AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #1 Skrevet 13. februar 2023 Nå spør jeg dere som har kjennskap til høyere utdanning!: Er det fusk å få hjelp av noen til å skrive et motivasjonsbrev til høyere utdanning, altså FØR opptak? Når innholdet er mitt eget, men jeg får hjelp til formuleringene? Anonymkode: d8a74...2a2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #2 Skrevet 13. februar 2023 Vil ikke si det er fusk nei. Anonymkode: c8db4...754 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #3 Skrevet 13. februar 2023 Hjelper jo ikke en pøkk med motivasjonsbrev, er kun karakterer det går på. Anonymkode: e20eb...224
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #4 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hjelper jo ikke en pøkk med motivasjonsbrev, er kun karakterer det går på. Anonymkode: e20eb...224 Noen steder i utlandet er det motivasjonsbrev Anonymkode: db31e...685
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #5 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hjelper jo ikke en pøkk med motivasjonsbrev, er kun karakterer det går på. Anonymkode: e20eb...224 Er flere mastere på UiO som krever motivasjonsbrev. Anonymkode: c8db4...754
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #6 Skrevet 13. februar 2023 Nei, det er ikke juks, og mange gjør det i utlandet. Men, vær obs. Når alle betaler de samme folkene til å skrive/formulere motivasjonsbrevene, så har faktisk dette motsatt effekt av hva du ønsker. Brevet ditt blir bare et i mengden, fordi brevet ditt består av de samme formuleringene inntaksfolkene har lest hundrevis av ganger før. Og tror du det viser stor interesse? Når du ikke en gang har tatt deg tid til å skrive et ordentlig, genuint og originalt motivasjonsbrev? Du har større sjansen for å komme inn der du vil, hvis du skriver det helt selv. Faktisk. Anonymkode: 6005c...407
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #7 Skrevet 14. februar 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Nei, det er ikke juks, og mange gjør det i utlandet. Men, vær obs. Når alle betaler de samme folkene til å skrive/formulere motivasjonsbrevene, så har faktisk dette motsatt effekt av hva du ønsker. Brevet ditt blir bare et i mengden, fordi brevet ditt består av de samme formuleringene inntaksfolkene har lest hundrevis av ganger før. Og tror du det viser stor interesse? Når du ikke en gang har tatt deg tid til å skrive et ordentlig, genuint og originalt motivasjonsbrev? Du har større sjansen for å komme inn der du vil, hvis du skriver det helt selv. Faktisk. Anonymkode: 6005c...407 Om trådstarter kun skal ha hjelp til å omformulere sitt brev så vil det vel ikke bli identisk med alle de andre brevene? Innholdet vil jo skille seg ut, gitt at hun faktisk har skrevet noe særegent. Anonymkode: a79e4...2a5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #8 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hjelper jo ikke en pøkk med motivasjonsbrev, er kun karakterer det går på. Anonymkode: e20eb...224 Jeg skrev motivasjonsbrev og fikk dispensasjon fra kravet om generell studiekompetanse, men da måtte jeg selvsagt også ha karaktersnittet for å komme inn på studiet jeg ønsket. Anonymkode: 7ca57...531
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #9 Skrevet 14. februar 2023 Hva skal du søke på ?😊 Anonymkode: 1aed0...4a8
Gjest Bombasi Skrevet 14. februar 2023 #10 Skrevet 14. februar 2023 Motivasjonsbrev er bare tull. Og nei, det er ingenting som heter fusk her, så fremt fakta om deg er riktig. Hva som angår motivasjon så blir det bare tomme ord på et ark som ikke kan ettergåes uansett.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #11 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Om trådstarter kun skal ha hjelp til å omformulere sitt brev så vil det vel ikke bli identisk med alle de andre brevene? Innholdet vil jo skille seg ut, gitt at hun faktisk har skrevet noe særegent. Anonymkode: a79e4...2a5 Ikke identisk, men som jeg skriver, det synes når man har fått profesjonell hjelp av de samme folkene. Kan hende jeg har misforstått her, men fikk inntrykk av at TS ville ha noe mer enn bare noen til å sjekke grammatikken, liksom. Anonymkode: 6005c...407
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #12 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 13.2.2023 den 20.20): Hjelper jo ikke en pøkk med motivasjonsbrev, er kun karakterer det går på. Anonymkode: e20eb...224 AnonymBruker skrev (På 13.2.2023 den 20.36): Noen steder i utlandet er det motivasjonsbrev Anonymkode: db31e...685 AnonymBruker skrev (På 13.2.2023 den 22.26): Er flere mastere på UiO som krever motivasjonsbrev. Anonymkode: c8db4...754 Bombasi skrev (På 14.2.2023 den 11.44): Motivasjonsbrev er bare tull. Og nei, det er ingenting som heter fusk her, så fremt fakta om deg er riktig. Hva som angår motivasjon så blir det bare tomme ord på et ark som ikke kan ettergåes uansett. Studiet jeg har søkt på i Norge krever motivasjonsbrev for at man skal kunne komme inn. Anonymkode: d8a74...2a2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #13 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 13.2.2023 den 22.35): Nei, det er ikke juks, og mange gjør det i utlandet. Men, vær obs. Når alle betaler de samme folkene til å skrive/formulere motivasjonsbrevene, så har faktisk dette motsatt effekt av hva du ønsker. Brevet ditt blir bare et i mengden, fordi brevet ditt består av de samme formuleringene inntaksfolkene har lest hundrevis av ganger før. Og tror du det viser stor interesse? Når du ikke en gang har tatt deg tid til å skrive et ordentlig, genuint og originalt motivasjonsbrev? Du har større sjansen for å komme inn der du vil, hvis du skriver det helt selv. Faktisk. Anonymkode: 6005c...407 AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 4.15): Om trådstarter kun skal ha hjelp til å omformulere sitt brev så vil det vel ikke bli identisk med alle de andre brevene? Innholdet vil jo skille seg ut, gitt at hun faktisk har skrevet noe særegent. Anonymkode: a79e4...2a5 AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 11.45): Ikke identisk, men som jeg skriver, det synes når man har fått profesjonell hjelp av de samme folkene. Kan hende jeg har misforstått her, men fikk inntrykk av at TS ville ha noe mer enn bare noen til å sjekke grammatikken, liksom. Anonymkode: 6005c...407 Fikk ikke hjelp av profesjonelle, men en venn som er god på skriftlig formulering. Derfor inneholder ikke motivasjonsbrevet mitt noe som kommer fra en "fabrikk". Anonymkode: d8a74...2a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå