lovetann Skrevet 13. februar 2023 #1 Skrevet 13. februar 2023 Hei. Har blitt henvist til gastrokirurgisk avdeling for vurdering av navlebrokk og magemuskler. Har sagt til fastlegen at jeg ønsker bukplastikk, da jeg har løshud (men ikke stort nok heng), tett navel. Legen er usikker på om de vil godta det pga henget ikke er stort nok. Tipper jeg er i grenseland. Men jeg er henvist og han skrev i henvisningen at jeg også ønsker bukplastikk så de kan vurdere det. Noen som har opplevd å bli henvist til gastro fremfor plastikk kirgurg? Fastlege mente dette var veien å gå pga navlebrokket. Er så bekymret for å ikke få bukplastikk. Jeg har sett mange med mindre heng på magen som får dekket det. Men syns jo det er rart å bli henvist til gastro først.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #2 Skrevet 14. februar 2023 Det er gastrokirurger og generellkirurger som opererer brokk, ikke plastikkirurger. De kan også operere rektusdiastasen om den er stor nok til å få det dekket i det offentlige, og evt ta vekk litt hud om det trengs over der diastasen har vært, men ønsker du en ren bukplastikk uten å fylle kriteriene må du gå privat. Anonymkode: 18e0b...2dd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå