Pantoten Skrevet 12. februar 2023 #1 Del Skrevet 12. februar 2023 Noen som driver med dette? Var på besøk hos noen som hadde malt og ordna et slikt dukkehus til barna: https://www.clasohlson.com/no/Dukkehus-i-tre-/p/31-5856 Koster ikke mye. Det er umalt så man kan jo gjøre hva man vil. Male, lime på scrapbooking-papir som tapet, etc. Sikkert mye inspirasjon å finne på Pinterest for eksempel. Barnet mitt er ikke så gammelt men etter hvert blir det sikkert veldig gøy å leke med bittesmå ting 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #2 Del Skrevet 12. februar 2023 Jeg gjør, men ikke for barn. Bittesmå ting er veldig gøy for voksne også. 😄 Jeg renoverer og lager ting til dukkehuset jeg hadde da jeg var barn. I tillegg har jeg et par hus jeg har kjøpt som voksen. Det er en veldig fin hobby, for du kan bruke litt av alle de andre hobbyene også. Både papirhobby/scrapbooking, strikking, hekling, sying, leire osv. Både Pinterest og YouTube renner over av ideer og tips. Sjekk f.eks. Bentley House Minis og serien der hun lager et hus, inkludert inventar, av pappesker og andre ting man har liggende. Anonymkode: f0278...b65 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 12. februar 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg gjør, men ikke for barn. Bittesmå ting er veldig gøy for voksne også. 😄 Jeg renoverer og lager ting til dukkehuset jeg hadde da jeg var barn. I tillegg har jeg et par hus jeg har kjøpt som voksen. Det er en veldig fin hobby, for du kan bruke litt av alle de andre hobbyene også. Både papirhobby/scrapbooking, strikking, hekling, sying, leire osv. Både Pinterest og YouTube renner over av ideer og tips. Sjekk f.eks. Bentley House Minis og serien der hun lager et hus, inkludert inventar, av pappesker og andre ting man har liggende. Anonymkode: f0278...b65 Så moro! Jeg har googlet og kikket på pinterest og det er jo så mye kult folk lager! Men, mye som ikke overlever særlig lenge i hendene på et forholdsvis lite barn 😛 Så en del ting av den skjørere sorten må nok vente noen år. Men tenker en del ting er nokså trygge å ordne nå, f.eks små heklede pledd og sydde puter og slikt. Hva har du laget som du er aller mest fornøyd med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevrosererroser Skrevet 12. februar 2023 #4 Del Skrevet 12. februar 2023 (endret) Jeg driver også med miniatyrer og dioramaer. Book nooks og skjulte små rom er en favoritt her☺️ Endret 12. februar 2023 av Nevrosererroser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 13. februar 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 13. februar 2023 Nevrosererroser skrev (13 timer siden): Jeg driver også med miniatyrer og dioramaer. Book nooks og skjulte små rom er en favoritt her☺️ Googlet book nooks, er det rett og slett små scener som passer i bokhylla? Så gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevrosererroser Skrevet 13. februar 2023 #6 Del Skrevet 13. februar 2023 Pantoten skrev (1 time siden): Googlet book nooks, er det rett og slett små scener som passer i bokhylla? Så gøy Det stemmer☺️ De er veldig morsomme, en kan også få kjøpt ulike kit som er mer som 3D puslespill for voksne om en ikke har lyst å gjøre alt helt fra scratch selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2023 #7 Del Skrevet 13. februar 2023 Pantoten skrev (20 timer siden): Hva har du laget som du er aller mest fornøyd med? Jeg er egentlig mest fornøyd når jeg får til å sette alle de små tingene fint sammen så det ser "riktig" ut. Men jeg har laget kjøkkeninnredning med fungerende skap og skuffer, og det skjønner jeg ikke helt hvordan jeg klarte. 😆 Jeg liker best å lage små ting. Mat av leire (søk etter polymer clay-videoer), små planter og blomster, parfymeflasker eller vaser av perler osv. Hvis du googler etter "printables" finner du mye du kan printe ut og brette/lime sammen. Jeg synes det er litt kjedelig å lage bord og stoler og sånn, så det kjøper jeg heller. Men det er ikke så lett å få tak i i Norge. Hvis du ikke har bestemt deg for akkurat det huset, finnes det mange brukte hus på Finn også. De ikke helt nyeste Lundby-husene har mulighet for strøm og lys, men de er mindre enn husene på Pinterest og ikke like lette å lage ting til. Og jeg vet ikke om det går an å kjøpe nye lamper lenger, da tror jeg du må på Finn. Men det finnes også barnevennlige batterilys, eller du kan lage lys av ei lyslenke. Hvis du vil lage ting selv, men kanskje ikke er så flink enda, kan du jo lage et nissehus/musehus/fairy house el.l. Så er det ikke så viktig at alt ser perfekt ut. (Denne youtubekanalen lager f.eks. søte gnomehus av aluminiumsfolie og tørkerull: https://www.youtube.com/@WhereTheGnomesLive/videos) Anonymkode: f0278...b65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå