i mengder

I stedet for å bli kvitt søtsuget, og slippe dette evige spillet mot viljestyrken. 

Anonymkode: f389d...04e

• Liker 2
Skrevet

I tillegg til ting som allerede er nevnt:

Holde blodsukkeret stabilt gjennom dagen. Hvordan man får til det det varierer imidlertid litt fra person til person.

Også har jeg fått mindre sjokoladesug etter at jeg begynte å spise naturelle kakaonibs til frokosten stort sett hver dag. 

Anonymkode: 40a16...427

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...