Gå til innhold

COS kurs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får man tatt COS kurs? Jeg har googlet litt og ser ut for at man må via helsestasjon. Må man ha store problemer som forelder eller noe sånn? Jeg bare synes det hadde vært interessant, vi har ikke egentlig noen store problemer. Finnes det bøker eller noe man kan lese istedenfor?

Anonymkode: d8e12...b77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min kommune er det kurs for alle som vil, usikker på om det varierer. 

Anonymkode: 3c6db...6b2

• Liker 1
Skrevet

fikk ingenting fra dette kurset, bare masse pjatt og logisk tankemåte som man kan lese seg opp til selv. noen synes det er greit å dele erfaringer men også dette fant jeg online.

Anonymkode: b87a3...58f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ringte og ba om å få bli med. Var ikke noe mer eller mindre. Fikk melding om oppstart når det ble satt dato. 

Anonymkode: 6c62d...6b0

Skrevet

Det er for absolutt alle, og det er gratis i regi av helsestasjonen. Det er bare å ringe og si du ønsker å delta. Anbefaler alle foreldre et slikt kurs 🙂 

Noen barnehager tilbyr også disse kursene.

Anonymkode: d1306...e32

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler kurset. Hjalp virkelig i en vanskelig periode angående et barn med adhd og sen utvikling. 

Dessuten virker måten å tenke på godt på ektemenn også. 🤣

Anonymkode: bcbcb...dae

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan får man tatt COS kurs? Jeg har googlet litt og ser ut for at man må via helsestasjon. Må man ha store problemer som forelder eller noe sånn? Jeg bare synes det hadde vært interessant, vi har ikke egentlig noen store problemer. Finnes det bøker eller noe man kan lese istedenfor?

Her kjører de COS kurs for alle foreldre med jevne mellomrom. Man kan melde seg på enten gjennom helsestasjon eller barnehage her hvertfall 🙂 Kurset er ikke rettet spesifikt mot de som sliter, men er et verktøy man kan bruke for å lære samspill og å bedre takle egne følelser osv. brukes mye i barnehage, skole og helsestasjon. 

Anonymkode: 193ce...c92

Skrevet

Jeg og eksen har tatt Cos kurs. Jeg ville at han skulle lære mer om det å ha barn. Vi har høyt konfliktnivå, så vi var der en og en. Jeg synes kurset var fint og lærerikt. Mye fornuftig tankegang, men greit å få vite at jeg tenker riktig. Eksen har ikke lært noe som helst, han bare tok det fordi jeg fikk trumfet det igjennom i retten. Den dag i dag er han fremdeles ingen god far for våre barn, dessverre. Han synes hele kurset var kjedelig.

Anonymkode: 159fd...9e9

Skrevet

Er det lurt å ta dette når barnet er ca ett år eller er det for tidlig? Hvilken aldersperiode fokuseres det mest på på kurset?

Anonymkode: 3444b...640

Skrevet

Jeg er COS-veileder, jobber i barneverntjenesten, og tar inn foreldre både gjennom lavterskel og de som har sak gjennom oss. Har veiledning både individuelt og i grupper.

Den alderen jeg har mest av er gravide og de med små barn (0-6 år). Over 6års alderen har jeg mest veiledning innen PMTO

Anonymkode: 49f31...021

Skrevet

Cos-kurset har ingenting for seg. Irrelelevant «informasjon»

Anonymkode: e429b...d72

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er COS-veileder, jobber i barneverntjenesten, og tar inn foreldre både gjennom lavterskel og de som har sak gjennom oss. Har veiledning både individuelt og i grupper.

Den alderen jeg har mest av er gravide og de med små barn (0-6 år). Over 6års alderen har jeg mest veiledning innen PMTO

Finnes det noen bøker eller noe online materiell man kan lese/se på istedenfor kurs? Noe du kan anbefale? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er det lurt å ta dette når barnet er ca ett år eller er det for tidlig? Hvilken aldersperiode fokuseres det mest på på kurset?

Anonymkode: 3444b...640

Jeg tok det når vår var nesten 1 år, og nå som hun er 4 og haimusikken virkelig har inntruffet livene våre så har jeg lyst å ta det på nytt som en oppfriskning...... 😅 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Finnes det noen bøker eller noe online materiell man kan lese/se på istedenfor kurs? Noe du kan anbefale? 

Hun der Montgomery-et eller annet! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tok det når vår var nesten 1 år, og nå som hun er 4 og haimusikken virkelig har inntruffet livene våre så har jeg lyst å ta det på nytt som en oppfriskning...... 😅 

Fin å høre på når dagene har gått litt trått med haimusikk ;)

Skrevet

Fikk tilbud gjennom barnehagen, men det var på kveldstid og jeg er alenemamma på heltid og det var understreket på teksten om at man "må komme hver kurskveld" så det ble ikke der. Håper kanskje helsestasjonen har noe på dagtid:)

Anonymkode: 7f592...4ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Cos-kurset har ingenting for seg. Irrelelevant «informasjon»

Anonymkode: e429b...d72

Litt av poenget med COS er at for mange er det lite nytt, men at man blir oppmerksom og mer bevisst på det man allerede gjør slik at man gjør mer av det og overfører det til andre situasjoner når barnet vokser til 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tok det i etterkant av en alvorlig fødselsdepresjon. Var redd for tilknytningsproblematikk. Dette er 11år siden, så i dag ligger nok alt på YouTube. 

Men;

Det er noe med å samtale med andre voksne. Diskutere ut i fra hva som er tema. Husker ikke detaljer etter så lang tid. :sol:

Skrevet

Syns det bare var svada. Helt selvsagte ting som alle fornuftige folk klarer å tenke seg til. Pluss en del i den moderne oppdragelsesstilen som går ut på å dulle med barn uansett hva. Syns det var birtkastet tid, og ble flau av alle klisjéene…

Anonymkode: 719a8...639

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...