Gå til innhold

Han har aldri sagt navnet mitt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Datet en fyr som sa navnet mitt irriterende mange ganger.

Anonymkode: d0438...aa2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
anonymLala skrev (1 minutt siden):

Usikker på om samboeren min har brukt navnet mitt noen gang når han har snakket direkte til meg, og vi har vært sammen i over 17 år. Husker å ha hørt han bruke det i forbindelse med å snakke med andre, ellers er det kjælenavn det går i. Hadde sikkert tenkt at noen hadde dødd om han hadde sagt det for å påkalle oppmerksomhet😂

Kan du ikke bare be han bruke navnet ditt oftere, så han blir vant til det selv om det ikke faller seg naturlig?

Jeg er overrasket over hvor mange som ikke bruker navn 😄. Ok, takk, jeg skal vurdere det 👍.

Anonymkode: ff2cf...ff3

• Liker 1
Skrevet

Han er redd for å kalle deg for eksen sitt navn. 
Han kalte sikkert henne for Babe også, men det vet jo ikke du.

Anonymkode: 74840...227

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uff, det gjorde jeg en gang, heldigvis vet hun at jeg ikke har følelser for henne, etter det har jeg begynt å tenkte meg om to ganger før jeg sier navnet hennes, så jeg ikke driter meg ut igjen 😅

Anonymkode: ab099...336

• Liker 1
Skrevet
svartkatt skrev (1 minutt siden):

Du burde kunne spørre om det. Du unngår å spør eller snakke om noe som kan bli pinlig...? Det lover ikke bra for forholdet. 

Nei, jeg er selvfølgelig enig i det. Samtidig kan det hende at han opplever det kunstig å bruke navnet mitt, muligens på grunn av manglende følelser for meg, og da kan det bli en litt dum samtale... 

Skrevet

Egentlig bruker jeg nesten aldri å si navn til folk. Med mindre jeg roper på de (for at de ikke er vedsiden av meg) 😂

Men, jeg har blitt bevist det, og nå når jeg dater og jeg ønsker og skape et bånd med noen. Da bruker jeg det bevist .. Men, det faller meg egentlig ikke naturlig. 

Men, det har blitt en naturlig del av flørting for min del (nå i hvert fall) :)  Også noe jeg ønsker å bevare, det er sant. Det gjør kontakten mellom folk mer personlig, og intimt. Jeg liker det :) 

Hva med og bare si:  "Navn... Vet du hva jeg savner? jeg savner at du sier navnet mitt. For da føler jeg at det blir litt mer personlig. Kan du ikke prøve og bruke navnet mitt litt oftere?" :) 

Og sjekke hva han gjør etter det. 

Anonymkode: bf482...311

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uff, det gjorde jeg en gang, heldigvis vet hun at jeg ikke har følelser for henne, etter det har jeg begynt å tenkte meg om to ganger før jeg sier navnet hennes, så jeg ikke driter meg ut igjen 😅

Anonymkode: ab099...336

Ja, jeg også, gjort med flere opp igjennom årene.....🙈så "Babe" er antagelig det sikre valget. 

Nå har jeg også blitt kalt for hans eks sitt navn, men siden jeg vet hvor fort det skjer, så lo jeg bare litt av det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han kalte sikkert henne for Babe også, men det vet jo ikke du.

Jeg har vært inne på tanken 😄.

Jeg håper jo at han kalte henne også for babe, for da er det hans vanlige talemåte. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har vært sammen i 3,5 måned og han har aldri brukt navnet mitt. Vi treffes/sover sammen flere ganger i uken, tekster hverandre flere ganger daglig og har telefonsamtaler i tillegg. Det har begynt å plage meg at han aldri bruker navnet mitt, og jeg lurer på om flere her har opplevd det samme? Eventuelt om dere har opplevd selv at dere ikke klarer å bruke den andres navn? Hva tenker dere er grunnen?

Han kaller meg bare for babe. I begynnelsen syntes jeg det var søtt, men nå føler jeg meg faktisk ikke respektert lenger på grunn av dette. Det kjennes som om jeg bare er en utbyttbar ting, en "babe", og ikke meg selv.

Det skal sies at han er utlending og snakker gebrokkent, i tillegg til at jeg har et vanskelig norsk navn, men personlig er jeg opptatt av å bruke folks navn, så dette synes jeg er vanskelig å håndtere etterhvert 😕. (Jeg har ikke sagt noe til ham om det).

Jeg synes du skal tenke så mye på det. Det kan være kulturelt. Jeg er ikke norsk,og kaller kjæresten min for amor, men det er fordi, det er helt vanlig der jeg kommer fra å kalle kjæresten sin for kjære. Når jeg er sint derimot bruker jeg navnet hans😅

Anonymkode: 0d064...5b5

Skrevet

Det er en måte skape avstand og ikke nærhet på, enkelte emosjonellt utilgjengelige folk bruker ikkr navn, men lager seg kallenavn og da blir der mindre personlig og nært. 

Anonymkode: 2d6e5...bae

Skrevet

Anonymkode: af854...363

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Egentlig bruker jeg nesten aldri å si navn til folk. Med mindre jeg roper på de (for at de ikke er vedsiden av meg) 😂

Men, jeg har blitt bevist det, og nå når jeg dater og jeg ønsker og skape et bånd med noen. Da bruker jeg det bevist .. Men, det faller meg egentlig ikke naturlig. 

Men, det har blitt en naturlig del av flørting for min del (nå i hvert fall) :)  Også noe jeg ønsker å bevare, det er sant. Det gjør kontakten mellom folk mer personlig, og intimt. Jeg liker det :) 

Hva med og bare si:  "Navn... Vet du hva jeg savner? jeg savner at du sier navnet mitt. For da føler jeg at det blir litt mer personlig. Kan du ikke prøve og bruke navnet mitt litt oftere?" :) 

Og sjekke hva han gjør etter det. 

Anonymkode: bf482...311

Ja, jeg synes det er koselig å bruke navn, det er som kjærtegn, på en måte. Ikke altfor ofte, så klart, for da blir det irriterende og kunstig. Men, aldri? 🥺 For meg er det veldig, veldig rart. 

Jeg vet ikke om jeg bør si akkurat det med at jeg savner at han sier navnet mitt, at det blir mer personlig osv... For jeg tenker at han muligens ønsker å ha det litt upersonlig, dessverre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er en måte skape avstand og ikke nærhet på, enkelte emosjonellt utilgjengelige folk bruker ikkr navn, men lager seg kallenavn og da blir der mindre personlig og nært. 

Ja, det er sånn jeg opplever det 😕

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hahaha 😁, han har nok ikke glemt navnet mitt, men det kan hende han gruer seg for å uttale det gebrokkent.

Jeg hadde selv syntes det var fryktelig vanskelig å ha en kjæreste som het Jorge, for eksempel 😅. Da hadde jeg kommet opp med et kallenavn ganske kjapt.

Skrevet

Hm. Jeg har en venn som stadig bruker mitt navn, og jeg hans. Syns det er helt fint å høre han bruke navnet mitt, og jeg finner det naturlig å si hans navn rett som det er.

Noen finner det naturlig, andre sier du hele tiden. Du du du. Det er jo litt upersonlig det da syns jeg.

Anonymkode: 24969...44b

Skrevet

Dette hadde jeg aldri tenkt over. Når mannen sier navnet mitt så er det fordi han er alvorlig og trenger min oppmerksomhet.

Du får bare si det til han, at du ønsker å bli kalt navnet ditt og ikke et kosenavn. Blir ikke drama hvis du sier det på en ok måte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, det er sånn jeg opplever det 😕

Uff, det er vanskelig, man føler hele tiden en viss avstand med alt da. Ville vurdert om dette er en du passer sammen med

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ahhh, du kom meg i forkjøpet! 🤣

Mulva?

Anonymkode: f06f9...4df

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hm. Jeg har en venn som stadig bruker mitt navn, og jeg hans. Syns det er helt fint å høre han bruke navnet mitt, og jeg finner det naturlig å si hans navn rett som det er.

Noen finner det naturlig, andre sier du hele tiden. Du du du. Det er jo litt upersonlig det da syns jeg.

Anonymkode: 24969...44b

Han bruker ihvertfall navn på andre, så jeg vet at det ikke er uvant for ham. 

Vel, jeg får se hva jeg gjør. Jeg må tenke litt på hvordan jeg skal formulere meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Uff, det er vanskelig, man føler hele tiden en viss avstand med alt da. Ville vurdert om dette er en du passer sammen med

Ja, jeg føler ikke at vi passer så godt sammen. Han har en litt for upersonlig stil for meg, og jeg opplever det etterhvert som useriøst å snakke på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...