Gå til innhold

Sliter enormt med nakken..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har råd? Jeg veit ikke hva dette kommer av, men sliter med en del andre ting som jeg mistenker har et felles mønster… det er omtrent fra midten av skulderbladene og opp, og det er skikkelig stiv og alt er vondt. Jeg klarer ikke sove med pute, har prøvd 8 forskjellige uten hell… så nå bruker jeg en babydyne bare for å ha NOE, og det er det beste hittil. Det er ikke bra, men noe bedre. Søvnkvaliteten med to små er jo ikke akkurat dritgod, men den blir jo absolutt på ingen måte noe bedre med denne nakken..! Det er nesten litt uutholdelig enkelte dager!

dette gir meg jo også spenningshodepine, vil ikke si jeg er KJEMPEplaga, men det er minst 1g Paracet hver dag. Hører om folk som har det mye verre enn meg, så derfor vil jeg si at jeg ikke kjempeplaga

noen som har tips å komme med? Har vært hos legen, men de bare så litt på den og så sa de ikke noe mer. Skulle bare spise Paracet ved behiv. Dette var da fastlegen!! Har endelig fått ny fastlege nå fra mars, så skal dit sa og høre hva han sier… men er det noe jeg kan gjøre imellomtiden? Finnes det noe behandlingsform jeg kan kontakte? Eller må jeg ha vært gjennom lege først? Nåler? Assa jeg tar imot alt av råd nå, begynner å bli litt desp! Hvis du har slitt med nakken, hva hjalp!?

Anonymkode: 55b50...8d0

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skaff deg en time hos en kiropraktor.

Anonymkode: a7beb...b23

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skaff deg en time hos en kiropraktor.

Må man til legen for å få henvisning til det, eller er det sånn jeg kan ringe til på mandag? Aldri vært borti kiropraktor og sånn før..

Skrevet

Dype push-ups. Strekke og bøye. 

Anonymkode: e4b8c...1cc

Skrevet

Jeg bruker downfeel putene fra Høie, selges på jysk blant annet.. Er fiberputer men skal føles som dun

Beste putene jeg har brukt. De synker ikke sammen, eller klumper seg. 

Ikke det du spør om, men godt tips! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Må man til legen for å få henvisning til det, eller er det sånn jeg kan ringe til på mandag? Aldri vært borti kiropraktor og sånn før..

Bare å ringe. Koster sikkert flesk, men får man bort smertene er det verdt det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ble reddet av en nevrorefleksolog, hadde daglig spenningshodepine! En venninne med nakkeplager sverger til en naprapat. Kiropraktorer har aldri hjulpet meg det minste, men vi er jo ikke like. Gikk ett år til osteopat, han klarte ikke fikse det hun refleksologdama gjorde på to behandlinger! 

Forresten: trening virker mye bedre enn paracet! Altså på kort sikt! Holdt det i sjakk med trening før jeg fikk hjelp. Kunne f eks stå og gjøre høye kneløft på kjøkkenet før jeg fikk gjester, bare for å få blodsirkulasjon. 

Endret av Ulla Ullsokk
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har hatt en del problemer med nakke og hodepine. Vondt mellom skulderblad osv. Har også to barn. For meg er det bedre når kroppen generelt er i bevegelse. Turer, enkel aerobic, yoga osv. Tipper det er lurt å gå til fysioterapeut. Noen ganger er man f.eks svak i setet eller mage/rygg, så gir det videre problemer oppover til nakken. Stress og psykiske plager kan også påvirke nakken mye. 

Anonymkode: cbe35...2d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Google kiropraktor i ditt nærområde.  Det er mange private som har godt med timer.  Du trenger ingen henvisning fra lege.  Kiropraktor kan diagnostisere, behandle, henvise, gi treningstips og skrive ut sykemelding om nødvendig.

Private har en startavgift å første time på rundt 800,- (40 min) og lavere sats for påfølgende konsultasjoner.  Det går også an å bestille på nett for de som har pasientsky-bookingsystem.

• Liker 2
Skrevet

Alt av vondter for meg fikses av min naprapat. Det finnes mange veier til rom (kiropraktor, fysioterapeut, naprapat, osteopat) men du bør få hjelp til å finne øvelser som kan virke forebyggende. 

Det er ikke bra å ta 1 mg paracet hver dag. En sjelden gang - ok, men hver dag - bør unngås. 

Anonymkode: 29e95...49f

Skrevet

Jeg var skikkelig plaget med kronisk hodepine, det varte over flere måneder og jeg holdt på å bli gal. Var innom fastlege, bildeundersøkelser, nevrolog og fysioterapeut uten at det ble avdekket noen avvik. Det var ikke før jeg dro til manuellterapeut at man fant kilden til problemet, og det var SÅ LETT å behandle. Så jeg anbefaler manuellterapeut. 

Anonymkode: 51715...b73

• Liker 1
Skrevet

Har du riktig BH-størrelse?

Anonymkode: 763d3...b6c

Skrevet

Kiropraktor holder spenningshodepinen min i sjakk. Koster ca 500kr gangen og det tar jeg meg råd til for å slippe å gå med konstant hodepine. Jeg har fått en helt ny hverdag. 

Anonymkode: 97d1f...d78

Skrevet

Finn en manuellterapaut. Det er en blanding mellom kiropraktor/fysioterapeut. Det er langt billigere, behandlingen varer lenger, og du får det etter hvert på frikort. 

Anbefaler det sterkt. Jeg fikk mye mer hjelp av manuellterapaut enn kiropraktor!! 

Anonymkode: c6a56...b4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...