AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #1 Skrevet 13. februar 2023 Hei! andre med pcos og uønsket hårvekst på kroppen? Eventuelt andre med uønsket hårvekst. Hvordan fjerner dere det? Er det mye? Reagerer sndre på det? har pcos, og fått masse svart hår på haka. Tidligere har det vært et hårstrå her og der som jeg nappa bort, men nå har det kommet masse i flekker. Anonymkode: e1885...ffb
Happy_Doggo Skrevet 13. februar 2023 #2 Skrevet 13. februar 2023 (endret) Har pcos. Har hatt utrolig gode resultater med braun silk pro 5 IPL hjemme laser. Skulle kjøpt den før!! Hadde masse hårvekst overalt. Bena så ut som en mann, masse tykke sorte hår. Noen steder 3-4 hår fra en pore. Kunne også se hårveksten gjennom huden da jeg er blek og hårene var såpass tykke og mørke. Etter å ha brukt laseren jevnt og trutt etter hver gang jeg barberte meg, kan jeg nå omtrent telle de få hårene jeg har igjen på bena. nå barber jeg meg kun når de få hårene blir så lange at det er rart. Men kan fint hå en mnd uten å barbere meg. Har heller ikke synlige porer (strawberry skin) på bena men de ser glatte it. 😄😄 Hadde også veldig hårete armer, bikinilinje og hake. her ser jeg også veldig god effekt. Særlig i ansiktet og på armene. Før måtte jeg nappe meg hver sag, nå trenger kun gjøre det en gang i mnd kanskje. må legge til at jeg er veldig blek og har mørk hårvekst. Vet disse laserene funker bedre jo blekere og mørkere hårvekst du har. Uansett er jeg glad jeg prøvde og nå har jeg nesten glemt hvor mye jeg sleit med hårvekst, inngrodde hår og barbering.. Endret 13. februar 2023 av Happy_Doggo 3
Mardina Skrevet 13. februar 2023 #3 Skrevet 13. februar 2023 Jeg barberer meg annenhver dag, i forbindelse med dusj. Har hår på beina, haken, kinn, armer og bryst. Fjerner med høvel det i ansiktet og brystet. Bryr meg ikke så mye om det på beina. Samboer bryr seg heller ikke, så da blir det til at jeg ikke fjerner det der. Kommer nok til å gå over til en annen måte å fjerne håret på, da det ikke er bra for huden med all denne barberingen hele tiden. Jeg har vurdert Alvaskin, men har ikke gått til innkjøp av det enda.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #4 Skrevet 13. februar 2023 Vaniqa krem til ansiktet. Denne fungerer! Du kan få resept hos legen. https://www.felleskatalogen.no/medisin/vaniqa-almirall-571137 Anonymkode: 25939...706
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #5 Skrevet 13. februar 2023 Har også kraftig hårvekst. Får ofte kviser av å nappe og fjerne hår i ansiktet. Smører dere på noe etter napping? Anonymkode: fcb23...874
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #6 Skrevet 13. februar 2023 Nå har jeg en fetisj for hår, har mye hår i underlivet, opp mot navlen, nedover bena og i armhulene. Men bruker epilator på haka. Og så vokser jeg overleppa. Anonymkode: ed1a1...aa5 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #7 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vaniqa krem til ansiktet. Denne fungerer! Du kan få resept hos legen. https://www.felleskatalogen.no/medisin/vaniqa-almirall-571137 Anonymkode: 25939...706 Interessant! Jeg har også masse svarte hår på hake og overleppe, og napper hår hver eneste morgen.. Anonymkode: 6f2a3...cbe
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #8 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Interessant! Jeg har også masse svarte hår på hake og overleppe, og napper hår hver eneste morgen.. Anonymkode: 6f2a3...cbe Jeg også (jeg som foreslo Vaniqa). Den kremen hjelper masse! Fra å sitte 30-45 minuter hver kveld, pluss kanskje 20 minutter hver morgen med pinsetten, bruker jeg nå kanskje to-tre minutter én gang om dagen, sånn cirka. Kremen brukes morgen og kveld, og du vil se resultater etter sånn rundtomkring 4-8 uker. Den fungerer best om man napper hår like før man smører på kremen (da trenger den kanskje lenge inn?). Vil anslå at jeg er kvitt cirka 90% av hårene. De vil komme tilbake om man slutter å bruke kremen, men så lenge man bruker den er den til stor hjelp. Den koster litt, rundt 515,- kroner for 30 ml, men den er dryg, og man skal ikke bruke mye. Kan tipse om at siden den er litt tørr, kan det hjelpe å la huden være våt, evt. bruke en toner uten alkohol (fordi alkohol tørker ut huden, påvirker ikke kremen). Selv bruker jeg The Ordinary Marine Hyaluronics eller en annen tyntflytende fuktgivende toner, som også er fin for huden ellers. Anonymkode: 25939...706
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #9 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har også kraftig hårvekst. Får ofte kviser av å nappe og fjerne hår i ansiktet. Smører dere på noe etter napping? Anonymkode: fcb23...874 Jeg foreslår flytende Pyrisept, og gjerne også Bacimycin salve. Begge hjelper mot "nappe-kviser" og andre kviser. Anonymkode: 25939...706
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #10 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg også (jeg som foreslo Vaniqa). Den kremen hjelper masse! Fra å sitte 30-45 minuter hver kveld, pluss kanskje 20 minutter hver morgen med pinsetten, bruker jeg nå kanskje to-tre minutter én gang om dagen, sånn cirka. Kremen brukes morgen og kveld, og du vil se resultater etter sånn rundtomkring 4-8 uker. Den fungerer best om man napper hår like før man smører på kremen (da trenger den kanskje lenge inn?). Vil anslå at jeg er kvitt cirka 90% av hårene. De vil komme tilbake om man slutter å bruke kremen, men så lenge man bruker den er den til stor hjelp. Den koster litt, rundt 515,- kroner for 30 ml, men den er dryg, og man skal ikke bruke mye. Kan tipse om at siden den er litt tørr, kan det hjelpe å la huden være våt, evt. bruke en toner uten alkohol (fordi alkohol tørker ut huden, påvirker ikke kremen). Selv bruker jeg The Ordinary Marine Hyaluronics eller en annen tyntflytende fuktgivende toner, som også er fin for huden ellers. Anonymkode: 25939...706 Takk for gode tips! Og denne får man på resept hos legen? Jeg prøvde noe lignende for mange år siden, stopp24 tror jeg den het, men den funket ikke i det hele tatt. Den er heller ikke på resept, så vil tro den du anbefaler er bedre😊 Har du fuktighetskrem utenpå, etter at den har tørket litt inn i huden? Anonymkode: 6f2a3...cbe
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #11 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for gode tips! Og denne får man på resept hos legen? Jeg prøvde noe lignende for mange år siden, stopp24 tror jeg den het, men den funket ikke i det hele tatt. Den er heller ikke på resept, så vil tro den du anbefaler er bedre😊 Har du fuktighetskrem utenpå, etter at den har tørket litt inn i huden? Anonymkode: 6f2a3...cbe Man må ha resept, og man får det av lege, ja. Min lege visste ikke om Vaniqa da jeg spurte, men han slo den opp og skrev ut resept mens jeg var der. Har brukt den i flere år - rundt 6 år, kanskje? Jeg lar kremen tørke 5-10 minutter før jeg går videre med normal hudpleie (deriblant fuktighetskrem), har ikke vedlegget her, men tror det står at man bør vente minst 5 minutter. Går helt fint å sminke seg som vanlig, også. Anonymkode: 25939...706
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #12 Skrevet 13. februar 2023 Vær litt obs på den kremen på resept, en vanlig bivirkning er kraftig diaré🙈 Jeg måtte bare slutte på kremen etter noen dager (ventet noen uker og prøvde igjen, men samme skjedde). Anonymkode: a1bb2...559
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #13 Skrevet 13. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vær litt obs på den kremen på resept, en vanlig bivirkning er kraftig diaré🙈 Jeg måtte bare slutte på kremen etter noen dager (ventet noen uker og prøvde igjen, men samme skjedde). Anonymkode: a1bb2...559 Merkelig. Diaré står ikke oppført som bivirkning, så vidt jeg kan se. Anonymkode: 25939...706
IrethOrona Skrevet 13. februar 2023 #14 Skrevet 13. februar 2023 Jeg går til laserbehandling på sykehuset der det er synlig hårvekst 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #15 Skrevet 13. februar 2023 Jeg ble henvist til hudavdelingen på sykehuset pga hår i ansiktet (PCOS), og fikk klar beskjed der at dersom ikke laser fungerer, så er Vaniqa eneste dokumenterte alternativ. Fikk 7 laserbehandlinger og hadde ingen effekt, så jeg fikk Vaniqa, men ble gravid, så fikk ikke startet på den. De som utførte laserbehandlingene på sykehuset anbefalte meg å anskaffe hjemme-IPL og ta det ofte. Er i gang med det nå, og håper helst på resultat av det, så jeg ikke må bruke Vaniqa resten av livet.. Anonymkode: 4306e...bc8 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #16 Skrevet 14. februar 2023 IrethOrona skrev (2 timer siden): Jeg går til laserbehandling på sykehuset der det er synlig hårvekst AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ble henvist til hudavdelingen på sykehuset pga hår i ansiktet (PCOS), og fikk klar beskjed der at dersom ikke laser fungerer, så er Vaniqa eneste dokumenterte alternativ. Fikk 7 laserbehandlinger og hadde ingen effekt, så jeg fikk Vaniqa, men ble gravid, så fikk ikke startet på den. De som utførte laserbehandlingene på sykehuset anbefalte meg å anskaffe hjemme-IPL og ta det ofte. Er i gang med det nå, og håper helst på resultat av det, så jeg ikke må bruke Vaniqa resten av livet.. Anonymkode: 4306e...bc8 Får man et visst antall laserbehandlinger på sykehuset ved kraftig hårvekst i ansiktet? Hvor man bare betaler egenandel? Dette var jeg ikke klar over, kanskje noe for meg🤔 Anonymkode: 6f2a3...cbe
IrethOrona Skrevet 14. februar 2023 #17 Skrevet 14. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Får man et visst antall laserbehandlinger på sykehuset ved kraftig hårvekst i ansiktet? Hvor man bare betaler egenandel? Dette var jeg ikke klar over, kanskje noe for meg🤔 Anonymkode: 6f2a3...cbe Du får henvisning av fastlege. Jeg har gått i 1.5 år nå, hver 3. Måned. Det vil over tid ødelegge hårsekkene 🎉 jeg betaler bare egenandelen ja. 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2023 #18 Skrevet 14. februar 2023 Kjære ts. Du må ikke barbere og nappe men få elektrolyse behandling i ansiktet eller laser. Regner med du har vært hos hudlege, og Helfo betaler da noe av elektrolyse behandlingen. Laser har jeg ikke brukt på kroppen men har vokset meg mye, først i salong og så hjemme med strips. Gikk også på Diane men de hjalp kun mot kviser Anonymkode: af211...9a9
SiljeKP68 Skrevet 17. februar 2023 #19 Skrevet 17. februar 2023 Jeg brukte Philips Lumea i noen år og det hjalp veldig, ble ikke kvitt alt, men definitivt mye mindre hårvekst. Så droppet jeg den og den gikk i stykker, så jeg byttet til en rimeligere alternativ som gjør jobben like bra (Alvaskin). Mamma anbefalte det, hun har PCOS også og har slitt lenge. Forresten, to ressurser jeg synes er utrolig nyttige om hvordan et bedre kosthold og livsstil kan bidra til å holde symptomene våre under kontroll - thewomensdietitian og the.hormone.dietitian på Instagram. 🥰
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2023 #20 Skrevet 17. februar 2023 Happy_Doggo skrev (På 13.2.2023 den 16.56): Har pcos. Har hatt utrolig gode resultater med braun silk pro 5 IPL hjemme laser. Skulle kjøpt den før!! Hadde masse hårvekst overalt. Bena så ut som en mann, masse tykke sorte hår. Noen steder 3-4 hår fra en pore. Kunne også se hårveksten gjennom huden da jeg er blek og hårene var såpass tykke og mørke. Etter å ha brukt laseren jevnt og trutt etter hver gang jeg barberte meg, kan jeg nå omtrent telle de få hårene jeg har igjen på bena. nå barber jeg meg kun når de få hårene blir så lange at det er rart. Men kan fint hå en mnd uten å barbere meg. Har heller ikke synlige porer (strawberry skin) på bena men de ser glatte it. 😄😄 Hadde også veldig hårete armer, bikinilinje og hake. her ser jeg også veldig god effekt. Særlig i ansiktet og på armene. Før måtte jeg nappe meg hver sag, nå trenger kun gjøre det en gang i mnd kanskje. må legge til at jeg er veldig blek og har mørk hårvekst. Vet disse laserene funker bedre jo blekere og mørkere hårvekst du har. Uansett er jeg glad jeg prøvde og nå har jeg nesten glemt hvor mye jeg sleit med hårvekst, inngrodde hår og barbering.. Har akkurat samme positive erfaring med samme produkt. All uønsket hår er borte! Beste investeringen ever 👍 Anonymkode: c5b5f...b0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå