Gå til innhold

That special something

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er jo fint at anonyme brukere finner hverandre på KG trådene. 😅

Jeg surrer mye for tiden, så svarte på feil unnskyld meg...

Anonymkode: 6dbe4...52e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd det du kaller twin flame energi. Innså etter en liten stund at det handlet mer om mitt begjær etter å nettopp finne en sånn connection enn at den connectionen var så spesiell. Han følte også det samme, vi hadde utvilsomt god kjemi, men vi var ikke kompatible overhodet når vi ble bedre kjent. Foranledningen for alt var nok mer det at vi ble kjent i en gruppe for spirituelle på nett, begge kjente til twin flame konseptet og hvem ønsker seg ikke noe sånt når man leser om det! Da skaper man plutselig den fantasien selv fordi en håper så sterkt og er så overbevist om at det finnes en twin flame der ute.

Jeg har gått helt vekk fra det spirituelle miljøet nå fordi jeg innså at veldig mye egentlig bare handlet om luftslott, inkludert twinflame konseptet. Min søken etter det dyttet meg også inn i armene på en manipulator og svindler, og det er nettopp sånne personer med et urealistisk sterkt håp om spesiell kjærlighet som er de enkle ofrene de kaprer etter å skrive og si overromantisk svada om hvor spesiell connection man har og overdådige ting som man ved rasjonell tenkning ville skjønt at faktisk ikke er reelt og sant.

Nei bruk hodet ditt i jakten på kjærligheten. Bruk fornuften og gå etter kompatibilitet og ikke etter ditt hjertes hunger etter en unik "twin flame" connection

Anonymkode: 28b8d...954

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har opplevd det du kaller twin flame energi. Innså etter en liten stund at det handlet mer om mitt begjær etter å nettopp finne en sånn connection enn at den connectionen var så spesiell. Han følte også det samme, vi hadde utvilsomt god kjemi, men vi var ikke kompatible overhodet når vi ble bedre kjent. Foranledningen for alt var nok mer det at vi ble kjent i en gruppe for spirituelle på nett, begge kjente til twin flame konseptet og hvem ønsker seg ikke noe sånt når man leser om det! Da skaper man plutselig den fantasien selv fordi en håper så sterkt og er så overbevist om at det finnes en twin flame der ute.

Jeg har gått helt vekk fra det spirituelle miljøet nå fordi jeg innså at veldig mye egentlig bare handlet om luftslott, inkludert twinflame konseptet. Min søken etter det dyttet meg også inn i armene på en manipulator og svindler, og det er nettopp sånne personer med et urealistisk sterkt håp om spesiell kjærlighet som er de enkle ofrene de kaprer etter å skrive og si overromantisk svada om hvor spesiell connection man har og overdådige ting som man ved rasjonell tenkning ville skjønt at faktisk ikke er reelt og sant.

Nei bruk hodet ditt i jakten på kjærligheten. Bruk fornuften og gå etter kompatibilitet og ikke etter ditt hjertes hunger etter en unik "twin flame" connection

Anonymkode: 28b8d...954

Mulig det du sier er rett, men fornuften og kærligheten er ikke kompatibelt. Ikke for meg iallefall. 

Jeg har ikke ønsket dette. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Årsaken kan også være at jeg bare faller for dyktige players.  Hvorfor jeg er redd for å føle noe... derfor. 

🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤

Skrevet

Har opplevd det 1 gang i mitt liv da jeg var 50 år som du.  Møtte en yngre mann og jeg har aldri kjent på så sterke følelser ovenfor ett annet menneske i hele mitt liv. Jeg mistet helt kontrollen på meg selv og skalv som ett aspeløv pga adrenalinet som slo til i kroppen min. Helt syk opplevelse jeg har aldri opplevd verken før eller senere. Hva tenker man da? Jo man tenker at dette er noe spesielt. Det har jeg aldri opplevd før. Hvorfor akkurat han? 

Men i mitt tilfelle var det jo ikke gjensidig slik jeg har tolket det da. Vi møttes nok på feil tid i livet. Han er opptatt og en del år yngre og klarte jo ikke holde meg unna sex'en da. Og den kjemien jeg følte når jeg var i nærheten av han var helt magisk. Alt var bare magisk av å være i nærheten av han. Så hvorfor føler man sånn for en person man aldri kan få? 

Jeg ser etter samme følelse i en ny mann, og vil jo ikke ha noen uten at det der er på plass fra min side. Det gnistrer og det full tiltrekning og man klarer lissom ikke å holde hendene unna de når en møtes osv osv..er helt snål opplevelse. Så forstår deg ts hvordan du tenker. Du vil føle det samme igjen med den du eventuelt har lyst på til kjæreste. Sånn er det her og. Faren er at vi da kan gå resten av livet og aldri møte noen slike igjen. Og tar du den sjansen?

Jeg syns det høres trist ut og skulle gå 20 -30 år til alene.  Men har man ikke noe valg så har man jo ikke noe valg da. 

• Liker 1
Skrevet
exictence skrev (20 timer siden):

Jeg tror mer på et langvarig vennskap som kan gå over til ekte kjærlighet

i nå tidens dating så er det vel få menn som går inn for langvarig vennskap med damer da på online dating apper. Der skal alt skje fort. Så den tror jeg blir seig å få til da men. 

Skrevet

Har hatt uttallige kompiser oppigjennom, gode lange vennskap, men de vil alltid noe mer til slutt, men de faller jeg aldri for.

Blir lett betatt men det blir liksom aldri noe mer enn moroa med det en kort stund. 

Har bare falt ordentlig for noen få, det var ikke gjensidig mer en et par ganger men fikk ikke til å få det igang. 

Har veldig lyst og finne en jeg virkelig klikker med, men det blir vel som tidligere, han er opptatt eller vil ikke likevel

Skrevet
GrønnNellik68 skrev (57 minutter siden):

i nå tidens dating så er det vel få menn som går inn for langvarig vennskap med damer da på online dating apper. Der skal alt skje fort. Så den tror jeg blir seig å få til da men. 

Ja, for de er der jo for å date. Men jeg tror kanskje det også er noen man kan ha et vennskap over tid med. Tror det er mange som egentlig har stort behov for en god venn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2023 den 7.04):

Når dere dater, hvor ofte treffer dere en person som dere har riktig kjemi med, kanskje forstår hverandre på et annet plan? Noen som har opplevd nesten telepatisk kommunikasjon med en annen, slik twin flame energi? 

Eller er det bare sprø mennesker som føler på sånt? Har dere følt på at der er noe verdifullt å ta vare på hvis dere opplever sånt uforklarlig, eller at det er forklarlig logisk sånn egentlig? 

Jeg føler nesten ødelagt på dating scenen på grunn av slike opplevelser et fåtall ganger (2) i mitt ca 50 år lange liv. Denne energien er noe jeg trenger i mitt neste eventuelle forhold, og jeg føler dettte med nesten ingen. 

Har opplevd det folk kaller twin flame men det blir som regel destruktiv dynamikk av sånt. Opplever ikke dette som mer verdifullt. 

Heldigvis finnes det mange veier til tiltrekning og magnetisk kjemi. Den kan komme ganske kjapt eller langsomt. Mye handler om personlighet og tillit.

Anonymkode: 25cfc...14a

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har opplevd en «twin-flame» én gang i mitt liv. Kjemien var eksplosiv, det var som om vi var knyttet sammen, selv om vi var langt fra hverandre :P Det ble ikke oss, noe jeg der og da så at var riktig. 
Etter dette, da jeg datet nye, tok jeg meg selv i å sammenligne kjemien mellom oss, med min tidligere date.

Jeg innså etter hvert at kjemi ikke er alt, og at det skal mye mer til for å være kompatible og skape et godt forhold. Hadde jeg fortsatt å sammenligne min tidligere date med alle jeg møtte, tror jeg at hadde blitt både trist og miserabel. Sjansen var så liten for å møte en slik person igjen, at jeg ikke ønsket å sette en slik høy standard for meg selv, og ikke minst ikke for de jeg datet. 

• Nyttig 1
Skrevet
Magnifique skrev (17 timer siden):

Jeg har opplevd en «twin-flame» én gang i mitt liv. Kjemien var eksplosiv, det var som om vi var knyttet sammen, selv om vi var langt fra hverandre :P Det ble ikke oss, noe jeg der og da så at var riktig. 
Etter dette, da jeg datet nye, tok jeg meg selv i å sammenligne kjemien mellom oss, med min tidligere date.

Jeg innså etter hvert at kjemi ikke er alt, og at det skal mye mer til for å være kompatible og skape et godt forhold. Hadde jeg fortsatt å sammenligne min tidligere date med alle jeg møtte, tror jeg at hadde blitt både trist og miserabel. Sjansen var så liten for å møte en slik person igjen, at jeg ikke ønsket å sette en slik høy standard for meg selv, og ikke minst ikke for de jeg datet. 

Selv skulle jeg ønske jeg aldri møtte denne personen. Er forsåvidt trist og miserabel nå, og var glad og positiv før jeg møtte han.

Før tenkte jeg at jeg trenger ingen trenger ikke kjærlighet fra en mann, så skapte dette møtet kun et behov for meg som jeg vet aldri vil gå i oppfyllelse. Finnes det noe tristere enn det? 

Godt mulig det ble gjort med vilje, jeg stoler ikke på noens intensjoner. 

Hvordan kommer jeg tilbake til friheten jeg følte før? 

Han viste meg at jeg vil ha kjærlighet i mitt liv innerst inne. Det skulle jeg ønske han hadde latt være å gjøre. Hvorfor vil jeg bli vist det umulige/ uoppnåelige ❤, det er jo tortur. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selv skulle jeg ønske jeg aldri møtte denne personen. Er forsåvidt trist og miserabel nå, og var glad og positiv før jeg møtte han.

Før tenkte jeg at jeg trenger ingen trenger ikke kjærlighet fra en mann, så skapte dette møtet kun et behov for meg som jeg vet aldri vil gå i oppfyllelse. Finnes det noe tristere enn det? 

Godt mulig det ble gjort med vilje, jeg stoler ikke på noens intensjoner. 

Hvordan kommer jeg tilbake til friheten jeg følte før? 

Han viste meg at jeg vil ha kjærlighet i mitt liv innerst inne. Det skulle jeg ønske han hadde latt være å gjøre. Hvorfor vil jeg bli vist det umulige/ uoppnåelige ❤, det er jo tortur. 

Forstår at det er vanskelig ❤️

Er det lenge siden det var over mellom dere? Kan du fortsatt ha følelser for han? Først ville jeg ha evaluert om dette faktisk kan være tilfellet. 

Jeg tenker jo også at det er naturlig å ønske seg kjærlighet og en kjæreste, så synes ikke du skal bedreide deg selv for det, uansett hvem det var som vekket den lysten. 

Også tror jeg det kan være viktig for seg selv å bare innrømme ting som de er. Si høyt til deg selv: «Han er en av de beste mennene jeg har møtt. Jeg vil alltid føle noe for han. Sånn er det bare» Noen ganger kan det hjelpe å bare innse realiteten, slik at du kan komme deg videre. Prøv og legg vekk følelsene, og bruk logikken i stedet. Når du innser at du kanskje aldri kommer til å møte en slik person igjen i ditt liv, kan det bli enklere å komme seg videre. 

Og som jeg nevnte i mitt tidligere innlegg: ikke sammenlign! Sammenligninger mellom mennesker, er i de fleste tilfeller så unødvendig. Det skaper skyhøye forventninger, som ingen andre menn kan klare å innfri. Det er urettferdig for dem, men også for deg. 

Og du: kjemi er ikke alt! Kjemi er egentlig kun det det er: kjemi. Kjemi har ikke alt med kompatibilitet å gjøre. 

• Hjerte 1
Skrevet
Magnifique skrev (1 time siden):

Forstår at det er vanskelig ❤️

Er det lenge siden det var over mellom dere? Kan du fortsatt ha følelser for han? Først ville jeg ha evaluert om dette faktisk kan være tilfellet. 

Jeg tenker jo også at det er naturlig å ønske seg kjærlighet og en kjæreste, så synes ikke du skal bedreide deg selv for det, uansett hvem det var som vekket den lysten. 

Også tror jeg det kan være viktig for seg selv å bare innrømme ting som de er. Si høyt til deg selv: «Han er en av de beste mennene jeg har møtt. Jeg vil alltid føle noe for han. Sånn er det bare» Noen ganger kan det hjelpe å bare innse realiteten, slik at du kan komme deg videre. Prøv og legg vekk følelsene, og bruk logikken i stedet. Når du innser at du kanskje aldri kommer til å møte en slik person igjen i ditt liv, kan det bli enklere å komme seg videre. 

Og som jeg nevnte i mitt tidligere innlegg: ikke sammenlign! Sammenligninger mellom mennesker, er i de fleste tilfeller så unødvendig. Det skaper skyhøye forventninger, som ingen andre menn kan klare å innfri. Det er urettferdig for dem, men også for deg. 

Og du: kjemi er ikke alt! Kjemi er egentlig kun det det er: kjemi. Kjemi har ikke alt med kompatibilitet å gjøre. 

Takk for dette! Det du sier gir mening. Har ikke kjent vedkommende lenge, følte på kjemi og kompabilitet, følte vi snakker samme språk på alle plan. 

Men man vet jo ikke etter kort tid, er jo også sannsynlig at det kan bli " alt som ikke er bra". Dessuten er han "over my league", og kontakten med han får meg til å bli mer ustabil enn stabil. 

Det å sammenligne vet jeg at ikke bør gjøres, men som sagt skulle ønske dette behovet ikke ble vekket, jeg var fornøyd med livet før. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Takk for dette! Det du sier gir mening. Har ikke kjent vedkommende lenge, følte på kjemi og kompabilitet, følte vi snakker samme språk på alle plan. 

Men man vet jo ikke etter kort tid, er jo også sannsynlig at det kan bli " alt som ikke er bra". Dessuten er han "over my league", og kontakten med han får meg til å bli mer ustabil enn stabil. 

Det å sammenligne vet jeg at ikke bør gjøres, men som sagt skulle ønske dette behovet ikke ble vekket, jeg var fornøyd med livet før. 

Det sier mye når du forteller at du kjente deg ustabil (og utrygg?) med personen. Trygghet og stabilitet er viktig i en relasjon som skal vare :) 

Prøv å ta deg selv i det om/når du sammenligner. Bli bevisst det, og prøv og tenk «Jeg vil ikke sammenligne noen. Det er urettferdig!»

Skrevet
Magnifique skrev (13 minutter siden):

Det sier mye når du forteller at du kjente deg ustabil (og utrygg?) med personen. Trygghet og stabilitet er viktig i en relasjon som skal vare :) 

Prøv å ta deg selv i det om/når du sammenligner. Bli bevisst det, og prøv og tenk «Jeg vil ikke sammenligne noen. Det er urettferdig!»

Nei, kjenner meg ikke utrygg, men kjenner på ustabilitet på grunn av sterke følelser som kan virke svært skremmende. Men uansett uimotståelig.

Det er også skremmende når noe slikt intenst overtar livet, når ens liv er sånn passe normal fra før.

Hvor psykotisk kan en forelskelse gjøre en egt. før man trenger hjelp, når er det ikke lenger normalt? 

Skrevet

Men det sagt, er det over nå og det eneste jeg fikk ut av det var en intens og kortvarig følelse for å huske videre i livet slik at jeg blir påminnet på hva jeg aldri fikk og aldri kommer til å få. Var aldri noe fysisk, så man skulle tro det var lett...men jeg henger meg visst lett opp i bare drømmen/tanken. 

Nå er jeg over i en sutre periode, og trenger å sutre om det til luften er fri. 😆

Sånn er kjærlighetslivet til noen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...