Gå til innhold

Hodepine, medikamenter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blitt henvist til nevrolog, venter på time. Men hodepinen er så invalidiserende. Blir verre og verre.

Har en fastlege som jeg føler er ganske tafatt til hele greia.

Får paracet og ibux, men beskjed om å ikke ta for mye. Det er ikke lett når man forsøker holde en hverdag i gang med småbarn og jobb, samt en hodepine som kan sitte i flere dager når den setter seg. Å da hjelper disse medisinene nada.

Fastlegen tror spenningshodepine kombinert med migrene, men aldri forsøkt noen medisin på meg. Jeg har lest meg frem til cervikogen hodepine, det stemmer relativt bra.

Men har lest at brexidol eller sarotex kan fungere bra når det er hodepine som kommer pga spenninger. For jeg kjenner at det kommer fra nakken.

Jeg trener, har gått fast til kiropraktor osv. Men det hjelper ikke.

Noen her med veldig hodepine som har prøvd en av disse med god hjelp?

Anonymkode: 2ea39...550

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd Brexidol. Det hjalp godt på hodepinen! Men jeg sov vel mer eller mindre konstant i halvannet døgn. Var kun våken for å gå på toalettet og spise, så slukna jeg igjen.  

Sarotex kan gi veldig ubehagelig bivirkninger når du skal slutte på det.
Kjenner ingen som har brukt det mot hodepine, men antidepressiva kan ha mye bivirkninger. 

Jeg ville nok heller bedt om migrenemedisiner, samt finne øvelser som løsner spenningshodepinen. 

Anonymkode: 458df...fec

Skrevet

Hos meg hjalp Atacand, men det er noen år siden nå.

Anonymkode: eea17...890

Skrevet (endret)

Migrene gir nakkesmerter hos over 80%.   Det er vanlig å tro at hodepinen kommer fra nakken, mens det i virkeligheten er omvendt.  Det er ikke så rart egentlig, når nakkesmertene som regel starter før hodepinen.

Migrene er veldig vanlig.  Cervikogen hodepine er veldig sjelden. 

Her er en enkel test du kan ta: 
https://hodepinenorge.no/test-om-hodepinen-din-kan-vaere-migrene/

Endret av Kalevala

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...