Gå til innhold

Naboen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

jeg bor i rekkehus og naboen på den ene siden spiller veldig høy musikk til tider. Er såpass høyt at jeg ikke kan sitte og nyte middagen med venner når de setter i gang. 
de bor på enden og vet kanskje ikke akkurat hvor lytt det er, men jeg har sagt ifra en gang. 
føler at jeg mister ktr over mitt eget hus og at de liksom bestemmer om jeg skal høre på musikk (dvs gjennom veggen). De har nok høytallerne mot mitt hus, så bassen står inn i huset her. 
 

naboen på andre siden vet det er kjempe lytt og har ikke engang tv’en på veggen for å ikke plage naboen på deres side. Så det er lytt, problemet er vel hvor mye de vil ta hensyn og hvor mye jeg må klage. Jeg liker ikke å klage eller havne i konflikt m naboen. 

jeg syns det er vanskelig å ta opp, og det eneste jeg ønsker er at jeg skal kunne ha besøk, sove på sofaen eller gjøre som jeg vil når jeg vil. 
 

Noen råd? 

Anonymkode: 4bd9e...430

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dialog.  Du må snakke med naboen på en ryddig måte at du plages av at det spilles høy musikk.  Samtidig må du ta i betraktning at et rekkehus er et slags bofellesskap, og at man må akseptere at naboen også må få lov til å ha et liv.  Er det et borettslag finnes det husordensregler du kan vise til.

Kanskje er ikke naboen enig, men da får du i alle fall vite hva naboen mener, samt at naboen har hørt hva du har å si om saken.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be naboen over til deg, slik at de får høre hvor høyt det er inne hos deg.  Da blir det kanskje litt mer forståelse🙂

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...