Gå til innhold

Prioritert pakkekø hos Garnius - hvor lang tid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med Garnius og deres "prioritert pakkekø", som koster kr. 29,-? Hvor lang tid tar det?

Jeg la inn en bestilling på torsdag ettermiddag. Bestillingen er fortsatt ikke plukket/sendt. Jeg pleier å ta bort krysset for prioritert pakkekø da jeg synes sånt er bortkastet. Men garnet jeg nå bestilte skulle jeg gjerne hatt litt raskt, så da ville jeg prøve det. Jeg må innrømme at jeg trodde det skulle vært sendt innen nå.

Anonymkode: 68b41...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har som deg alltid tenkt at det er bortkastet og jeg har alltid fått det jeg har bestilt (jeg bestiller ofte derfra) innen få dager. Hvis du bestilte med prioritert levering på torsdag hadde jeg faktisk forventet å få pakken senest i morgen og skjønner godt at du er litt irritert! Hvis man vil ha garn raskt er det tryggeste å velge fysisk garnbutikk eller se om garnet du vil ha selges i en nettbutikk som har lager med mulighet for henting i nærheten av der du bor.

Anonymkode: d9da3...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte pakke fra garnius i går, med "prioritert i pakkekø" og den ble pakken og sendt tidligere i dag. 

Anonymkode: 825b3...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har som deg alltid tenkt at det er bortkastet og jeg har alltid fått det jeg har bestilt (jeg bestiller ofte derfra) innen få dager. Hvis du bestilte med prioritert levering på torsdag hadde jeg faktisk forventet å få pakken senest i morgen og skjønner godt at du er litt irritert! Hvis man vil ha garn raskt er det tryggeste å velge fysisk garnbutikk eller se om garnet du vil ha selges i en nettbutikk som har lager med mulighet for henting i nærheten av der du bor.

Anonymkode: d9da3...3bd

Ja, jeg pleier å dra innom butikk selv når jeg må ha det raskt. Men de fører ikke den fargen jeg skal ha. Så da prøvde jeg dette.

TS

Anonymkode: 68b41...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg bestilte pakke fra garnius i går, med "prioritert i pakkekø" og den ble pakken og sendt tidligere i dag. 

Anonymkode: 825b3...c55

Takk for svar. :) Jeg hadde vært fornøyd hvis det funket like godt for meg. I teorien skulle de jo ha pakket min ordre før din.

Forøvrig ble ordren min pakket i åtte-tiden i går kveld, men pakken ble ikke levert inn på terminal før godt utpå dagen i dag.

TS

Anonymkode: 68b41...979

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde klaget hvis jeg var deg. Det betyr at pakken din tidligst er hos deg på torsdag, en uke etter bestilling, og det er altfor sent når man har betalt ekstra for prioritering. 

Anonymkode: d9da3...3bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville klaget hvis jeg var deg! I «prioritert pakkekø» så hadde jeg forventet at den ble sendt innen 1-2 arbeidsdager. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Drar opp denne. Er en uke siden jeg bestilte garn fra Garnius og betalte for å bli prioritert, pakken er fortsatt ikke pakket. Jeg har sendt klage på mail men det må beregnes to dager før de leser mailen så jeg er ikke imponert over kundeservice eller den "lynraske" leveringen de reklamerer for.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er elendig service av Garnius å ta betalt for prioritert pakkekø. Når jeg bestiller en vare fra en nettbutikk så forventer jeg faktisk at de pakker og sender den så snart de har tid, uten at jeg må betale ekstra for at de skal få ræva i gir. 

Anonymkode: 0bf45...cb0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg syns det er elendig service av Garnius å ta betalt for prioritert pakkekø. Når jeg bestiller en vare fra en nettbutikk så forventer jeg faktisk at de pakker og sender den så snart de har tid, uten at jeg må betale ekstra for at de skal få ræva i gir. 

Anonymkode: 0bf45...cb0

Helt enig, jeg forventer at de pakker i løpet av to arbeidsdager uansett egentlig. De aller fleste steder jeg bestiller på nett, både store og små aktører, klarer å sende i løpet av to dager evt max tre. Jeg har bestilt garn andre steder (kjøper helst i fysisk butikk) og fått garnet på under en uke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (2 timer siden):

Helt enig, jeg forventer at de pakker i løpet av to arbeidsdager uansett egentlig. De aller fleste steder jeg bestiller på nett, både store og små aktører, klarer å sende i løpet av to dager evt max tre. Jeg har bestilt garn andre steder (kjøper helst i fysisk butikk) og fått garnet på under en uke.

Enig med deg.

Da jeg kjøpte garn fra Pickles sist, lå pakken i postkassen dagen etterpå. De gangene jeg har bestilt fra Garntopia, Studio moyo, Lofotenstrikk og andre blir det pakket og sendt samme dag eller påfølgende dag. Det er det som er normalen.

Anonymkode: d1caf...ef1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.2.2023 den 17.29):

Er det noen som har erfaring med Garnius og deres "prioritert pakkekø", som koster kr. 29,-? Hvor lang tid tar det?

Jeg la inn en bestilling på torsdag ettermiddag. Bestillingen er fortsatt ikke plukket/sendt. Jeg pleier å ta bort krysset for prioritert pakkekø da jeg synes sånt er bortkastet. Men garnet jeg nå bestilte skulle jeg gjerne hatt litt raskt, så da ville jeg prøve det. Jeg må innrømme at jeg trodde det skulle vært sendt innen nå.

Anonymkode: 68b41...979

jeg bestilte fra Garnius forrige uke, uten prioritet. Bestilte mandag og pakken kom fredag.

Anonymkode: 123d2...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

jeg bestilte fra Garnius forrige uke, uten prioritet. Bestilte mandag og pakken kom fredag.

Anonymkode: 123d2...62b

Jeg bestilte tirsdag 15 😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme erfaring her og. Det virker som litt bingo det med prioritert pakkekø. Noen ganger kan det gå opptil en uke før de klaree å sende det. Mens andre ganger jeg ikke har valgt prioritert så har det blitt sendt dagen etter. 
Det irriterer meg, men så har de en del garn jeg ikke får tak i lokalt.. 

Endret av Peggy-Lovise
Feilskriving
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garnius er ekstremt treige, bestilte garn for 6 dager siden, i går fikk jeg beskjed om at varene var pakket. Har betalt ekstra én gang for kjapp levering, tok allikevel lengre tid enn hos andre garnbutikker🙄

Anonymkode: f3979...83a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte tirsdag med prioritert pakkekø. Sendt nå i kveld. 

Anonymkode: c8dd1...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oppdatering, tirsdag kveld skrev jeg til de og klagde på levering. Onsdag formiddag fikk jeg varsel fra klara om at garnius hadde trukket fra 29,- på faktura og det lå mail i innboksen min. Den samme dårlige unnskyldningen som alltid, problemer på lageret. Og garnet, det kom i dag så de kan hvis de vil men de vil helst ikke. Bedriften er rett og slett blitt for stor til at de bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg velger av prinsipp ikke prioritert kø. Bestilte på mandag og fikk beskjed i går kveld at den var sendt, det virker som det er litt bingo ja. 

Anonymkode: cbf13...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så rart at dere opplever at prioritert kø er så tregt! Jeg bestiller massevis fra Garnius (tre bestillinger bare siste måneden :sjenert:) og velger aldri prioritert kø, men pakken ligger likevel i postkassen innen 3-4 dager. Jeg tenkte kanskje det kunne ha noe å gjøre med bosted, men jeg ser de holder til i Haugesund og jeg bor i Oslo så det er neppe det heller. Men ja, veldig rart at folk har så forskjellige opplevelser. 

Anonymkode: d9da3...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...