Gå til innhold

Smertefulle, konstante murringer - gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet det må en graviditetstest til for å fastslå om jeg er gravid eller ei, men det er for tidlig å teste og jeg har så ubehagelige murringer/smerter at jeg begynner å bli bekymret.

Vi er i andre prøveperiode og jeg fikk positiv eggløsningstest mandag og tirsdag for en uke siden. På lørdag startet ubehagelige murringer og følelse av nedpress i nedre del av magen/rompa/tissen. Stråler liksom nedover låret. Nesten konstant hele dagen, til tider veldig ubehagelig. Kun bad og søvn lindrer, hadde det ikke vært sannsynlighet for graviditet ville jeg tatt smertestillende. Har ingen andre gravidsymptomer og har ikke opplevd slike smerter før, med unntak av noe lignende i dagene etter fjerning av spiral.

Har vært gravid to ganger for flere år siden, men hadde ikke murringer da.

Har noen her hatt så sterke og langvarige festesmerter? 

Anonymkode: 4e5a5...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er du bare 6dpo...alt for tidlig for 0 være gravid...det kan jo være at du eventuelt har eggløsning nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 10.53):

Vet det må en graviditetstest til for å fastslå om jeg er gravid eller ei, men det er for tidlig å teste og jeg har så ubehagelige murringer/smerter at jeg begynner å bli bekymret.

Vi er i andre prøveperiode og jeg fikk positiv eggløsningstest mandag og tirsdag for en uke siden. På lørdag startet ubehagelige murringer og følelse av nedpress i nedre del av magen/rompa/tissen. Stråler liksom nedover låret. Nesten konstant hele dagen, til tider veldig ubehagelig. Kun bad og søvn lindrer, hadde det ikke vært sannsynlighet for graviditet ville jeg tatt smertestillende. Har ingen andre gravidsymptomer og har ikke opplevd slike smerter før, med unntak av noe lignende i dagene etter fjerning av spiral.

Murringer er et godt tegn, ja. Ta en test om et par dager?

Anonymkode: 513d7...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (På 14.2.2023 den 17.48):

Da er du bare 6dpo...alt for tidlig for 0 være gravid...det kan jo være at du eventuelt har eggløsning nå 

Hadde eggløsning for over en uke siden, testet med Clearblue som slo ut med :) .

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Murringer er et godt tegn, ja. Ta en test om et par dager?

Anonymkode: 513d7...73a

Takk for svar, ser en svaaak strek på testen nå❤ Spent på om det bare er skyggestrek eller om den blir sterkere. 

Murringen har forøvrig gitt seg.

Helt sykt om jeg skulle være gravid, AMH-verdien min ligger på 1,1 og gynekologen mente det var veldig liten sannsynlighet for at det skulle gå. Startet derfor prøvingen mye før vi egentlig hadde tenkt😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Takk for svar, ser en svaaak strek på testen nå❤ Spent på om det bare er skyggestrek eller om den blir sterkere. 

Murringen har forøvrig gitt seg.

Helt sykt om jeg skulle være gravid, AMH-verdien min ligger på 1,1 og gynekologen mente det var veldig liten sannsynlighet for at det skulle gå. Startet derfor prøvingen mye før vi egentlig hadde tenkt😅

Gratulerer! Du gir håp til meg som har AMH på 5. Fikk beskjed av gynekolog at det er lavt, men er jo snart 42.

Anonymkode: 55b1d...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hadde eggløsning for over en uke siden, testet med Clearblue som slo ut med :) .

ts

Hvem dato fikk du positive test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2023 den 16.51):

Gratulerer! Du gir håp til meg som har AMH på 5. Fikk beskjed av gynekolog at det er lavt, men er jo snart 42.

Anonymkode: 55b1d...b71

Takk:) Det bør absolutt være håp for deg også om ikke mye annet spiller inn. Jeg er 36, men med mye lavere AMH-verdi enn deg. Krysser fingrene for deg, lykke til!❤

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 10.53):

høres mer ut som fødsels greier.. med nedpress og kynnere.. 

Anonymkode: bbadb...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (21 timer siden):

Hvem dato fikk du positive test?

Ettermiddagen 6.februar var billigstripsen positiv, Clearblue sin digitale viste positiv morgenen 7.februar. 

Egentlig litt tidlig å ha festesmerter allerede 11.februar, men har aldri hatt sånne murringer før.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ettermiddagen 6.februar var billigstripsen positiv, Clearblue sin digitale viste positiv morgenen 7.februar. 

Egentlig litt tidlig å ha festesmerter allerede 11.februar, men har aldri hatt sånne murringer før.

Ts

Sjekk om EL testen enda er positiv og send bilde her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

høres mer ut som fødsels greier.. med nedpress og kynnere.. 

Det tenkte jeg også. Kan jo være noe helt annet enn festesmerter, men kjentes veldig som det kom fra livmorområdet, og litt spesielt jeg opplevde det akkurat da.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sjekk om EL testen enda er positiv og send bilde her?

Nå er noe annet positivt, håpee det fortsetter sånn🥰

20230217_160828.thumb.jpg.f5614d1b6da6e2ecf764ad2a2b1d6ba1.jpg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå er noe annet positivt, håpee det fortsetter sånn🥰

20230217_160828.thumb.jpg.f5614d1b6da6e2ecf764ad2a2b1d6ba1.jpg

Ja og EL testen blir også positiv ved svangerskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...