Gjest Syntax Skrevet 22. desember 2005 #1 Skrevet 22. desember 2005 Hvorfor er det så mange som ødelegger ribbemiddagen med BRUN SAUS???? Ribba skal har ribbefett!
Gjest Piper Skrevet 22. desember 2005 #2 Skrevet 22. desember 2005 (endret) Det er din mening, men du kan da for pokkeren ikke mene at alle må gjøre som deg. Det er faktisk de som liker ribben best med brun saus, og det må de da få lov til. Er jo ditt eget valg om du vil ta brun saus på eller ikke Endret 22. desember 2005 av Piper
Grooo Skrevet 22. desember 2005 #3 Skrevet 22. desember 2005 Jeg for min del kunne aldri tenke meg å "ødelegge" julemiddagen med å servere bare ribbefett ved siden av... Vi er forskjellige vet du Syntax
Gjest Carmensita Skrevet 22. desember 2005 #4 Skrevet 22. desember 2005 Det er din mening, men du kan da for pokkeren ikke mene at alle må gjøre som deg. Det er faktisk de som liker ribben best med brun saus, og det må de da få lov til. Er jo ditt eget valg om du vil ta brun saus på eller ikke ←
Gjest Melk Skrevet 22. desember 2005 #5 Skrevet 22. desember 2005 Hvorfor er det så mange som ødelegger ribbemiddagen med BRUN SAUS???? ← Fordi brun saus er godt, og ribbefett er ekkelt.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2005 #6 Skrevet 22. desember 2005 Ribba skal har ribbefett! ← Ribba skal ha akkurat det man vil ha på den - om det så er krem med lakrisbåter.
Eliza Doalot Skrevet 22. desember 2005 #7 Skrevet 22. desember 2005 Dere tror ikke trådstarter kanskje setter det litt på spissen da? Jeg er forsåvidt enig med han. Kunne aldri tenkt meg saus på ribba, det hadde blitt helt feil for meg. Men hva dere eller andre spiser er meg klinkende likegyldig. Det er vel gjerne sånn med alt man har så sterke tradisjoner i forhold til, alt annet enn det vanlige blir feil....
Gjest Syntax Skrevet 22. desember 2005 #8 Skrevet 22. desember 2005 Dere kan jo ta rede på hva julemat-tradisjonene sier, og hva mateksperter sier, om dette med å ødelegge ribba med saus. Jeg slutter aldri og forundres over hvor merkelige mat-tradisjoner folk har. Jeg vet folk som bruker jorbærsyltetøy på leverposteien også. Så dere bør ikke skamme dere over at dere er avvikere i matveien.
Gjest Piper Skrevet 22. desember 2005 #9 Skrevet 22. desember 2005 Dere tror ikke trådstarter kanskje setter det litt på spissen da? Jeg er forsåvidt enig med han. Kunne aldri tenkt meg saus på ribba, det hadde blitt helt feil for meg. Men hva dere eller andre spiser er meg klinkende likegyldig. Det er vel gjerne sånn med alt man har så sterke tradisjoner i forhold til, alt annet enn det vanlige blir feil.... ← greit nok det blir feil for deg og de som mener det, men må det være feil hos alle? Kanskje trådstarter setter det litt på spissen, men mener du det er helt greit å tro at alle gjør som deg og dine? Er det ikke mulig å tenke seg til at ikke alle gjør som deg og dine, men andre har andre tradisjoner?
Gjest Carmensita Skrevet 22. desember 2005 #10 Skrevet 22. desember 2005 Dere tror ikke trådstarter kanskje setter det litt på spissen da? Jeg er forsåvidt enig med han. Kunne aldri tenkt meg saus på ribba, det hadde blitt helt feil for meg. ← Enig. Veldig glad i saus, men ikke til ribba. Artig å høre om andres vaner.
Gjest Piper Skrevet 22. desember 2005 #11 Skrevet 22. desember 2005 Dere kan jo ta rede på hva julemat-tradisjonene sier, og hva mateksperter sier, om dette med å ødelegge ribba med saus. Jeg slutter aldri og forundres over hvor merkelige mat-tradisjoner folk har. Jeg vet folk som bruker jorbærsyltetøy på leverposteien også. Så dere bør ikke skamme dere over at dere er avvikere i matveien. ← Må alle høre på matekspertene? Må jeg like det matekspertene liker, fordi de liksom skal være mateksperter?
Gjest Syntax Skrevet 22. desember 2005 #12 Skrevet 22. desember 2005 Jeg syns faktisk at julemiddagen bør heve seg litt over kjøttkake-nivå.
Eliza Doalot Skrevet 22. desember 2005 #13 Skrevet 22. desember 2005 greit nok det blir feil for deg og de som mener det, men må det være feil hos alle? Kanskje trådstarter setter det litt på spissen, men mener du det er helt greit å tro at alle gjør som deg og dine? Er det ikke mulig å tenke seg til at ikke alle gjør som deg og dine, men andre har andre tradisjoner? ← Men det har jeg da heller ikke sagt, har jeg det da? Har jo derimot sagt at alle har sine tradisjoner og føler at det er nettopp slik det må være. Du har dine, og jeg har mine. Og det er helt greit for min del. Og FOR MEG er saus på ribba helt feil!
Grooo Skrevet 22. desember 2005 #14 Skrevet 22. desember 2005 Jeg syns faktisk at julemiddagen bør heve seg litt over kjøttkake-nivå. ← Hihi... Nettopp det jeg mener også, derfor vil jeg ha brun saus til. Hjemme fikk vi ofte bare sky til kjøttkaker, blir litt mer fest med saus til for min del.
Gjest Carmensita Skrevet 22. desember 2005 #15 Skrevet 22. desember 2005 Dere kan jo ta rede på hva julemat-tradisjonene sier, og hva mateksperter sier, om dette med å ødelegge ribba med saus. Jeg slutter aldri og forundres over hvor merkelige mat-tradisjoner folk har. Jeg vet folk som bruker jorbærsyltetøy på leverposteien også. Så dere bør ikke skamme dere over at dere er avvikere i matveien. ← Merkelig at det alltid er uregistrerte gjester som kommer med så merkelige innlegg...... Og vet du hva? Juletradisjon for meg er den tradisjonen vi har i min familie. Interesserer meg ikke hva mateksperter mener. Men du er jo morsom og da....
Gjest Piper Skrevet 22. desember 2005 #16 Skrevet 22. desember 2005 Jeg syns faktisk at julemiddagen bør heve seg litt over kjøttkake-nivå. ← Igjen er det din mening, men må alle ha samme smak som deg? Eller klarer du å forstå, at andre syns en god brun saus setter ekstra smak på ribben? Eller lever du så i din egen verden, at det er umulig å klare å forst at ikke alle har samme smak som deg?
Gjest Piper Skrevet 22. desember 2005 #17 Skrevet 22. desember 2005 Men det har jeg da heller ikke sagt, har jeg det da? Har jo derimot sagt at alle har sine tradisjoner og føler at det er nettopp slik det må være. Du har dine, og jeg har mine. Og det er helt greit for min del. Og FOR MEG er saus på ribba helt feil! ← Fint da er vi enig
Shea Skrevet 22. desember 2005 #18 Skrevet 22. desember 2005 Det er din mening, men du kan da for pokkeren ikke mene at alle må gjøre som deg. Det er faktisk de som liker ribben best med brun saus, og det må de da få lov til. Er jo ditt eget valg om du vil ta brun saus på eller ikke ← Enig med deg Piper. Min hejmmelagede brunsaus spedd med sjy fra ribba er bare helt rådeilig. Kunne ikke laget ribbe hjemme uten. Borte hos svigers er det bare ribbefett uten at jeg trenger kommentere saken av den grunn. Spiser og er fornøyd jeg. Sausen en lager til ribbe er jo langt fra saus til kjøttkaker slik Syntax hevder.
Arkana Skrevet 22. desember 2005 #19 Skrevet 22. desember 2005 Jeg syns faktisk at julemiddagen bør heve seg litt over kjøttkake-nivå. ← Jeg er litt enig med deg i akkurat dette da. Jeg synes ikke kokt sau (pinnekjøtt) har så mye festpreg over seg akkurat. I tillegg serverer jo folk helt vanlige kjedelige kokte poteter til både ribbe og pinnekjøtt. For meg blir det som en helt vanlig hverdagsmiddag. Men, folk må få gjøre som de vil. Forøvrig er en god saus halve middagen, ribbefett er bare ekkelt, etter min mening.
Gjest Melk Skrevet 22. desember 2005 #20 Skrevet 22. desember 2005 (endret) Jeg syns faktisk at julemiddagen bør heve seg litt over kjøttkake-nivå. ← Enig. Derfor lages sausen fra bunnen av og basert på sjy fra ribbefettet, i forhold til kjøttkakesaus, som vi lager av pose. Forøvrig: hva skal til for at noe er tradisjon? Da mormor var liten feiret de ikke Lucia, i liten grad advent. Dette er noe som har kommet etter krigen. Bør vi slutte å feire slikt, fordi det ikke er tradisjon? Endret 22. desember 2005 av Melk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå